Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3109
Do Not Conform
oriento's Avatar
VÆR SÅ SNILL Å IKKE SLETT DETTE MULIG DEN ER UNDER FEIL TRÅD... MEN JEG ER SÅ LANGT NEDE NÅ OG TRENGER SÅRT LITT SVAR.

Jeg har tatt rene urinprøver siden februar ifjor, og den som skulle være den siste for en uke siden er positiv.. jeg har ikke røyka, ville ikke drømt om å ta urinprøver dersom jeg hadde røyka!! lab damen sa at verdiene var på 2,4, noe som sier meg svært lite.. hva vil det si? er 2,4 høyt? lavt?
og har jeg noen form for klagemuligheter her? for hvis ikke, så vil det si at jeg må holde på til februar 2017 i og med at kravet for å få tilbake frørerkortet er et år med rene prøver...

( jeg har tatt prøver en gang i uken, uken før var den ren, så en positiv, så ren igjen uken etter... )
Sist endret av oriento; 26. februar 2016 kl. 15:58.
Har du konfrontert de med dette da? Ville klaget og bedt om å ta ny prøve, hadde jeg vært i samme situasjon. Kan jo være at noe annet har slått ut. Ibuprofen, Naproxen og lignende kan visstnok slå ut som falsk positiv.
Sikkert flere her inne som kan mer om dette enn meg, men var i hvertfall det jeg fant påWikipedia.
Do Not Conform
oriento's Avatar
Trådstarter
Jeg knakk helt sammen på legekontoret idag... ikke mye hun på labben kunne gjøre med det annet enn å oversende resultatene til politiet.. og der tror jeg ikke jeg kommer noen vei .. har ikke tatt verken ibuprofen eller noe som helst annet en en ibux og paracet av og til .. når de indrar førerkortet for et år, kan de egentlig holde den tilbake lenger enn det? huffffffffffff ...
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Om du får et resultat som ikke stemmer overens med det du vet selv kan du klage. Disse testene er ikke 100%.

En jeg satt med testet plutselig positivt for opiater, selv om han ikke vært ute av cella engang, han klaget. Fikk ny test, clean.
Do Not Conform
oriento's Avatar
Trådstarter
hvem retter jeg klagen til da? politiet eller fastlegen som jeg har tatt prøvene hos i et år? akkurat vil jeg bare sette meg i bilen å kjøre rett ut i havet.. et år med slit for ingenting.. noen som vet hva verdiger på 2,4 betyr?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Vet ikke om det er høyt eller lavt, men om du ikke har inntatt thc er det vel feil? Da sier du det til de som er ansvarlige for at du må ta prøver, og ber om ny så fort som mulig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kontakt advokat. Du bør få hjelp til å skrive ei sakleg klage med viktige moment:
-Falsk positiv (kor nøyaktig er testen? Ingen er 100%)
-Vistnok lite utslag.
-Ellers reine prøver.
+++
Do Not Conform
oriento's Avatar
Trådstarter
tok ny test idag også, skal komme meg til legen på mandag morgen så får jeg ta det derfra.. jeg vet med 100% sikkerhet at jeg ikke har inntatt, grunnen til at jeg lurer på de verdiene er for jeg vil jo vite hvordan i all verden dette har havnet i kroppen min og isåfall hvor store mengder det er snakk om.. og er mengden stor nok vil jo sikkert ikke den jeg tok idag heller være ren.. asså..
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Eneste jeg kan tenke meg, om du har noen ekstra kilo og akkurat begynt å trene eller noe? Thc setter seg i fettvev.
Sitat av oriento Vis innlegg
Jeg knakk helt sammen på legekontoret idag... ikke mye hun på labben kunne gjøre med det annet enn å oversende resultatene til politiet.. og der tror jeg ikke jeg kommer noen vei .. har ikke tatt verken ibuprofen eller noe som helst annet en en ibux og paracet av og til .. når de indrar førerkortet for et år, kan de egentlig holde den tilbake lenger enn det? huffffffffffff ...
Vis hele sitatet...
Så du har tatt Ibux? Ibuprofen er virkestoffet i Ibux.
Do Not Conform
oriento's Avatar
Trådstarter
Sitat av Carmex Vis innlegg
Eneste jeg kan tenke meg, om du har noen ekstra kilo og akkurat begynt å trene eller noe? Thc setter seg i fettvev.
Vis hele sitatet...

Kan det sitte i fettvev i så lang tid som et år? for jeg har mer enn noen kilo for mye, og gått par kilo ned siden nyttår.. i såfall vil det si at hver eneste urinprøve vil være 50-50% sjangs for at thc har løsnet i fettvev?

Sitat av børre Vis innlegg
Så du har tatt Ibux? Ibuprofen er virkestoffet i Ibux.
Vis hele sitatet...

Ok.. det var jeg ikke klar over...
Sist endret av oriento; 26. februar 2016 kl. 18:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Skal myyyyye til for at man tester positivt etter 90 dager, det går nesten ikke.
Do Not Conform
oriento's Avatar
Trådstarter
Sitat av Carmex Vis innlegg
Skal myyyyye til for at man tester positivt etter 90 dager, det går nesten ikke.
Vis hele sitatet...

da er ikke det heller forenlig med den jækla prøven.... når politiet inndrar og pålegger slike prøver, er det likevel til syvende og sist fylkeslegen som bestemmer tro?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kontakt advokat. Du bør få hjelp til å skrive ei sakleg klage med viktige moment:
-Falsk positiv (kor nøyaktig er testen? Ingen er 100%)
-Vistnok lite utslag.
-Ellers reine prøver.
+++
Vis hele sitatet...
Gjør dette, så skal dette gå kjempebra. Har du ikke tatt noe så er det heller ikke noe å bry seg om. Falske positiv hender som sagt, men det er du som må gjøre dem oppmerksomme på det.
En venn fortalte meg om at da han var innsatt, ble han bedt om å ta tester. Han holdt seg edru hele oppholdet på 6 mnd. Men testet positivt på flere av dem. Konklusjonen var at mye trening og nedgang i vekt, løsnet thc fra fettet og gikk rundt i systemet.
Do Not Conform
oriento's Avatar
Trådstarter
Sitat av wackwrack Vis innlegg
En venn fortalte meg om at da han var innsatt, ble han bedt om å ta tester. Han holdt seg edru hele oppholdet på 6 mnd. Men testet positivt på flere av dem. Konklusjonen var at mye trening og nedgang i vekt, løsnet thc fra fettet og gikk rundt i systemet.
Vis hele sitatet...

helt utrolig!

Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Gjør dette, så skal dette gå kjempebra. Har du ikke tatt noe så er det heller ikke noe å bry seg om. Falske positiv hender som sagt, men det er du som må gjøre dem oppmerksomme på det.
Vis hele sitatet...

Jeg skal gjøre det, takk for veildeningen og gode tips satser på at dette ordner, har ringt advokaten som jeg fikk utdelt når denne jeg ble tatt for røyking for litt over et år siden.. han skulle bistå meg sa han.
Sist endret av oriento; 27. februar 2016 kl. 11:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Kult om du oppdaterer slik at andre som lurer på lignende i fremtiden før søkt opp denne tråden
Do Not Conform
oriento's Avatar
Trådstarter
Sitat av Carmex Vis innlegg
Kult om du oppdaterer slik at andre som lurer på lignende i fremtiden før søkt opp denne tråden
Vis hele sitatet...
Advokatens første reaksjon var at de 11 måntene jeg har vært ren ikke nullstiller seg, slik at de kan kreve meg for en mnd til, altså mars for å åppnå 12 mnd med rene prøver, men i og med at jeg sier ikke har røyka ( noe jeg faktisk ikke har gjort heller!) så skal vi klage med "Falsk poistiv" som grunnlag..
Men så han sier en sånn klage tar opptil 3-4 uker å få behandlet , og jeg får ikke kjøre mens klagen blir behandlet... altså er det likevel en mnd plusset på min straff.. så jeg tenker for å ha sikkre meg at jeg blir ferdig med dette i løpet av mars, så sender vi inn en klage samtidig med at jeg fortsetter å ta urinprøver .. så fremst legen ikke setter seg på bakbeina og krevet et nytt år da.. det fåår jeg ikke vite før imorgen
Jeg har hatt samme problemet. Leverte rene prøver i 10 uker, og så fikk jeg en positiv prøve. Legen min undret seg også over dette siden jeg hadde levert rene prøver, og at en positiv prøve ville føre til at jeg fikk sparken hos arbeidsgiveren min. Legen fikk da prøven analysert på nytt ved Rettstoksikologisk institutt (mener det er det det heter?) sammens med den førrige prøven og en ny prøve. Jeg kan ikke noe om den videre prosessen men Rettstokiskologisk institutt konkluderte iallefall med at jeg ikke hadde røyket i det aktuelle tidsrommet det var snakk om..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Do Not Conform
oriento's Avatar
Trådstarter
Sitat av GrimstoneReefer Vis innlegg
Jeg har hatt samme problemet. Leverte rene prøver i 10 uker, og så fikk jeg en positiv prøve. Legen min undret seg også over dette siden jeg hadde levert rene prøver, og at en positiv prøve ville føre til at jeg fikk sparken hos arbeidsgiveren min. Legen fikk da prøven analysert på nytt ved Rettstoksikologisk institutt (mener det er det det heter?) sammens med den førrige prøven og en ny prøve. Jeg kan ikke noe om den videre prosessen men Rettstokiskologisk institutt konkluderte iallefall med at jeg ikke hadde røyket i det aktuelle tidsrommet det var snakk om..
Vis hele sitatet...
Fastleger kan virkelig mindre enn advokater når det kommer til dette feltet. Advokaten min ba om en såkalt B-prøve på prøven som var positiv, og legen sa hun hadde aldri hørt om B-prøver. Hun ringte labben på Haukeland, og fikk prøvd prøven på nytt og den var selvfølgelig NEGATIV!!! Nå kjører jeg 100% lovlig!
Er du i samme situasjon, og fastlegen bare klør seg i hodet, så trenger du ikke nødvendigvis bruke 7000 på advokat slik jeg gjorde, be fastlegen med en enste gang kreve en B-prøve av den positive prøven, be henne også få spesifisert hvor høye verdier det er dersom også B-prøven er positiv, krev også at Labb-legen skal sende et skriv om hvor sikker disse prøvene er som de tar. (Ingen labb-lege vil skrive at prøvene er 100% sikre nettopp fordi de ikke er 100% sikre). i tillegg til dette be også fastlegen din om et skriv som sier noe om legens oppfatning av din edruelighet.