Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1803
Ble anmeldt av DNB for en stund siden. De mente jeg hadde prøvt å svindlet dem for ca. 16 000 kroner (ble svindlet på ferie i Playa del Ingles for over 1 år siden).
Politiavhør og alt dette ble ferdig, og jeg fikk brev i posten for en uke og to siden at saken er henlagt pga. manglende beviser.

Betyr det nå at jeg har krav på å få de 16 000 kronene jeg har blitt svindlet for og som de ikke har betalt meg? I så fall...hvordan går jeg frem?

Faen så forbanna jeg ble når jeg ble svindlet, også fikk jeg ikke pengene mine tilbake på forsikring fordi jeg ikke kunne redegjør godt nok for hvordan svindlerene hadde fått kloa i visakoden min. Og i tillegg blir jeg faen meg anmeldt. Nå vil jeg gjøre alt for å få pengene mine igjen.
Det var en dyr ferie den gang for å si det slik...
Tror freakerne vil ha mer info om omstendighetene rundt dette svindleriet. Det vil ivertfall jeg^^
Dette er jo en slik sak du definitivt må ta opp med en advokat heller.
Han kan sikkert svare deg på dette i løpet av kort tid.
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Tror freakerne vil ha mer info om omstendighetene rundt dette svindleriet. Det vil ivertfall jeg^^
Vis hele sitatet...
Tja, hvorfor ikke Var på seilas fra Afrika til Las Palmas med en plattform i 3 uker. Kom frem til Las Palmas og da tok vi oss en uke ferie på playa del ingles.
Dum som jeg var glemte jeg å legge igjen Visa kortet etter vi sjekket inn på hotellet, og dro straks ut for å slurpe i oss alkohol (vi fikk ikke drikke på jobben så du kan tro vi var tørste).
Satt oss ned på en bar i ungdomsstrøket, og to søte jenter fra Sveits satt seg ned med oss. Senere på kvelden kom det en dude som solgte roser, og der og da bestemte jeg meg for at jentene skulle selvsagt få hver sin rose. Kollegaen/kompisen min var ikke der i dette øyeblikket og jeg fant ut at jeg var tom for kontanter. Roseduden ble forbanna og sa at jeg måtte jo betale for de nå som jeg hadde sagt det. Grett sa jeg, "show me the way to the ATM (minibank)"

2 av bartenderene var med for å vise meg minibanken (og det var jo her jeg burde oppfattet at noe ikke stemmer). Men jeg var full og i godt humør...tenkte ikke mer over det og tok penger ut av minibanken.
Jeg hadde også 2 visakort i lommeboken (bestilt nytt fordi det andre kortet var såpass gammelt at bildet til å legimitere meg nesten var falmet bort). Her burde jeg selvsagt ha kastet det gamle kortet for lenge siden.

Uansett...dagen etterpå våkner jeg opp fyllesjuk og jævlig og sjekker nettbanken min for å se hvor mye peng jeg hadde brukt på gårsdagen. Jaggu var det forsvunnet masse penger. Sjekker lommeboken og finner bare det nyeste visa kortet mitt.

Det gamle kortet mitt (som fortsatt kunne brukes) var altså vekke.

Bartendere må ha vist meg til en plass hvor de enten har hatt kamera i minibanken eller hengt over meg når jeg tastet pin kode. Hvordan de har klart å rappe kortet mitt deretter aner jeg ikke, men borte var det.

Det er her banken slo seg vrange. Hvorfor visste ikke jeg hvordan svindlere har fått pin koden og visakortet mitt. Hadde jeg visst det, hadde jeg jo ikke blitt svindlet....

Jeg ble og trukket mellom 14-16 000 kroner på en nattklubb på samme turen og, men her var det jeg som dreit meg ut med å betale med kort for en drink. Vips fikk jeg en champagneflaske selv om jeg ikke ba om det. Hele jævla dritten der nede er styrt av mafia og jeg er ikke den eneste som har blitt svindlet i Playa Del Ingles i følge google fant jeg ut etter jeg kom hjem. De pengene ble jeg enige med banken om at jeg ikke skulle søke erstatning for i og med at jeg har vært dum og tastet pin kode uten å få se en form for kvittering eller beløp først.

Uansett...det er ikke ulovlig å drite seg ut med å ta Visakortet med seg på byen. Og når banken ikke har fått nok beviser til å straffe meg, mener jeg at jeg har rett på pengene jeg ble svindlet nå som saken er henlagt. Jeg prøvte også å sammerbeide med å fortelle de at saken hadde blitt oppklart om de kunne sammerbeidet med politiet der nede (hvilken minibank svindlerene har rappet penger fra) sto til og med oppført på transaksjonene. Regner da med at alle minibanker har overvåkningskamera! Tidspunkt og sted hadde de.

Over 30 000 kroner totalt ble brukt på den lille ferieuken (ikke inkludert reise og hotell) pga. de fordømte folka der nede.

Jaja, gutta på tur liksom Jeg lærte i hvertfall noe av den opplevelsen, hehe.

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Dette er jo en slik sak du definitivt må ta opp med en advokat heller.
Han kan sikkert svare deg på dette i løpet av kort tid.
Vis hele sitatet...
Ja, selvsagt. Akkurat nå er jeg i nordsjøen så tenkte å vente med det til jeg er hjemme igjen. I mellomtiden vet jeg det finnes mange kloke hoder på freakforum, og jeg vet også at mange har innblandet i saker som senere er blitt henlagt.

Jeg synes det er merkelig at jeg ikke skal få pengene mine igjen, når de ikke fant beviser på at jeg har svindlet dem. "Saken er henlagt, you are free to go, men vi betaler deg ikke fordiom" ser jeg liksom ikke helt for meg.
kjenner flere som har blitt svindla på playa, er jo bare å kreve pengene!
kjedelig streiting
DNB er jo i sin fulle rett til å nekte deg erstatning dersom du har handlet uaktsomt med koden/kortet. Men isåfall skal jo de bevise det.
Hvis du ikke når frem med argumentene dine hos banken din, så kan du forsøke å klage til bank klagenemda:

http://www.finkn.no/vis.asp?id=1

Håper det ordner seg
Sist endret av technot; 23. mars 2012 kl. 11:32.