Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2136
Jeg er på utsikt etter en pulsklokke, men usikker hvilken jeg skal kjøpe. Ser at ClasOhlson har en til kr 399, men den er med et belte som man fester på seg. Vet ikke om det er som et belte rundt livet. Ser at andre pulsklokker ikke har det. Men er det slik at enkelte pulskokker måler uten dette belte, altså at den måle rundt handen der man fester klokken ? Nedenfor en pulsklokke fra eBay til under hundrelappen, men det står jo ikke noen utfyllende spesifikasjon om den, og hvis det følger med bruksanvisning, så er vel den ikke på norsk. Dessuten ser jeg at noen pulsklokker har batteri som man lagger opp via PCn. XXL har også et par bra pulsklokker. Litt dyrere da, men kanskje topp kvalitet ? Er det noen som har mer peiling enn meg vedrørende valg av pulsklokke ??

http://www.ebay.com/itm/Fitness-Puls...kAAOSwnDZT-~On
Det finnes klokker uten registreringsbelte, men de er etter min erfaring alt for unøyaktige og nærmest meningsløse å bruke hvis du skal ha noe utbytte av dem. Registreringsbeltet fester du rundt nedre del av brystet, og klokken leser fra dette. Det finnes varianter med armbånd også. Klokker fra Polar har normalt god kvalitet.
Uvaksinert 👍
Valgte en med pulsmåler belte da de med pulsmåler (på selve armbåndet) tydeligvis gir allergiske reaksjoner hos dem som er følsom for slikt. Det er vel en grunn til at man sier fitbit rash når man omtaler disse utslettene.
Pulsklokker uten brystbelte er praktisk talt ubrukelig til løping. Du skriver ikke hva du skal bruke den til, men jeg antar at det er løping. Og da ville jeg holdt meg til kjente merker. For en ting er hva klokken viser under bruk, men det er hvordan dataene presenteres for deg etter du er ferdig som teller aller mest, synes nå jeg. Har selv bare erfaring med Garmin sine klokker og har brukt de i mange år. Garmin har et veldig bra webgrensesnitt hvor man sjekke ut en del kul statistikk fra løpeturen, som er nyttig i forhold til å analysere løpingen. Men kjøp deg en klokke du, for det gjør løpingen mer interessant!
kjøpte Polar FT60 på knalltilbud til kr 700
Kom med noe info om hva du skal bruke klokken til så får du langt bedre hjelp.

Så vidt meg bekjent er det kun Garmin som har klokke med pulssensor i klokken som virker noe i nærheten av tilfredsstillende.

Polar M400 er vel oftest klokken som gir mest for pengenene uavhengig av treningsgren.