Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2536
Norway Massacre, I Was There er en dokumentar som er blitt sluppet av National Geographic ser jeg idag. Jeg lurte på om noen har fått sett den og har kommentarer?

Skal se den selv en dag, men får ikke tid i kveld.

Hvordan er den vinklet f.eks?

http://natgeotv.com/uk/norway-massacre-i-was-there
Sist endret av Liverbird; 31. juli 2012 kl. 01:09.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Oi, noen som har en stream som funker på den?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Oi, noen som har en stream som funker på den?
Vis hele sitatet...
Du kan få tak i den om du søker etter torrent. Jeg har vel ikke lov å linke til noe, så jeg stopper der
gentleman #1
ViceR's Avatar
Orket ikke lete igjennom siden, men er det noen som vet når denne er laget?


Virker rart å lage en dokumentar om dette akkurat nå som det har vært stille en god stund.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Orket ikke lete igjennom siden, men er det noen som vet når denne er laget?


Virker rart å lage en dokumentar om dette akkurat nå som det har vært stille en god stund.
Vis hele sitatet...
Virker som den er ny i hvertfall.
http://www.rlslog.net/national-geogr...dtv-x264-c4tv/
Sitat av ViceR Vis innlegg
Virker rart å lage en dokumentar om dette akkurat nå som det har vært stille en god stund.
Vis hele sitatet...
Er vel nettopp på grunn av det at det er et år siden og derav ikke et like betent tema i dag som tidligere. Egentlig en relativt vanlig praksis ved det meste av terroraksjoner, større aktører venter ofte litt før de publiserer dokumentarer osv.
Den er sluppet på bukta og ser jeg, skal sees. Håper forøvrig folka bak det har bedre fakta bak denne saken enn det de vanligvis har! Dersom dette blir en standardutgave av National Geographics programmer, vil det vel trekkes konklusjoner om at mora stod bak hele greia.. Amerikanere generelt(inkludert showbuisness) må taes med en grøtsleiv salt! En filmprodusent som skulle lage film, lanserte trailer 2 uker etter 22. Juli, trodde at Breivik aksjonerte på Utøya i 2 døgn...
Selv om filmen er litt virkelighetsfjern, så er den god og forteller historien som den er.
Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Selv om filmen er litt virkelighetsfjern, så er den god og forteller historien som den er.
Vis hele sitatet...
la merke til at de kalte AP for Norges liberale elite
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Novice Vis innlegg
la merke til at de kalte AP for Norges liberale elite
Vis hele sitatet...
Ja, stusset på den jeg og!
Er de nødvendige spørsmål stilt i forhold til etikk for å få lage dokumentaren? Er det tatt hensyn til alle etterlatte og deres tillatelse hentet inn?

Det virker som at noen har overkjørt noen her.
Har nå sett hele, den var informativ og tok for seg alt jeg viste fra før.. Kan brukes for å oppsumere, eller for de som har greid å ikke følge med..

Sitat av Taurean Vis innlegg
Er de nødvendige spørsmål stilt i forhold til etikk for å få lage dokumentaren? Er det tatt hensyn til alle etterlatte og deres tillatelse hentet inn?

Det virker som at noen har overkjørt noen her.
Vis hele sitatet...
de har jo intervjuet noen, så de må jo ha avgitt tillatelse...
syns litt synd på henne ene som innrømte å ha fortalt politiet at det var 4 gjerningsmenn,
spesielt når de seinere sier at, hvis politiet hadde vært der litt fortere (ikke fått den informasjonen) så kunne 20 liv blitt reddet
Dott i øret.
stagg's Avatar
Likte ikke National sin doku. Litt b-film preg over hele dokumentaren.

Likeste som har kommet ut etter min mening er den som gikk på Tv2 kort tid etter 22. juli (ligger på Tv2-Sumo) og BBC sin. BBC dokumentaren heter This World 2012 Norway Massacre. Har link hvis noen skulle være interessert.
Sitat av Novice Vis innlegg
la merke til at de kalte AP for Norges liberale elite
Vis hele sitatet...
National Geographic er basert i USA, og i USA så brukes liberal ofte som det motsatte av konservativ, derav så regnes venstresiden i Norge som liberal i deres øyne. Forvirrende er det.
Høyre er mer venstrevridde en det demokratene noensinne vil bli. Det sier litt om Amerikansk politikk. Det som jeg finner merkelig er hvorfor en nordmann vil se dette? Det vil jo ikke komme noen avsløringer eller noen som helst form for Eureka øyeblikk. Men kanskje det er en god dokkumentar.