Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  165 51238
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Hei, folkens! Et tips til nybakte innen psykedeliske stoffer kan være å begynne med en liten dose sopp som man piffer opp med cannabis. Om man ikke er veldig sensitivt for cannabis, dog (tenker noe i retning angstfremkallende). Det er så klart min egen erfaring jeg baserer dette på. Here goes!

Jeg bestemte meg for å spise en liten dose sopp, og forsterke effekten med cannabis. Spiste to små ferske sopper, hatten på en ganske diger og deler av stilken. Vekten sa rundt et halvt gram, og jeg fikk tydelige og merkbare effekter. Ingen fullverdig sopptur, så klart, men det var ei heller det jeg siktet etter. Soppen var bedre å spise fersk, det må jeg også legge til. Det tok heller ikke lange stunden før jeg merket effektene til tross for at jeg hadde spist like før. Nå er det jo slik at min vekt og størrelse passer bedre inn blandt Japanske jenter snarere nordiske, dog. Samt at jeg er sensitiv for ganske mange stoffer så ikke ta det som at dette er en dose som passer deg. Vel, uansett. Vi spilte en del, og jeg kunne merkbart se alle mønstre og konstruksjoner så skarpt at det så ut som om de stakk litt ut av skjermen. Det dukket også opp farger jeg ikke har sett på dette spillet før. Veldig behagelige, duse nyanser, skal sies. Hadde også ekstremt mye closed-eye visuals. Ingen av de var like. De var mer i konstant endring. Så fort at det var vanskelig å skille dem fra hverandre. Bortsett fra de ekstremt skjerpede sansene hadde jeg denne varme, deilige følelsen i kroppen som om man har steget ned i badekaret med akkurat passe temperatur. Når jeg gikk eller bevegde meg kriblet og kilet det i alle lemmer. I starten var jeg selvfølgelig kvalm som jeg pleier å bli når sopp ligger i magen og nærmest bobler. Dette gikk over relativt fort, og det var ingen brekninger av noen sort. For meg, som har spist sopp en god del ganger vil jeg helst ta den helt ut men ettersom jeg aldri har prøvd dette var jeg altså nysgjerrig, og lurte også på om noe sånt kan være greit for nybegynnere. Alt i alt sier jeg tommel opp for opplevelsen selv om jeg foretrekker å ta den litt mer ut.

Litt snadder for psykonaut-tråden:
http://vimeo.com/55793566
http://vimeo.com/20817203

Jeg fant også et meditasjonssenter nesten like ved leiligheten min. Kunne vel ikke hatt mer flaks! Det beste er at det er gratis.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Til dere som vil høre NeuroSoup/Krystal Cole sin historie. The LSD Palace, siloene Krystal en gang kalte "hjem". I denne videoen får vi se hjemmet hennes, hun blir med på sin første tur til siloen siden hun forlot den blant annet. Her får dere hennes versjon om hvordan hun havnet oppi alt dette, og menneskene hun hadde omgang med (kjemikere, dealere osv). Samt mange erfaringer om "turene" de tok sammen på ulike narkotiske stoffer. https://www.youtube.com/watch?v=r7qliVpGEk0.

Beskrivelse:
"Former goth stripper Krystle Cole talks about her time spent living in a subterranean missile silo converted into a luxurious LSD manufacturing facility. She spent three years of her life running from the DEA, being held partially against her will and used as a guinea pig for strange new psychedelic chemicals. Eventually her friends-turned-captors were arrested and Krystle herself barely escaped incarceration. She now makes her living as a writer, sharing her experiences in books and on the web."

Vi får også høre/se hvordan DEA kom inn i bildet og hele "labben" ble stengt. Verdt å se! Virkelig

Mvh
Lucy
Sist endret av Lucy In The Sky; 14. mars 2014 kl. 12:01.
Stop Watching Us
Futurologist's Avatar
Føler dette er relevant til denne tråden. Jeg kan på det varmeste anbefale dokumentaren Neurons to Nirvana. Den ligger blant annet i bukta.
Takk, Lucy! Spennende minidokumentar.

Når vi først er i gang med anbefalinger bør dere alle sjekke ut Shulgin-dokumentaren Dirty Pictures!

"Alexander 'Sasha' Shulgin is the scientist behind more than 200 psychedelic compounds including MDMA, more commonly known as Esctasy. Considered to be one of the the greatest chemists of the twentieth century, Sasha's vast array of discoveries have had a profound impact in the field of psychedelic research. 'Dirty Pictures' delves into the lifework of Dr. Shulgin and scientists alike, explores the world of these scientists; their findings and motivations, their ideas, and their beliefs as to how research in this particular field can aid in unlocking the complexities of the mind."

http://www.imdb.com/title/tt1592855/
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Vet ikke om dette hører hjemme her, men satser på det.

Etter et intakt av 2 sterke lapper lsd så sto jeg å så meg selv lenge i speilet, sto der helt alt jeg så var min egen psyke.
Jeg så psyken min øyene mens jeg sto å ni stirret på øyene mine i speilet, tenkte at jeg skulle prøve å stirre psyken min i senk, da skjedde det noe sprøtt, jeg stirret og tenkte så hardt at hele kroppen begynte å riste, jeg kunne føle hvor sterk psyken min var, også fikk jeg plutselig skikkelig vondt i hode.
En slags stikk eller støt smerte, det ble så vondt en bestemt plass bak i hode at jeg stoppet momentant med deg jeg holdt på med, føltes nesten som jeg skulle gå i bakken i det smerten oppsto.

Dette var veldig interessant fordi det føltes som om jeg gikk i meg selv å kunne teste meg selv, men hvorfor oppsto smerten, var det smerte i det heletatt?
Sist endret av Trollanon; 13. juni 2014 kl. 01:51.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Vet ikke om dette hører hjemme her, men satser på det.

Etter et intakt av 2 sterke lapper lsd så sto jeg å så meg selv lenge i speilet, sto der helt alt jeg så var min egen psyke.
Jeg så psyken min øyene mens jeg sto å ni stirret på øyene mine i speilet, tenkte at jeg skulle prøve å stirre psyken min i senk, da skjedde det noe sprøtt, jeg stirret og tenkte så hardt at hele kroppen begynte å riste, jeg kunne føle hvor sterk psyken min var, også fikk jeg plutselig skikkelig vondt i hode.
En slags stikk eller støt smerte, det ble så vondt en bestemt plass bak i hode at jeg stoppet momentant med deg jeg holdt på med, føltes nesten som jeg skulle gå i bakken i det smerten oppsto.

Dette var veldig interessant fordi det føltes som om jeg gikk i meg selv å kunne teste meg selv, men hvorfor oppsto smerten, var det smerte i det heletatt?
Vis hele sitatet...
Hvordan skal vi på freak vite om smerten din var virkelig? Har aldri opplevd lignende, så jeg ville sagt - Nei.
Sist endret av Tidspress; 13. juni 2014 kl. 13:49.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av Tidspress Vis innlegg
Hvordan skal vi på freak vite om smerten din var virkelig? Har aldri opplevd lignende, så jeg ville sagt - Nei.
Vis hele sitatet...
Selve opplevelsen var så utrolig at det blir vanskelig for meg å sette det ut i ord akkurat hva som skjedde og hvordan.

Tenkte kanskje noen hadde lignende speil opplevelser og kunne utdype hva som skjer, for det var absolutt ikke som å bare se seg selv i speilet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei alle psykonauter og seekers. Et lite spm fra en som er veldig uerfaren med psykadelika (annet enn cannabis). Har venner som liker MDMA, og har sett hvordan de reagerer på det, ( alle åpner seg veldig opp og noen sosiale grenser brytes, de som har sett det vet vel hva jeg mener.) Det jeg lurer på, er om MDMA alså har selvutviklingegenskaper? Hjelper det Meditasjon feks? Er "erfaren" i meditasjon men aldri på psykadelika.
Håper det ennå er liv i forumet her! Har lenge lett etter likesinnede som meg og fant dette

Hei alle psykonauter og seekers. Et lite spm fra en som er veldig uerfaren med psykadelika (annet enn cannabis). Har venner som liker MDMA, og har sett hvordan de reagerer på det, ( alle åpner seg veldig opp og noen sosiale grenser brytes, de som har sett det vet vel hva jeg mener.) Det jeg lurer på, er om MDMA alså har selvutviklingegenskaper? Hjelper det Meditasjon feks? Er "erfaren" i meditasjon men aldri på psykadelika.
Håper det ennå er liv i forumet her! Har lenge lett etter likesinnede som meg og fant dette
Sist endret av Jungel-hodet; 8. desember 2014 kl. 11:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jungel-hodet Vis innlegg
Hei alle psykonauter og seekers. Et lite spm fra en som er veldig uerfaren med psykadelika (annet enn cannabis). Har venner som liker MDMA, og har sett hvordan de reagerer på det, ( alle åpner seg veldig opp og noen sosiale grenser brytes, de som har sett det vet vel hva jeg mener.) Det jeg lurer på, er om MDMA alså har selvutviklingegenskaper? Hjelper det Meditasjon feks? Er "erfaren" i meditasjon men aldri på psykadelika.
Håper det ennå er liv i forumet her! Har lenge lett etter likesinnede som meg og fant dette

Hei alle psykonauter og seekers. Et lite spm fra en som er veldig uerfaren med psykadelika (annet enn cannabis). Har venner som liker MDMA, og har sett hvordan de reagerer på det, ( alle åpner seg veldig opp og noen sosiale grenser brytes, de som har sett det vet vel hva jeg mener.) Det jeg lurer på, er om MDMA alså har selvutviklingegenskaper? Hjelper det Meditasjon feks? Er "erfaren" i meditasjon men aldri på psykadelika.
Håper det ennå er liv i forumet her! Har lenge lett etter likesinnede som meg og fant dette
Vis hele sitatet...
Andre former for psykedelika, som LSD, psiclobyin holdig sopp, ayahuasca etc. er nok heller foretrukket av meditatører, og for introspeksjon enn MDMA.

Denne videosnutten er verdt å se angående psykedelika og meditasjon:

https://www.youtube.com/watch?v=-Z3j7laY2lI
Sitat av Bearass Vis innlegg
Andre former for psykedelika, som LSD, psiclobyin holdig sopp, ayahuasca etc. er nok heller foretrukket av meditatører, og for introspeksjon enn MDMA.

Denne videosnutten er verdt å se angående psykedelika og meditasjon:

https://www.youtube.com/watch?v=-Z3j7laY2lI
Vis hele sitatet...
Skjønner! Hadde jeg hatt mulighet til å få tak i noe ordentlig psykadelika hadde jeg selvfølgelig foretrukket det. MDMA er nå dessverre vanligere og mer tilgjengelig i oslo. Får vente til en mulighet åpner seg bare :/
Takk for rådet Bearass. Lurer enda på om noen her har prøvd, og kunne dele sine erfaringer med MDMA mtp ting meditatører tenker på
Sist endret av Jungel-hodet; 8. desember 2014 kl. 18:18.
Har tidligere lest at LSD ikke har noen fysiske skadevirkninger (husker ikke hvor). Nylig leste jeg at LSD har fare for heteslag, indre blødninger, infarkt og slag i hjerte eller hjerne. Har tatt LSD i god tro om at et eneste jeg må passe meg for er psyken.

Trodde også det var noe med at rusmiddel bare er fysisk skadelig viss de er innom de lokale organene. For eks alkohol skadelig for nyra fordi alkohol er i blodet og nyra skades av å "rense" blodet når alkoholen gjennomstrømmer. Eller at kokain skader hjertet fordi det går inn i blodet og når det kommer til hjerte påvirker det det, i form av at det slår raskere. En LSD brukerdose har så liten fysisk masse at det ikke skader de fysiske indre organene. De bare kommer til hjernen og endrer den kjemiske sammensetningen som fører til at vi tenker og opplever ting på en annen måte.

Det som er nevnt i avsnittet over er det jeg TROR, men vet ikke stemmer. Klarer noen forklare hva jeg forstår feil?
Ingen ekspert. Men det at LSD virker på hjernen hindrer jo ikke at den påvirker andre deler av kroppen indirekte.
F.eks. virker LSD på 5-HT2A reseptoren(En type serotonin reseptorer i hjernen), som i tillegg til mange andre ting er involvert i bl.a. regulering av kroppstemperatur og innsnevring av blodårer.
Har dog ikke hørt om at det var fare for de tingene du nevnte. Hvor hørte du det?

http://en.wikipedia.org/wiki/5-HT_receptor
Sist endret av bocca; 9. desember 2014 kl. 00:17.
Hei, har lurt på no ei stund, å kanskje dere her inne som har reist litt kan gi meg et svar eller en teori.

Jeg har hovedsaklig en kompiss jeg liker å ture med, vi tar alltid samme mengde, og sørger for at begge er fornøyd med setting osv. Vi har brukt å lagt oss på 250-300ug lsd, 150flein, 2-3g cubensiss eller 50-60mg 2cb. Jeg forstår at opplevelsen for hver enkelt person er induviduell.

Vell det jeg lurer på er "hvorfor" jeg kan legge meg tilbake lukke øynene å oppleve de mest "fantastiske ting" fra kjemper som åpner himmelen for meg, bølger i alle regnbuensfarger, usaklige geometriske mønster å mambala mønster jeg alldri har sett maken til med mere! mens han kan snu seg mot meg i forferdelse å være stressa ut pga alle barna på gazastripen.

Han sverger på at han har alldri "sett" noe med øynene igjenn. Han blir bare slenkt i en stor tanke loop. Når vi begge sitter med øynene oppe. Vil jeg beskrive opplevelsene vår like eller på samme "nivå".
Vil legge til at jeg også trodde at man ikke kunne dø av lsd, og har lenge vært nysjerrig på hva som skjedde viss man DRAKK rekn lsd fra flaske. Men nå fant jeg ut at man dør "bare" av 13mg. 13 tusen ug. Vet noen den fysiske årsaken for at man dør? Tilbake til det fysise som jeg ikke trodde lsd påvirka.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av Jungel-hodet Vis innlegg
Skjønner! Hadde jeg hatt mulighet til å få tak i noe ordentlig psykadelika hadde jeg selvfølgelig foretrukket det. MDMA er nå dessverre vanligere og mer tilgjengelig i oslo. Får vente til en mulighet åpner seg bare :/
Takk for rådet Bearass. Lurer enda på om noen her har prøvd, og kunne dele sine erfaringer med MDMA mtp ting meditatører tenker på
Vis hele sitatet...
Jeg følger veldig mye med på denne scenen på internett.

Det er veldig vanlig å anbefale fokus på etterarbeid og "rensing" i forbindelse med litt nesen i sky "riktig" bruk av psykedelia. Men det har jo mange argumenter som er gode å bruke dem med god avstand, reflektere over trippen, øve seg på å være herre over sine følelser og tanker, for ikke å si sin pust.

I forhold til å jobbe med issues som er "deep rooted" og mye angst og uærlighet ovenfor seg selv og andre så tror jeg mye mer på MDMA gjort i kontrollerte private settinger, med et mål for påvirkningen, type: "dette ville jeg snakke om."

Om de har samme "potensiale"

Uansett om man prøver å selvutvikle via LSD eller MDMA - så tror jeg ikke man taper på feil valg av hvilket stoff som gir mest "klarsyn" og kontakt med følelsene sine.

Arbeidet man gjør med ved siden av er vel så viktig - inntrykket jeg sitter igjen med.
Sist endret av meaculpaUIO; 10. desember 2014 kl. 04:43.