Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3826
Hei alle.

Endelig fikk jeg dratt meg til the holy grail of Urbex ; Tsjernobyl.

Flaut at jeg ikke har vært der enda egentlig, men endelig ble det min tur til å utforske ekskusjonssonen, og for en opplevelse.

Vet at andre har posta fine bilder fra sonen tidligere her på freak, men drister meg til å legge ut min versjon også, da jeg syns høstfargene virkelig gjorde seg på bildene.

Jobber fortsatt med en film fra stedet og skal legge den ut her så fort den er ute, men for now, her er noen bilder


The mighty decaying Ferris Wheel by olavXO, on Flickr

Palace of Culture by olavXO, on Flickr


Hospital Mushrooms by olavXO, on Flickr


Famous Pool by olavXO, on Flickr


Duga by olavXO, on Flickr


Dog Eat Dog by olavXO, on Flickr


Road to Reactor 4 by olavXO, on Flickr


School of Gp-5_2 by olavXO, on Flickr


Factory Jupiter by olavXO, on Flickr


Pripyat 16 storey view by olavXO, on Flickr
Utrolig kule bilder, digger stedet og alt med det, selv om jeg aldri har vært der
Har lenge hatt en interesse av Tsjernobyl og det er alltid like spennende å se bilder derfra.
Utrolig kult at du fikk dratt dit
Stilig Kunne du fortalt litt om hvordan du kom deg inn der ? Trodde det var vakter og at en må være obs på stråling ...eller?
Kjempebra bilder! Misunner deg den turen, men krysser fingrene for at jeg får reist bort dit snart selv
Fantastisk, likte bildet av den hunden veldig godt. Jeg har hatt lyst til å dra hit lenge men har alltid hørt det skal være vanskelig å komme seg inn. Fikk dere øye på noen vakter eller denslags?
Råkult og knall bilder!!

Hvordan kom du deg dit og gikk du med noen guide.

Gleder meg til film
Man får guidet turer dit, ønsker selv å kunne dra dit, men man må visst holde avstand til sarkofanen som er bygd over kraftverket.
Kult! Ble ferdig med å skreddersy min neste tur nå idag, så nå bare venter jeg i spenning til Mars. Første gangen jeg var der følte jeg at jeg fikk litt lite tid med en dag, så det blir en to dagers tur denne gangen, dette kan anbefales for dere som vurderer å reise dit.

I forhold til stråling så er det relativt trygt, skriver relativt for stråling er ikke sunt men man får så lave doser iløpet av en sånn tur at man tar neppe skade av det, forutsatt at man hører på guiden og følger reglene. Det finnes noen no go soner og hot spots, men det virker som at disse holder guiden deg unna.

Apropos hot spots, ett av de verste stedene i sonen er i kjelleren til Jupiter fabrikken som det er bilde av over, den ble brukt som en plutonium lab og de tok ikke med seg alt når de dro derfra..

Det finnes mange spennende steder der inne som de helst ikke vil vise til hvem som helst på grunn av stråling og sikkert mange andre grunner ikke jeg forstår meg på.
De rydder enda etter katastrofen og det ligger strødd med utstyr, biler, klær og andre høyt radioaktive objekter igjen rundt omkring i sonen, men dette er ganske bortgjemt for den «normale turisten» som drar dit.

Man må ha med en guide til en hver tid hvis man skal inn dit lovlig.

Fikk tilbud om å bli med en tur inn på kjernekraftverket og snoke litt rundt, ikke i den ødelagte reaktoren så klart men det blir gøy å se kontrollrommet og lignende, gleder meg som ett barn!

Hvis noen har spørsmål angående å komme seg ned dit og har generelle spørsmål så send meg en PM.
The Chernobyl Story er en veldig god bildeserie med gode forklaringer for de som er litt mer interessert i dette og ikke har sett det tidligere.
Er det for cheesy og si: 50 000 people used to live there. Now its a ghost town.
Fenomenale bilder
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Er det for cheesy og si: 50 000 people used to live there. Now its a ghost town.
Fenomenale bilder
Vis hele sitatet...
NEI!!

Det sitatet er episk og aldri feil å si i Tsjernobyl sammenheng
Takk for skryt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da er filmen fra Tsjernobyl ferdig, blei kanskje litt lang, men shit, plassen fortjener da såpass.

Håper dere liker
https://youtu.be/uevaVHqgdw0
Konge Olav! Lenge vurdert å ta en tur selv, bare på den litt mindre lovlige måten :P