Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1127
Kom over denne saken nå.

"Vil slutte med bøter og fengsel for narkotikalovbrudd
I Justis- og Beredskapsdepartementet behandles det nå et forslag som innebærer å gå bort fra bruken av bøter og fengsel for mindre alvorlige narkotikalovbrudd. - Et skritt på veien til legalisering, sier FrP, som er kritisk til forslaget."

http://www.abcnyheter.no/nyheter/201...kotikalovbrudd

Tanker rundt dette?
Sist endret av Liverbird; 3. juli 2012 kl. 12:27.
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Jeg bemerker hvordan Frp stadig kritiserer rødgrønne regjeringens regulering enkeltmennesket (les: solarium), men med en gang regjeringen ønsker å løsne strikken i, det jeg ser på som, riktig retning, er det kritikk nok en gang. Det er vel bare opposisjonens oppgave.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Blir ikke det det samme som avkriminalisering?
Slik jeg ser det så er dette et skritt tilbake.
Jeg kan se det positive om det gjelder tunge rusmisbrukere og harde stoffer.

Men om man skal bli sendt til behandling og ikke straff for å bli tatt med en joint så er jo dette med på å skape en illusjon om at cannabis er såpass destruktivt at hver eneste bruker trenger hjelp..
Dette gjør jo politiet hver dag, og med god grunn. Ser dette i alle land med en såkalt handlekraftig anti narkotika traiff. Litt etter litt, folk er så jævlig redd for å gjøre effektive tiltak at man må gjøre det litt etter litt. Med masse byråkrati, utallige årsverk og bortkastet tid.

Definerer våre såkalte "siviliserte" vestlige samfunn i de fleste sektorer.
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Slik jeg ser det så er dette et skritt tilbake.
Jeg kan se det positive om det gjelder tunge rusmisbrukere og harde stoffer.

Men om man skal bli sendt til behandling og ikke straff for å bli tatt med en joint så er jo dette med på å skape en illusjon om at cannabis er såpass destruktivt at hver eneste bruker trenger hjelp..
Vis hele sitatet...
Dersom dette blir tilfellet, slik det delvis er i USA, vil det selvsagt ikke være heldig, men om det svares med tilbud om hjelp er det flott. Jeg retter dog sterk skepsis til at det kan bli så liberalt allerede.
Det er vel akkurat denne linja USA kjører i "krigen mot narkotika" for og få frem positive tall. Og hvem hadde vel valgt jailen i USA foran "rehab" for og bli tatt med en joint?

Mulig dette kanskje går motsatt vei her hjemme,grunnet de gode forholdene i våre fengsler?