Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3141
Ser at i sommer lå den på (for meg) på ca 52kr / kwh

Nå ligger den på ca 70kr / kwh, men ser at den har vært oppi 80


Er dette pga tørken i sommer?


Betalte 940kr for 530 kwh for september måned, er dette innafor?


er ny på dette
Er selvsagt på grunn av tørken i sommer.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Er selvsagt på grunn av tørken i sommer.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så selvsagt, det var ett intervju med Agder energi på fvn.no I sommer hvor det ble påpekt at de eksporterte strøm selv om varslene sa tørke i flere uker fremover hvor de sa rett ut at deres oppdrag er å få mest mulig penger for strømmen de produserer. Det er jo klart de skal tjene penger, men dette betyr at utbytte (les : eksport) trumfer en lav og stabil strømpris her til lands.

I uke 44 var fyllingsgraden 79% så det burde ikke være noe prekær situasjon i dag. Men i nordnorge er fyllingsgraden mye lavere, som nok gir utslag på prisen.
https://www.nve.no/nytt-fra-nve/rapp...-veke-44-2018/
Sist endret av random105675; 10. november 2018 kl. 00:13.
Sitat av fluxx Vis innlegg
Ser at i sommer lå den på (for meg) på ca 52kr / kwh

Nå ligger den på ca 70kr / kwh, men ser at den har vært oppi 80
Vis hele sitatet...
Håper du mener øre, og ikke kroner.
Vi har strøm til ca 800kr i måneden. På 47 kvadrat... Siste regning var på over 900kr
Statlig kontroll på strømprisen forsvant for mange år siden og nåværende strømleverandører har kun bunnlinjen å tenke på. Allikevel er strømmen i Norge blant de billigste i verden.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ja, men det betyr ikke at det var en god idé å deregulere, eller at det kommer til å holde seg sånn. Hvis kraftselskapene finner ut at de vil gå sammen om å presse priser oppover, kan de sannsynligvis det.
80 øre pr kWh hørtes litt mye ut. Hvilket selskap og abonnement har du?

Fikk mail fra Hafslund her om dagen med prismelding for oktober måned, som endte på 49 øre pr kWh for min del.
Bruker Hafslund WebSpot ( Spotpris + fastpris på 19,90 kr pr måned)

Mulig prisene varierer hvor hen man bor i landet?
Sitat av Eplejus Vis innlegg
80 øre pr kWh hørtes litt mye ut. Hvilket selskap og abonnement har du?

Fikk mail fra Hafslund her om dagen med prismelding for oktober måned, som endte på 49 øre pr kWh for min del.
Bruker Hafslund WebSpot ( Spotpris + fastpris på 19,90 kr pr måned)

Mulig prisene varierer hvor hen man bor i landet?
Vis hele sitatet...
Eller så inkluderer TS nettleie også.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Eller så inkluderer TS nettleie også.
Vis hele sitatet...
I og med at TS betalte 940,- for 530 kWh så tror jeg ikke det.

80 øre + 47,70 øre i nettleie + 82,50 kr i fastledd, så er vi allikevel ikke nærme det TS betaler pr kWh inkl alt.

Høres bare rett og slett ut som om TS har en dårlig strømavtale.
Sitat av Eplejus Vis innlegg
I og med at TS betalte 940,- for 530 kWh så tror jeg ikke det.

80 øre + 47,70 øre i nettleie + 82,50 kr i fastledd, så er vi allikevel ikke nærme det TS betaler pr kWh inkl alt.

Høres bare rett og slett ut som om TS har en dårlig strømavtale.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk visst ikke med meg den siste setningen i innleget hans.
Men da høres det nesten ut som han kan være på ventetariff eller som du sier, en helt elendig strømavtale.
Trådstarter
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Håper du mener øre, og ikke kroner.
Vis hele sitatet...
Korrekt


Sitat av Eplejus Vis innlegg
I og med at TS betalte 940,- for 530 kWh så tror jeg ikke det. .
Vis hele sitatet...

Dette var inkludert nettleie. Er det slik at nettleien blir dyrere jo mer man bruker?
Sitat av fluxx Vis innlegg
Korrekt





Dette var inkludert nettleie. Er det slik at nettleien blir dyrere jo mer man bruker?
Vis hele sitatet...
Nettleien er alltid fast, men reguleres gjerne hvert år med noen øre.

940,- for 530 kWh høres uansett mye ut. Har du en spesifisert faktura å vise?
Vi betalte 1070,- ink nettleie for 940kWh for oktober mnd.
60kvm leilighet,varmekabler i alle gulv og 1 panel ovn.
Trådstarter
Litt sent ute med denne her, men her er den



Leiligheten er ca 30 kvadrat. Det som står på er en panelovn i tilegg til varmekabler på et 2kvm bad.

Utenom det bruker jeg pcen etter jobb noen timer, samt lager mat på komfyren så si hver dag med ventilator på. Belysning er bare led lamper. Også kjøleskap med fryser.

Varmtvann inngår i felleskostnader. Nettleie var i april 150kr, nå er den 300. De fire første månedene bodde jeg der nesten ikke.

Virker som jeg må presentere en bedre strømavtale før de går ned i vanlig pris?




Sist endret av fluxx; 17. november 2018 kl. 12:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja jeg ville byttet, men prisene var generelt høye på den tiden. I dag ligger de på 56øre på sør/Østlandet og 44 øre i nord.

Jeg antar at du har mulighet til å sjekke prisen akkurat nå hos din leverandør. Abbonementet garantert fornøyd hos fjordkraft ligger i øyeblikket på 64øre.
virker jo ikke for å være så galt det der?

har det egentlig noe for seg å bytte levrandør når forbruket er så lite?`
Si opp trippelgaranti og gå over til efaktura, så sparer du nesten 100 kr i mnd
▼ ... noen uker senere ... ▼
Garantert MISFORNØYD med denne Fjordkraftavtalen! Tror den er gammel, den nye heter FORUTSIGBAR.
Går på demes facebookside og fortell at du vil over til FORUTSIGBAR - hadde samme issue med broderns strømregninga og dem fikser det på face! Da slepper du 39kr/mnd og 1.5kr per dag - altså 70kr mindre per mnd og det blir allerede over 800kr spart per år. Samtidig er strømprisen ca 10øre rimliger. At de ikke kan flytte over gamle kunder på nye avtaler altså! Nei de melker fløten av slappinger!

Og så har du det på efaktura/autogiro. Da er det problemfritt sålenge du har dekning på konto.
Resten kan du ikke gjøre noe med. Du betaler linjeleie for TRANSPORT per KWH samt fastbeløpet for at du er tilknyttet strømnettet.

Eneste du kan gjøre er å bytte strømleverandør. F-eks Hafslund webspot eller https://www.fortum.no/stromdeal-webavtale
Men som sagt - går på face og si ifra i en meldig så blir neste strømregning sikkert en 100-lapp rimeligere ved samme strømforbruk!
Sitat av fluxx Vis innlegg
Litt sent ute med denne her, men her er den



Leiligheten er ca 30 kvadrat. Det som står på er en panelovn i tilegg til varmekabler på et 2kvm bad.

Utenom det bruker jeg pcen etter jobb noen timer, samt lager mat på komfyren så si hver dag med ventilator på. Belysning er bare led lamper. Også kjøleskap med fryser.

Varmtvann inngår i felleskostnader. Nettleie var i april 150kr, nå er den 300. De fire første månedene bodde jeg der nesten ikke.

Virker som jeg må presentere en bedre strømavtale før de går ned i vanlig pris?




Vis hele sitatet...
Vil påstå at det var i det dyre hjørnet ja. I samme tidsrom (september) hadde vi en pris på 63,536 øre/kWh, det hadde utgjort for oss ca 350kr, med det forbruket vi hadde den måneden (1441 kWh).
Trådstarter
Etter jeg sa ifra til dem, droppet den til 64 øre/kwhselv om de prøvde å påsta at det var slik pga jeg har variabel avtale. Men når jeg sjekker for postkoden så kom det opp 64 øre/kwh for samme avtalen.


Gjelder å være på her altså.