Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 13947
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Hva syns folk om Far Cry 5? Syns dere temaet passer inn i serien eller burde de ha valgt noe annet som minnet mer om 3eren og 4eren? Hva syns dere etter å ha sett traileren?
3 og 4 var jo veldig like. 3 var bra, men 4 var same shit different wrapping. Synes det ser spennende ut.
Burde ha gitt seg med 4!
Ser legende ut, trur 5 iallefall slår Primal
Synes 3 og 4 var greie, primal synes jeg ble utrolig kjedlig, synes de skulle dratt det mye lenger da spillet føltes tomt mesteparten av tiden.
5'ern vil vel bare bli akkurat som 3 og 4, helt utrolig repetetivt som alle andre spill i lignende sjanger.
Wildlands, Division, Just Cause osv..
Well, jeg er en massiv Far Cry fan. Sånn som med alt i denne verden har far cry sine ''upp's and downs'' man kan simpelten ikke spille far cry med mindre man gjør det for storyen. For de av dere som tror at FC5 kommer til å vere noe banebrytende nytt i serien så må jeg skuffe dere. Er samme konseptet som med alle de andre fc spillene. Det de vil oppnå med far cry er rett og slett å fortelle historier i en verden hvor du besttemer hvordan historien går. Så klart så er det litt nye ting sånn som fly, men det kommer til å være ganske likt de tidligere spillene.

Bare en note til de som klager på at det bare blir det samme : Det er jo det som er poenget med en serie! Slutt å klag på at alle spill i en serie er lik. FC4 var like bra som 3'a. Og med mindre dem ødlegger hvordan dem har satt opp historien i de tidligere spillene så kommer FC5 til å bli like bra!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg har spilt 3 igjen i det siste, etter å ha spilt 4. De oppfører seg likt, men det er absolutt forandringer. I 4 har man mange flere våpen, bedre AI, 4 introduserte skyting fra kjøretøy, flytting av lik (som 3 bare gjør med en skill OG kun etter melee takedowns), grappling hooks, minihelikopteret, kastekniver, storyen er uendelig mye mer gjennomført.

Det er lett å bare se det like, men det er mye mange går glipp av når de sammenlikner de to.
Sitat av xtyranthl Vis innlegg

Bare en note til de som klager på at det bare blir det samme : Det er jo det som er poenget med en serie! Slutt å klag på at alle spill i en serie er lik. FC4 var like bra som 3'a. Og med mindre dem ødlegger hvordan dem har satt opp historien i de tidligere spillene så kommer FC5 til å bli like bra!
Vis hele sitatet...
Greia med en serie er ikke at alle spillene skal være helt identiske,
Ikke engang CoD blir så repetetivt i lengden og cod er jo noe av det mest repetetive som er!
Storyen i far cry har vært bra den, men far cry tidligere har vært et spill som langt ifra ''bare har vært for storyen''.

Tingen er at formelen for skytespill av denne typen burde endres, alle spill har det samme ''ta over/ødelegg basen, drep folka, skaff ressurser, bygg våpen, drep minibosser og hovedbossen, the end''
Som gjør at man fort går drittlei fordi det blir kjedelig, storyen kan være så bra den bare vil, men det hjelper jo ikke når spillet i seg selv bare er en remake av de tidligere spillene.
Jeg var også en massiv far cry fan, frem til jeg så hvor like spillene er og hvor late ubisoft er med ALT av spill de lager som har den eksakt samme formelen som nevnt litt over.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
42 7
Gleder meg veldig, har kommet et par nye trailere nå siden tråden ble opprettet og jeg syns de ser dritbra ut. Har spilt treèren, og fireren og jeg digga begge. Syns konseptet i det nye spillet virker dritbra, og på lik linje med xtyranthl ovenfor så spiller jeg hovedsaklig for historien. Jeg syns oppskriften på Far Cry 3 var så bra, at det ''samme'' spillet på nytt med ny historie plager meg ikke litt en gang. Hypen er ganske stor for min del, faktisk.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg spiller faktisk 4 på nytt nå. Det jeg hovedsakelig håper de tar tak i nå er AI, at ting oppfører seg litt mer naturlig, uten så mye telepatisk kommunikasjon/hivemind mellom fiender (hvis de skal kommunisere får de bruke signaler og tale som vanlige folk ) og litt mer naturlige reaksjoner på skudd, kanskje.
Håper de fjerner de jævla ørnene. De kal brenne. Dyrelivet kan være en anelse mindre aggressive, ser for meg grizzlybjørner på steroider du må servere 13 raketter før de tar kvelden.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Dyrelivet i 4 er en tanke ekstremt, ja. Jeg går aldri noe sted uten hagle, gjerne SPAS-12 med utvidet magasin. Egentlig ikke bare dyr: hele "random events"-kjøret er ganske ekstremt til tider. De kan gjerne roe seg litt med det opplegget der.
https://youtu.be/bYXMRRYdTLA har nesten en halvtime med gameplay

Nå vil jeg ikke se hele, men ut fra en del ting de sier i starten så virker det som de prøver å gjøre en del endringer fra FC4 slik at man ikke skal ende opp med å rote rundt og klatre opp i tårn hele fuckings tiden.

Ser også ut som at, til robhols forferdelse, at det er en ny overdose "random events" på gang. Kommer sikkert til å være gøy de første timene, men så irriterende når det bare er hjelpesløse suckers som står i veien for å gjøre story missions

gleder meg uansett. Har gått tom for gode spill og trenger sårt at FC5 blir awesome
Sist endret av liasis; 18. desember 2017 kl. 14:39.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Mens jeg forresten er inne på det; alle de jævla trippy cutscenes kan de gjerne også spare seg for (sopptur, Vaas osv. i 3, Yogi/Reggie, Yuma osv i 4), men for alt jeg vet er det en tradisjon like gammel som serien. Og det er på høy tid at de lar deg skippe andre cutscenes.

Uansett er det en upside: dårlig med jævla neshorn i Montana.
Det blir garantert bjørner, mountain lions, den allmektige honeybadgeren gjør vel livet surt tenker jeg( vis respekt)
Og bald eagles sikkert som skriker «Murica» når de klorer trynet ditt
▼ ... noen uker senere ... ▼
We got machetes!
Når er det release
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Når er det release
Vis hele sitatet...
27 Mars, 10tegn
Er det ikke 27. Februar da, er den datoen nettbutikkene forholder seg til.

Ok, jeg må ha sett feil, eller så har ubishit forandret datoen
Sist endret av eyecandy654; 11. januar 2018 kl. 23:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen andre fra freak som kjøpte spillet på release? Hva synes dere så langt?
Sist endret av StianNorway; 28. mars 2018 kl. 14:29.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg tror førstebrettet i FarCry 1 ga meg en følelse jeg aldri igjen vil kunne få av et spill.

Grafikken var helt sinnsyk, og man ble bare sittende å gape mens man så på tropescenen.
Sist endret av nso; 28. mars 2018 kl. 14:39.
jeg er noen timer inni FC5 nå. og jeg må si jeg digger det hittil
Venter bare på at det skal bli cracket, så er vi igang!
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
forhåndsbestilte det i fjor i september, liker spillet godt til nå, synes personlig at grafikken kunne ha vært bedre men spiller tross alt på ps4... håper det kommer season pass som yetienes dal i 4eren, har lyst til å spille dette en stund
Sist endret av Mekkern; 29. mars 2018 kl. 00:43. Grunn: h
Spiller på Xbox x og grafikken er awesome.
Virker som Ubi har blitt gode til å gjemme det de ikke klarer å polere bort, i stedet for å fikse det. det har ike vært et AC eller Far Cry spill uten buggy lansering før AC:Origins. Og Far Cry 5 fremstår også ganske polert ved første øyekast, men jeg har oppdaget utrolig mange småting som mangler eller skulle vært bedre forhold til andre spill. Og jeg er av de som ikke pleier å støte på bugsene alle snakker om.

Noen ting som irriterer meg:
Hele spillverdenen er helt kaos. Det er aldri et fredelig øyeblikk, still deg for å fiske og bli påkjørt.
Folk stjeler bilen min hele tida, selv om jeg er den kuleste fyren i hele dalen.
Du kan ikke ta et prikk likt scope fra en rifle til en annen selv om du tar det av.
Du vrir ikke på gassen når du kjører ATV.
Masse lyd-bugs.

Literally unplayable!
BRB spille mer.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Enig i det med kaoset, men det pleier vel å endre seg når man får mer kontroll over sonene. Jeg har opplevd 4-5 ganger at oppdrag ikke lar seg løse slik at man må loade igjen. Noen ganger registreres ikke hits og jeg har flere ganger pumpa et helt magasin i en fiende på kloss hold uten å gjøre skade. Er jo barnesykdommer da men blir litt het i toppen til tider
av bugs som jeg har opplevd hittil er det som plager meg værst er random spawn av fiender og greier. gjerne så nært meg at det ser helt dust ut.

jeg står å skyter på en flokk peggies, plutselig så spawner en fiende rett siden av meg.

og biler og spawner, så snur jeg meg 360 grader rundt. og så er det helt borte. som om de ikke har vært der..

ellers har jeg vel htitil vært skåna for de værste buggsa
Har opplevd lite bugs på PS4, hatt det siden release. Var en plass spillet slet med å rendre vannet i en elv, ellers har ikke jeg merket noe.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg elsker atmosfæren og miljøet, men:

- Bugs, bugs og bugs
- Spawning-mekanikken er seriøst ødelagt. På veiene er det bokstavelig talt konstant kjør med fiender som spawnes inn, det er latterlig. Innimellom spawnes de ut, også...
- Flyvende fiender kan virkelig fucke rett off - særlig helikoptrene med maskingevær som dreper deg på bokstavelig talt et halvt sekund.
- Ballistikken er rar. Jeg setter pris på at de forsøker å gjøre ting mer realistisk, men det er mye som virker litt tilfeldig. Siden zeroing ser ut til å være automatisk får man ikke noe særlig forhold til det. Noen ganger er det point and click, noen ganger er det automatisk bom. Jeg aner ikke hva som skjer.
- Cutscenes på lengde med en Scorsese-film.
- Man kan ikke skippe cutscenes.
- Dårlig uttenkte cutscenes - ekstrem bruk av "Idiot Ball" går igjen.
- Seriøst. Føkk cutscenes.
Sist endret av robhol; 29. mars 2018 kl. 17:43.
Hvordan åpner man de pengeskapene?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Hvordan åpner man de pengeskapene?
Vis hele sitatet...
Repair tool, lockpicks eller hvis du ikke har de perksa, eksplosiver.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har frigjort 2/3 regioner etter ~18 timer loking rundt i Montana og syns egentlig det er mest trivelig å herje rundt og oppsøke trøbbel etter man har fått frigjort en region. Da slår ikke alt den fuckings galskapen til hele jævla tiden og verden er bittelitt mer normal.

Kjenner jeg ikke gidder å gjøre ferdig storyen på en stund fordi Faith er så jævlig bullshitkjerring med cutscenes-drama
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg elsker atmosfæren og miljøet, men:

- Man kan ikke skippe cutscenes.
- Seriøst. Føkk cutscenes.
Vis hele sitatet...
Kun testa litt men jeg fikk skippa cut scenes på One X.....kanskje det bare er noen som kan skippes?
Sitat av ReppYepp Vis innlegg
Kun testa litt men jeg fikk skippa cut scenes på One X.....kanskje det bare er noen som kan skippes?
Vis hele sitatet...
De fleste kan skippes på pc også om man hamrer nok på esc-tasten
Sitat av liasis Vis innlegg
Har frigjort 2/3 regioner etter ~18 timer loking rundt i Montana og syns egentlig det er mest trivelig å herje rundt og oppsøke trøbbel etter man har fått frigjort en region. Da slår ikke alt den fuckings galskapen til hele jævla tiden og verden er bittelitt mer normal.

Kjenner jeg ikke gidder å gjøre ferdig storyen på en stund fordi Faith er så jævlig bullshitkjerring med cutscenes-drama
Vis hele sitatet...
Bare vent til du endelig skal ta livet av a du. Makan til latterlig bossfight.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Bare vent til du endelig skal ta livet av a du. Makan til latterlig bossfight.
Vis hele sitatet...
var'n så problematisk da?

syntes den var helt kurrant jeg. tok hu på første forsøk (høhø)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Digger spillet men har ikke spilt Far Cry siste 10-12 år så dette var en gedigen opptur.
Sett litt bugs men gjør meg ingenting da jeg synes det er mega kult at de i hele tatt har klart å lage et så underholdende spill i en så open og stor verden.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Synes spillet var veldig monotont... hadde vært bra med litt mer PRG elementer.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Tok meg lang tid å komme inn i dette. FC4 var mye lettere å starte med. Men nå har jeg brukt noen timer, og endelig fått dreisen. Hadde vært kult og spille med noen andre freaks på PS4 (har FC5 der, og en del annet) xtc4sv4rted4uden.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
https://www.youtube.com/watch?v=KKseXjx_668

Klar for en ny runde med Random Fucked Up Shit Simulator 2019 ?

(inneholder spoiler om slutten av FC5)