Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2450
Loka rundt på soundcloud og oppdaga en ny gren med musikk jeg ikke hadde vært borti før og digga umiddelbart. Noen som vet hva slags sjangre dette kan være, eller andre artister med lignende musikk? Digger den tunge treige suppa

Noen eksempler
Cable - Vanisher
Street Fever - Monument
Ian Jury - Anguish
MOЯIS BLAK - Codex Benzadryne

NEUS - NAKA O AKAN ( Adrian Remix )
F A T H E R - TROPICAL/WRIST(soundcloud)
Unholy - Ego Sum Deus
Sist endret av Bothrops; 29. november 2019 kl. 03:57.
Tror det kalles psy-trance
Dette er midtempo, en sjanger som blander elementer fra house, techno og dubstep. Tempoet er som regel mellom 90-110 BPM og trommene 4 on the floor.
Rezz, Gesaffelstein og 1788-L er blandt de største innenfor denne sjangeren, anbefaler å sjekke dem ut.
Sist endret av SkurtNilsen; 29. november 2019 kl. 04:35.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hvilke sjangre det er kan jeg ikke svare på. Obskur seig housemusikk som ikke er produsert for å danse til. Usikker på navn.

Du blir å elske Rezz! Etter å ha googlet henne så kan det se ut som at sjangeren du er ute etter heter "New Beat", men litt usikker.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Trådstarter
Jeg danser ikke med mindre jeg er helt kake. Men det duger til å sitte å buge til og headbange. Eller ta en sånn Maori trampedans til og fra dass.
Takk for forslag, skjønner at det kanskje ikke er en spesifik sjanger. Noen sier Darksynth, noen Mid-Tempo, noen BDSM-tekno
Ofte havner jeg uti glitch hop eller Skrillex land og det fenger ikke lenger. Men jeg er solgt på Rezz ass, så lenge underoath holder seg langt faen unna lol.

Hvis bildene på youtube mixene jeg har bladd igjenom er noe å gå etter så håper jeg musikken vil få en boost fra Cyberpunk 2077 spillet, slik Synthwave fikk etter Hotline Miami
Sist endret av Bothrops; 8. desember 2019 kl. 03:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sjanger er vel litt vanskelig å plassere helt, mye av begrepene flyter og folk tilegner ofte egne oppfatninger av hva som er hva.
Personlig synes jeg det her heller mer mot industrial techno, noen sanger hadde nesten litt retro synthwave elementer i seg og.

Her er i hvert fall noe jeg synes ligner:
Dan Terminus - The Chasm
Sitat av freebird Vis innlegg
Tror det kalles psy-trance
Vis hele sitatet...
Det er definitivt ikke psy-trance.
▼ ... over en måned senere ... ▼
%BRAAAAPP%
_RED_'s Avatar
3 1
De artistende der ligger veldig inne i de vi betegnet som - SEMI Industrial Electronica - og sånn litt EBM "før i tiden". Det ligger vel og vipper i den sjangeren der enda men med litt mere Dark Electro vibber, å litt opptrøkka lydbildet.

Orginalt så er dette en sjanger som har utspring i Industrial- Dance-pop-AvantGarde, Cyberpunk og EBM //SKRÅSTREK// Rock (band som SkinnyPuppy, Foetus, NiN, Meat Beat Manifesto, Revolting Cocks, Front242, SPK, Severed Heads, Ministry, Pigface, Coil, 808State - osv)

Husk at fleste parten av disse banda er i fra 80-tallet og har surra å røra i lang tid, men på samme tid gitt de fleste av dagens band innen Electonica/Dark Electro sjangeren et brøytespor å følge. Du hører klart preferanser i de artistene du har hørt kontra deres "forfedre"...
Sist endret av _RED_; 16. januar 2020 kl. 23:32.
Minner veldig mye om Gesaffelstein som Skurt sier.

Her har du noen lignende sanger

Gesaffelstein - Viol

Nero & ZHU - Dreams

Gesaffelstein - Destinations

Her er sanger med litt heavye synths og tungere trommer, føles litt mere dubstep-ish ut.

REZZ x MALAA - Criminals

MALAA - REVOLT FT. JACKNIFE

Malaa - Addiction (Jacknife Remix) (Er en switchup på denne sangen så andre droppen er mere house tempo.)