Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4488
Hei, har tatt prøven og bestått. Men har i etterkant klart å miste beviset
Lurer egentlig bare på om man trenger å ha det med seg på sjøen? Om jeg kanskje ligger i en database så jeg kun trenger å ha med meg legitimasjon så de kan søke opp navnet mitt?
Du ligger nok fort i en database dersom du har tatt det de siste årene, men sikkert ikke dumt å sikre seg og søke om duplikat.
Gjorde det selv etter at jeg mistet mitt for en god stund siden.

her og fyll ut "Skjema for søknad om duplikat, bokmål".
Send en e-post til med skjema, bilde og legitimasjon.
FRE$H
applefanboy's Avatar
Trådstarter
95 2
okei, takk for tilbakemelding... Men har vldig lyst å ut på sjøen nå de nærmeste dagene og vist jeg er så uheldig at jeg møter på politet og forteller dem at jeg venter på nytt kort... hva tror du da skjer?
og vist bot, hvor stor?
Sitat av applefanboy Vis innlegg
okei, takk for tilbakemelding... Men har vldig lyst å ut på sjøen nå de nærmeste dagene og vist jeg er så uheldig at jeg møter på politet og forteller dem at jeg venter på nytt kort... hva tror du da skjer?
og vist bot, hvor stor?
Vis hele sitatet...
Sjansen for å møte på politiet er like stor som million gevinst i lotto, om du ikke bor midt i sølepytta oslo fjorden
Om du er så heldig å møte politiet, så trur jeg dem ser gjennom fingerene om du har med en ID eksempel: Førekort/Bank-kort.
Kjør pent så blir du neppe stoppet. Og ha på flytevest. Har du søkt online, print det ut og ta med deg. Da er det større sjanse for at du blir trodd.
▼ ... noen uker senere ... ▼
FRE$H
applefanboy's Avatar
Trådstarter
95 2
takker for svar. ja sannsynligheten er liten for å bli stoppet, men suger hvis det skjer
Ja Ivar, var en god idé gjør det fra nå av !!
Etter noen tusen timer i aktiv skjærgård har jeg ennå til gode å blitt stoppet i all slags båter. Hvis du skulle bli stoppet så er det 500,- i bot tror eg.
Det jeg tok prøven fikk jeg/vi på kurset beskjed om at vi kunne ta bilde av bestått prøve med hva enn annen info som fulgte med på det bildet og bruke some midlertidig bevis. Når du bestiller nytt kan du jo ta kontakt med dem og spørre. Lykke til
Sier du du har mistet det og bestilt nytt online så tror jeg nok det går greit. De har registre, så de ser jo fort om du virkelig har det eller ei.