Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3853
Hallais !

Har et problem med serveren min, når jeg prøver å starte den.

"The exception was: java.net.BindException: Cannot assign requested address: bind"

"Perhaps a server is already running on that port?"

Porten jeg bruker på Minecraft serveren min er 25565.
Har portforwardet porten 25565 i min ruter. Har prøvd å ende til fem forskjellige porter og så starte opp, men kommer opp samme feilmelding.

Når jeg går inn i cmd og ser på hvilke porter som er i bruk på min pc, så kommer ikke port 25565 opp noen sted.

Har også gitt pc min statisk ip adresse.

Har prøvd å lukke alt som har med JAVA og gjøre. Reset ruteren. Slettet minecraft. Laget ny server, men klarer absolutt ikke starte opp en online server


Noen som har ett forslag ?
I din server.properties fil:
Hva er server-ip satt til?

Prøv å sette denne til enten blank eller 127.0.0.1

Har du prøvd å endre port på serveren?
Dette kan du gjøre i server.properties og server-port

Sett den til f.eks 25570

Kom med en oppdatering når du har prøv dette.
Skulle det ikke funke, paste din server.properties fil her
Funket dessverre ikke nei :/ Ip adressen jeg har satt der, er den ip jeg får når jeg går på feks " Find my Ip "
Serveren starter når den er blank, men da får jeg den heller ikke online så andre kan joine den!

#Minecraft server properties
#Wed Mar 01 17:39:08 CET 2017
generator-settings=
op-permission-level=4
allow-nether=true
level-name=world
enable-query=false
allow-flight=false
announce-player-achievements=true
server-port=25565
max-world-size=29999984
level-type=DEFAULT
enable-rcon=false
force-gamemode=false
level-seed=
server-ip=85.398.**.***
network-compression-threshold=256
max-build-height=256
spawn-npcs=true
white-list=false
spawn-animals=true
snooper-enabled=true
hardcore=false
resource-pack-sha1=
online-mode=true
resource-pack=
pvp=true
difficulty=1
enable-command-block=false
player-idle-timeout=0
gamemode=0
max-players=20
max-tick-time=60000
spawn-monsters=true
view-distance=10
generate-structures=true
motd=A Minecraft Server
Der du har fylt inn for server-ip skal være din lokale IP adresse ikke eksterne IP adresse. Så det er som Erlpil sier, enten 127.0.0.1, 0.0.0.0 eller blank. Har du åpnet denne porten serveren din bruker i brannmuren innenfor operativsystemet ditt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du kan ikkje sette den eksterne IPen din. Du må sette ein IP som er tilordna eit nettverkskort på maskina, typisk 192.168.1.10 eller noko i den duren. Det er grunnen til at den ikkje starter.

Når du har fått den til å starte, så set du opp portforwarding.
Sist endret av vidarlo; 1. mars 2017 kl. 18:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Der funka det jo GITT Fylte inn lokale ip min som er 10.0.0.12, men funka fortsatt ikke. Måtte åpne porten 25565 i windows firewall
Takk skal dere ha for all hjelp !