Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 4722
Hei. Jeg har gått på skole i 3 måneder i Vietnam nå, og har nå litt over en måned fri før jeg flyr hjem fra Bangkok. Skal ha en uke i Saigon for å skrive eksamen, men ellers har jeg ingen plan. Har noen personlig erfaringer rundt Kambodsja og Laos på denne tiden av året? Har noen en spesiell rute de anbefaler?
Var i Kambodsja i Desember i fjor. Hvis du reiser fra Saigon burde det være rimeligst å ta en van/minibuss til Phnom Penh. Har sjekket dette før, står at det tar nesten 6 timer (regner da med at de har inkludert ventetid på grensa med immigration). Tror du får 30 dager visa on arrival i Kambodsja uavhengig om du flyr eller krysser landegrensa. Hvis du flyr får du 30 dager 100%.

Hvis du vil ta en rundreise i landet anbefaler jeg denne rekkefølgen: Saigon -> Phnom Penh -> Kep og/eller Kampot -> Koh Rong & Koh Rong Samloem (Sihanoukville) -> Siem Reap. Dette går helt fint med buss/van/minibuss.

Fra Siem Reap kan du velge om du vil fly eller ta buss til BKK. Vanskelig å finne fly til BKK fra Sihanoukville sist jeg sjekka. Jeg reiste med buss fra Snooky til Bangkok fordi jeg hadde vært i Siem Reap før. Det ble et sant helvette, tok meg 30 timer.

*Også mulig å stoppe i Battambang før Siem Reap.

Har vært alle disse plassene utenom Kep, Kampot og Battambang.

LAOS: Var der i november i fjor. Har bare erfaring med Vientiane. Hadde ikke mulighet til å dra til Vang Vieng eller andre steder. Nordmenn fikk visumfritt opphold der i 2018. Vet ikke hvor mye man må betale nå, men regner med det er 30 US$, samme som i kambodsja.

Hvis du har flere spm eller noe jeg kan bidra med er det bare å spørre God tur!

Skal forresten til Saigon i morgen selv
Sist endret av Blatte; 4. november 2019 kl. 19:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.