Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 7097
Jeg vurderer og brenne et par broer til Norge ved å ikke betale de 28% i skatt jeg må lissom betale for min yrkesskade oppgjør som kommer, for å så flytte til Spania for å gi faen... hva kommer til å skje i etterkant da??

Kan jeg sette alle pengene i en spansk bank, slik at norske landeveisrøvere(myndigheter) ikke får tak i dem? Samarbeider Spania og Norge på den måten?
Det er kjempesmart å brenne alle broer til Norge og melde seg ut av folketrygden. Så når du har brukt opp erstatningen kan du komme tilbake til Norge, med lua i hånd og nyte livet som minstepensjonist
Sitat av sth Vis innlegg
Det er kjempesmart å brenne alle broer til Norge og melde seg ut av folketrygden. Så når du har brukt opp erstatningen kan du komme tilbake til Norge, med lua i hånd og nyte livet som minstepensjonist
Vis hele sitatet...
Eller å få seg en ny jobb og starte et nytt liv i utlandet.
Tenkte selfølgelig og begynne et nytt liv langt vekk fra Norge. Men tenker på ossen ting blir vist jeg kommer hjem for å si hei til mor i noen dager på et tidspunkt, vil jeg da bli arrestert på flyplassen når jeg kommer ?
Må vel være etterlyst dersom du skulle bli arrestert ved innreise til Norge
Frankrikes Solkonge
Sitat av Thedentist Vis innlegg
Tenkte selfølgelig og begynne et nytt liv langt vekk fra Norge. Men tenker på ossen ting blir vist jeg kommer hjem for å si hei til mor i noen dager på et tidspunkt, vil jeg da bli arrestert på flyplassen når jeg kommer ?
Vis hele sitatet...
Selvsagt møter de deg med håndjern på flyplassen og kaster en bunke gjeldsbrev på deg mens de gir deg en lang reprimade over alle kostnadene du har påført Norge
Er det noen med kunnskap om skattelover og evt om dette er kriminelt i større eller mindre grad kanskje svare mannen. Istedet for å latterliggjøre?
Norge kan be andre land om bistand for å kreve inn skatt. Sikkert ikke alle land som gidder å samarbeide med Norge, men tror så godt som alle land i Europa samarbeider. Utelater du å betale skatt kan de gi deg inntil 60% straffeskatt. Staten er den verste å skylde penger. Så ja, jeg tror de gjerne vil prate med deg om du kommer på snarvisitt til Norge.

Skal du virkelig brenne broer og unngå å betale skatt bør du vurdere mindre siviliserte land i Afrika eller Asia og aldri returnere til Norge. På den andre siden må du se langt etter fordeler som skatten din er med på å bidra til: fri helsehjelp, gratis utdanning, trygd hvis du blir arbeidsufør osv.
Skatteetaten i Norge har mulighet via lokale samarbeidspartnere, å kreve inn skattegjeld i andre land gjennom en bistandsavtale. Statens Innkrevingssentral gir ikke opp selv om du prøver å gjemme deg i utlandet.
Crimea River
Alec's Avatar
Tenk godt igjennom hva du gjør før du ødelegger mye for deg selv!
Jeg sier ikke at du ikke skal gjøre det, bare tenk deg godt om først. Sørg for at du har planer for:
Visum, jobb, bosted, økonomi og andre fremtidsutsikter. Hvordan er pensjonssparingen i det landet? Hva skjer om du får en jobb - også mister den? Sykepenger? Dagspenger?


En i familien min gjorde dette for 3 år siden. Sa opp jobben, tok opp kredittkortgjeld på 200.000,-, gikk til banken og tok dem ut kontant. Fortollet det ut av Norge og flyttet til Thailand.
Planen var å ta utdanning der for å lære seg thai, og deretter få et arbeidsvisum.

Han flytter hjem igjen nå i Januar. Han har ikke klart å lære seg språket og heller ikke funnet seg en jobb. Kassa er tom.
Jeg tør ikke å spørre hvor stor gjeld han har her i norge, men man kan trygt anta at han aldri vil få seg noe hus, han kommer til å ha vanskeligheter med å få seg en ny jobb og han kommer til å få det mye kjipere nå enn han hadde før han dro.

Det er absolutt ikke umulig å reise til et annet land. Bare sørg for å ha plan A, B og C og ikke bare en plan A
Sitat av Alec Vis innlegg
En i familien min gjorde dette for 3 år siden. Sa opp jobben, tok opp kredittkortgjeld på 200.000,-, gikk til banken og tok dem ut kontant. Fortollet det ut av Norge og flyttet til Thailand.
Vis hele sitatet...
Jeg har møtt et par av de typene her i Thailand. En levde livets glade dager på kreditt, helt til han krasjet med mopeden og måtte på sykehus. Uten forsikring ble regningen skyhøy. Etter hvert klarte han ikke å betale husleie, og ble kastet ut.

Etter noen mnd. med tigging av mat hos andre nordmenn, samt å sove på stranda, ble han nødt til å krype til den norske ambassaden. Men der fikk han ikke hjelp, da han fortsatt hadde gjeld til sykehuset han var innlagt på.

Så vidt jeg vet har han kommet seg tilbake til Norge nå. NAV er tydeligvis gode å ha. Men han kommer nok til å slite med stor gjeld mesteparten av livet.
Sitat av Thedentist Vis innlegg
Jeg vurderer og brenne et par broer til Norge ved å ikke betale de 28% i skatt jeg må lissom betale for min yrkesskade oppgjør som kommer, for å så flytte til Spania for å gi faen... hva kommer til å skje i etterkant da??

Kan jeg sette alle pengene i en spansk bank, slik at norske landeveisrøvere(myndigheter) ikke får tak i dem? Samarbeider Spania og Norge på den måten?
Vis hele sitatet...
Synes du det er verdt det å miste alt du har for et par usle tusen i skatt?
Dere har gitt meg mange gode argumenter å tenke på. Jeg må få takke så for disse tipsene. Spiller safe jeg ��

Jeg få øvrig si at vi snakker om 1,000,000,- + i skatt. dere forstår fristelsen sikkert litt!!! Men uansett : Riktig god jul til dere alle .
Sist endret av Thedentist; 19. desember 2015 kl. 22:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Thedentist Vis innlegg
Dere har gitt meg mange gode argumenter å tenke på. Jeg må få takke så for disse tipsene. Spiller safe jeg ��

Jeg få øvrig si at vi snakker om 1,000,000,- + i skatt. dere forstår fristelsen sikkert litt!!! Men uansett : Riktig god jul til dere alle .
Vis hele sitatet...
Bra at du spiller safe!

Ser fristelsen, men én million kroner er ikke nok til en leilighet engang. Håper du ser at du kommer til å vinne tilbake pengene i diverse goder framover, som pensjon, NAV, sykehus og utdanning.
Du kan nok legge den planen på is, spesielt hvis du har tenkt å holde deg innenfor Europa, og spesielt innenfor Schengen: https://www.regjeringen.no/no/tema/o...stat/id417330/
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Thedentist Vis innlegg
Jeg få øvrig si at vi snakker om 1,000,000,- + i skatt. dere forstår fristelsen sikkert litt!!! Men uansett : Riktig god jul til dere alle .
Vis hele sitatet...
I og med at du har fått snaut fire mill i yrkesskadeerstatning kan vi anta at du har ein rimeleg alvorleg skade. Då er det vel ikkje utenkjeleg at du gjerne kan ha god bruk for helsevesenet i framtida? Er ikkje norsk folketrygd svært gunstig i eit slikt tilfelle?
Det jeg reagerer på i denne saken, er at man i det hele tatt skal betale skatt av yrkesskadeerstatning.
Sist endret av kallisti; 20. desember 2015 kl. 02:20.
Sitat av kallisti Vis innlegg
Det jeg reagerer på i denne saken, er at man i det hele tatt skal betale skatt av yrkesskadeerstatning.
Vis hele sitatet...
Man får vanligvis utbetalt en erstatning som skal dekke tapt inntekt, og den inntekten man ellers ville ha fått hvis man ikke har blitt skadet er jo skattbar, så derfor skal man skatte av erstatningen også.
Hvorfor tror du norske kreditorer / myndigheter ikke kan få tak i penger du har i en spansk bank ?
Norske myndigheter får tak i pengene dine nærmest uansett hvor du drar. I så fall er det ikke 28% som forsvinner, men det blir straffeskatt og utgiftsdekning. "Takstameteret" går fryktelig fort når kemneren fører timer for etterforskning og inndrivelse.

Da må du i så fall gjøre dette med kontanter. Husk at det er valutahunder på alle flyplasser i Norge, som løper rundt inne der hvor bagasjen kjører rundt. Sammen med narkobikkjer og bombebikkjer og gud veit hva. Reine kennelen på bakrommet der.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Man får vanligvis utbetalt en erstatning som skal dekke tapt inntekt, og den inntekten man ellers ville ha fått hvis man ikke har blitt skadet er jo skattbar, så derfor skal man skatte av erstatningen også.
Vis hele sitatet...
Handler vel så mye om å bare forenkle skattesystemet. Man skal betale skatt av alle inntekter på lik måte. Uavhengig av om de er utbetalt av NAV, arbeidsplassen eller forsikringsselskapet. Dette gjør den administrative jobben for det offentlige mye enklere.