Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2086
Ja topic sier dt meste. Her hjemme har vi en router Netgear WPN824 men papps har stengt av internett til min pc 12:00 noe jeg syntes er litt tidlig. Så er dt noen enkel måte å få tak i bruker navn og passord?
Den er vanligvis innstilit til :
brukernavn: admin
passord : password


prøv det ivertfall..
Kan jo clone mac addressen til en annen i nettverket?
Legg inn en keylogger på pcen til faren din hvis du har fysisk tilgang til pcen, noe du garantert har. Så er det bare å si han må fikse noe med ruteren. Når han taster inn brukernavn og passord, så kan du lese i logfila hva passordet er.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Keylogger må prøves har fysisk tilgang til pcen og routeren ja. Prøvde ADmin>password Det funket ikke.
Ettercap bør finne passordet hans straks han logger på.
Han har sikkert bytta passord, men pleier ikke være Admin>parrword fra før av, men Admin>Admin prøv det, selvom jeg tviler.
siden det er faren din, kan du ikke bare spørre han om å la deg være lenger på?

edit: det er vanligvis en reset kanpp på routere, har i hvert fall det på min. verdt å prøve kanskje faren din glemmer at han har stengt internette ditt
Har du prøvd å droppe brukernavn og passord? La begge være blanke og trykke ok?

Fungerer ikke det prøv: admin: admin og password:[blank]
Sist endret av _Joachim_; 11. april 2006 kl. 13:57.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Ettercap hva er dt?

har spurt faren min 1+00 ganger uten hell.

Keylogger skal prøves men dt blir så mye annen skriving på pcen også, etter som søs bruker MSN og mamma bruker mail osv.
trykk den lille røde knappen bakpå routeren som heter reset
@ Blaster2k

Nice list
▼ ... over en uke senere ... ▼
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
I beste James Bond Stil kan du smyge deg opp til routern med en spiis gjenstand ,,, Stikke den spisse gjenstanden bort til reset knappen.... Løpe ned på rommet ditt og salutere din triumph.. GL HF
Og da må også routeren konfigureres på nytt.
Jepp. Og hvis netverket er sikret fra før, så er det jo lett å se at noen har rotet med routeren ved at det står at det trådløse netverket er usikret.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Det er jo mye mer arbeid å knekke passordet osv
kjører du 3com ruter (noe dere sikkert ikke gjør?)
Så resetter man den ved hjelp av en internett kabel som plugges inn i cable/dsl porten til en av de 4 lan portene for så så mange sekunder..
Router Brute Force

Fattern stilte rutern til å gå av klokka 23:30. noe han fortsatt tror den gjør.
Så har han et easy passw å da
Kanskje bruke noe ala Cain for å sniffe det? Har alltid jeg gjort for å skaffe passord her hjemme, og funker like fint hver gang.. http://www.oxid.it/ .

Også veldig fint program om du leier dedikert server et sted hvor de ikke setter servern i vlan for free shells, ftps, ccs etc. =)
har ikke vært bort iden netgare før men du kan prøve og kjøre port scan av routern, og er du heldig så er port 161 eller 162 åpent. (bare kjøre snmp og password private) så kan du editere alt som er.
hvis du kan lodde litt er det sikert en TTL port i routern som du kan lodde på og få opp konsol på.

har du prøv og satt fast ip til faren din sin pc ? og clona mac adressa hans ?
skal du gjøre det enklest mulig... om nettverket ikke trenger godkjennelse. men bare trenger passord for å koble til. så kjøper du en liten usb mottager for trådløs.. med ny mac adresse... koble den til på kvelden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
skal gi deg noen alternativer:

nr. 1:
Spør faren din pent.
nr. 2:
Skift ip og mac adresse, da gjeller ikke 12.00 regelen lenger, gjerne klon faren din sin mac fordi da kan han ikke blokke deg uten å blokke seg selv


Hadde det slik et par år tilbake, men selv hacka jeg ruteren og endra instillingene.
Nå er det min ruter og jeg betaler selv store deler av internett=jeg bestemmer