Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 954
Hei,

Jeg skal lære meg videoredigering, og lurer derfor på hvilke programmer som er å anbefale?

Viktig at det finnes gode torrents da jeg ikke nødvendigvis ønsker å svi av mange lapper på software :-)
mac eller pc?
nå kommer jo davinci resolve med full redigeringspakke for å konkurrere med adobe premiere. har selv gått over til den, etter å ha brukt premiere i alle år, etter som davinci er bedre på farge-grading og raw-støtte, og liker å ha alt i ett program.
Jeg har for det meste brukt Adobe Premiere Elements med en liten finpuss i Adobe After Effects opp gjennom årene, men etter jeg prøvde Sony Vegas igjen for første gang på noen år ble jeg frelst. Sony Vegas 14 er nyeste ute nå og det er mange torrents som ligger og venter.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Bruk premiere pro, final cut pro eller davinci resolve om du noensinne ønsker å kunne bruke erfaringen din i forbindelse med jobb eller prosjekter sammen med andre. Vet ikke hvordan det er med resolve enda, da jeg ikke har brukt det så mye, men både premiere og final cut finner du sinnsykt mye tutorials og slikt på nettet. Koster jo litt selvsagt, om ikke du tilfeldigvis har en skute på sjøen.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Stemmer i for DaVinci Resolve om du ikke har tenkt å bruke penger uansett. DaVinci Resolve er gratis og brukes masse i profesjonell sammenheng. Flere på NRK bruker Resolve for color grading. Hvis du ikke er kjent med Adobe-programvaren fra før er det ikke noe poeng å ikke bruke DaVinci Resolve. Adobe CC er dyrt i lengden.