Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5013
I går Ble min kjæreste oppringt av politi etterforsker som ville ha tak i meg. jeg og min kjæreste har ikke felles bo addresse, ikk efelles økonomi eller bil.
står heller ikke på sosiale medier at vi er sammen.
syntes det er meget spesielt at de kontakter henne istede for å kontakte meg.

grunnen til de ringte var at bilen min har blitt registrert i en fotoboks med en fart på 76km/t i en 50 sone grensen for fører kort beslag er 76-82 km/t...

hun dama var meget giret på å få til et avhør via tlf. noe jeg ikke ville pga jeg ville forhøre meg med advokat før jeg gjør det.
hun ringte meg opp idag og da med et vanlig tlf nr. som ikke lar seg søke på på 1881 osv.

hun mente at jeg bare skulle ta avhøret og bli ferdig med det pga de hade bilde bevis og det var veldig enkelt i disse sakene, noe jeg mener er helt idiotisk pga hvorfor ringer hun meg og vil ha meg i avhør istede for å bare sende bot i posten.

er det noen som har opplevd lignende og har dere noe tips til hva jeg bør gjøre og si osv i denne situasjonen?
Blir ikke dette akkurat som at politiet vil stoppe deg i en fartskontroll? De kan jo bare sende bota i posten uansett.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av senol91 Vis innlegg
hun mente at jeg bare skulle ta avhøret og bli ferdig med det pga de hade bilde bevis og det var veldig enkelt i disse sakene, noe jeg mener er helt idiotisk pga hvorfor ringer hun meg og vil ha meg i avhør istede for å bare sende bot i posten.
Vis hele sitatet...
Det kan finnast legitime grunner til å bryte fartsgrenser, så dei vil gjerne høyre om du meiner å ha slike grunner før dei konkluderer - og dei vil åpenbart vite om du vedkjenner deg det, eller om dei må etterforske meir. Dei må vere sikre på å sende forelegget til rett person.

Forøvrig har du ikkje krav på advokat i trafikksaker, så du må evt. betale det sjølv.
Sitat av senol91 Vis innlegg
I går Ble min kjæreste oppringt av politi etterforsker som ville ha tak i meg. jeg og min kjæreste har ikke felles bo addresse, ikk efelles økonomi eller bil.
står heller ikke på sosiale medier at vi er sammen.
syntes det er meget spesielt at de kontakter henne istede for å kontakte meg.


hun ringte meg opp idag og da med et vanlig tlf nr. som ikke lar seg søke på på 1881 osv.
Vis hele sitatet...
Du er 100% sikker på at det faktisk var fra politiet, og ikke noen
som driver ap med deg?

Synes det høres tvilsomt ut at de ringer kjæresten din. Kunne du se
nummeret de ringte fra først på displayet til mobilen?
Trådstarter
2 0
De er fra politiet, men virker for min del veldig suspekt måte å kontakte meg på pga en farts overtreldelse.

Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Du er 100% sikker på at det faktisk var fra politiet, og ikke noen
som driver ap med deg?

Synes det høres tvilsomt ut at de ringer kjæresten din. Kunne du se
nummeret de ringte fra først på displayet til mobilen?
Vis hele sitatet...

Har ikke fått bekreftet at det er fra politiet, men når jeg ble oppringt idag var det mange varsel bjeller, foreks. Jeg prøvde å avtale møte til i morgen,
Men det kunne hun ikke si pga hun viste ikke hvordan hun jobbet ... asså hallo😂

Og da jeg spurte om hvorfor de hadde ringt kjæresten min, ( som forresten de hadde ringt i over 1 mnd )
Så hadde hun ikke anelse pga det var en annen som hadde gjordt dette.

Jeg fikk ringt politiet og de kunne bekrefte at FSI hadde en sak gående på meg.
Jeg ble satt over til dem på tlf. Men ingen tok tlf.

Jeg kjørte 1km over for å miste lappen, og hun dama som ringte mente at vi bare burde ha avhør via tlf. Og at de hadde bilde av bilen og at i sånne tilfeller så var det veldig enkelt.
Men hvis det var tilfelle hvorfor starte etterforskning, og gå til bryderiet å finne kjæresten min for å ringe henne ned i 1 mnd for å få tak i meg når jeg har familie, hus og tlf å nås på?

Har litt halvnoia 😂
Sist endret av senol91; 11. mars 2020 kl. 22:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uansett hvem som ringer, hvis tlf nr ikke vises, og er tilgjengelig på nummeropplysningen, så er det bare å ignorere dette. Dette er ikke en lovlig måte å kontakte deg på enten de er myndigheter eller selgere. At politiet tar kontakt med noen utenfor din familie er også suspekt. Politiet kan kontakte din nærmeste familie i særdeles alvorlige tilfeller, hvor det evt er fare for liv eller å forhindre en alvorlig forbrytelse, og kun det. En fartsoverskridelse målt av en fotoboks er IKKE det. Og, for at de kan kreve inn en bot, evt andre forføyninger, så må de forelegge deg personlig målingen og bilde av bilen hvor du er lett gjenkjennelig som fører av bilen. Og du må godta dette som bevis. Innen det er gjort, så kan de ikke gjøre noe som helst. Hvis de sender det i posten så må det sendes rekommandert og du må kvittere det ut som mottatt. Eller de kan møte opp personlig og gi det til deg. Hvis du ikke godtar dette, så må de kjøre en sak mot deg og se om bevisene holder i retten.
De har vel bilen din på kamera, men sliter med å identifisere føreren, da prøver de å få deg til å innrømme du kjørte så de kan ta lappen fra deg.

Si du aner ingenting, bilen blir benyttet av nær familie rett som det er, og du aner ikke hvem som kan ha kjørt. Det er nemlig ikke forbudt å nekte vitne mot nær familie.
Om du stikker ned på stasjonen og sir du ikke umiddelbart kan huske om du kjørte bil den dagen eller bilen var lånt vekk så får du se bildene fra kameraet. Da vil du jo se om det er et bra bilde der du er lett identifiserbar eller du har hatt flaks. Om du skjønner du er føkka kan du vel like greit forsøke å snakke ned farten 1 km/t og si at dere kan løse den her og nå om de trekker av 1 km/t. Vet ikke om det hjelper men om bildet av deg er tydlig så vil du jo miste lappen så verdt et forsøk. Er det en som bare er kåt på statistikken så tenker de kanskje at det er verdt det å bare kunne stemple saken som oppklart.......selv om du da får beholde lappen. Og virker det ikke så blir du uten lappen - noe du blir uansett sålenge bildet uten tvil viser at du er føreren.
Sist endret av _abc_; 11. mars 2020 kl. 23:37.
"Øko-Terrorist"
Be om å få se bildet, det har du krav på. Kan man ikke se at det er deg så sier du at bilen var utlånt til nær familie som du ikke ønsker å vitne mot, det har du også rett til. Skjedde med min far og endte opp med henleggelse.
Jeg synes hele greia høres rar ut. Har du sjekka nr mot vipps? Der kan man noen ganger finne nummer som ikke ligger ute på 1881. Når hun ikke klarte å avtale et møte engang, hmm! Høres veldig ut som noen som bare tuller med deg. Spesielt det at de ikke har tatt kontakt med deg først, men ringer via dama di. Nei, vet ikke men jeg synes hele denne greia høres veldig rar ut...
Ikke stol på de, er enten telefonsvindlere eller politi.

Hvis sistenevnte: De vil ikke ha deg inn til avhør pga Corona, host litt i telefonen osv. og forlang fysisk intervju, så skal du se at slipper bot.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det kan finnast legitime grunner til å bryte fartsgrenser
Vis hele sitatet...
Vil en legeerklæring for IBS og forklaring om eksplosiv diare i gjerningsøyeblikket telle som legitim grunn?

For dette har faktisk skjedd, jeg måtte til nærmeste offentlige toalett i en sabla fart og kjørte forbi en bil rett før en fotoboks.

Ble heldigvis ikke tatt bilde, but what if?
Sist endret av Kjelldriver; 12. mars 2020 kl. 11:20.
Sitat av senol91 Vis innlegg
De er fra politiet, men virker for min del veldig suspekt måte å kontakte meg på pga en farts overtreldelse.




Har ikke fått bekreftet at det er fra politiet, men når jeg ble oppringt idag var det mange varsel bjeller, foreks. Jeg prøvde å avtale møte til i morgen,
Men det kunne hun ikke si pga hun viste ikke hvordan hun jobbet ... asså hallo😂

Og da jeg spurte om hvorfor de hadde ringt kjæresten min, ( som forresten de hadde ringt i over 1 mnd )
Så hadde hun ikke anelse pga det var en annen som hadde gjordt dette.

Jeg fikk ringt politiet og de kunne bekrefte at FSI hadde en sak gående på meg.
Jeg ble satt over til dem på tlf. Men ingen tok tlf.

Jeg kjørte 1km over for å miste lappen, og hun dama som ringte mente at vi bare burde ha avhør via tlf. Og at de hadde bilde av bilen og at i sånne tilfeller så var det veldig enkelt.
Men hvis det var tilfelle hvorfor starte etterforskning, og gå til bryderiet å finne kjæresten min for å ringe henne ned i 1 mnd for å få tak i meg når jeg har familie, hus og tlf å nås på?

Har litt halvnoia 😂
Vis hele sitatet...
Greit, hvis dette faktisk er politiet og du har bekreftelse på at de
har en sak på deg, virker det ihvertfall som om de jobber på en
særdeles uprofesjonell måte.

Var jeg deg ville jeg trenert saken så lenge som mulig.
Så får du se om det kommer en bot i posten eller ikke.
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Vil en legeerklæring for IBS og forklaring om eksplosiv diare i gjerningsøyeblikket telle som legitim grunn?

For dette har faktisk skjedd, jeg måtte til nærmeste offentlige toalett i en sabla fart og kjørte forbi en bil rett før en fotoboks.

Ble heldigvis ikke tatt bilde, but what if?
Vis hele sitatet...
Nei, det er mer trafikksikkert og stoppe å drite i en busk. Du får ikke fritak fra fartsgrensene fordi du er dritetrengt. uansett grunn.
De er usikkre, nekt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Var vel ikke nummer som startet 408 vel? Kanskje et par forskjellige av dem?

Tror nok den samtalen hadde du tatt den og ikke hun, ville endt med at den andre enden ville ha betaling til whatever i wahatever-sum oppgitt over telefonen, noe som politiet aldri i verden hadde funnet på.

Jeg hadde 2.65 blogpages.rantomatic i insanity mode her med tanke of scenarioer, men bare det punktet om å blitt oppringt en måned.. hallo.. det kommet brev og absolutt innkalling til avhør lenge før det, og er ganske sikker på det ikke ble møtt til hadde du blitt henta. lenge før 30 dager. For ikke å nevne at det er absolutt kritisk at poltiet er helt tydelig idetnfiserbare. En stemme over telefonen på et nummer ingen kan verifisere er langt unna den standarderen. Det hadde åpent en legal flood av mareritt og hodepiner om saken hadde blitt tatt opp en gang.

Det er konklusjonen fra me, myself, and I. We had a meeting.
Vil en legeerklæring for IBS og forklaring om eksplosiv diare i gjerningsøyeblikket telle som legitim grunn?

For dette har faktisk skjedd, jeg måtte til nærmeste offentlige toalett i en sabla fart og kjørte forbi en bil rett før en fotoboks.

Ble heldigvis ikke tatt bilde, but what if?
Vis hele sitatet...
Akkurat dette var det vel en sak på for ikke så lenge siden om jeg husker feil. Mener han fikk boten.
Sitat av Jaws Vis innlegg
Var vel ikke nummer som startet 408 vel? Kanskje et par forskjellige av dem?
Vis hele sitatet...
Rask googling etter telefonnumre som begynner på 408, gir meg alt fra telefonsalg via treningssentre til flere kommuner. Usikker på om jeg ville brukt det som et tegn på noe som helst.