Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2567
Å ha litt større mengder HB hjemme i huset til foreldrene sine er ikke alltid så smart, men tåler det egentlig å gjemmes ute?

På sommertid går det kanskje greit, hva? Tenkte på at alkoholen f.eks kunne gå ut av spriten på grunn av kulde (frost).
Sist endret av [protus]; 31. juli 2005 kl. 22:32.
nei nei nei nei nei.. så fremst alkoholen oppbevares i en TETT beholder kan ingenting gå galt .. spesielt ikke om vintern.. det er en grunn til at man har sprit liggende i frysa helt til den skal nytes
Alkohol har en lavere fordampningstemperatur, og en lavere frysetemperatur enn vann.

Så i dette tilfellet er det bare bra at den står ute i kulda.

Men husk at vannet i flasken kan fryse og siden vann utvider seg når den fryser så kan flasken sprekke.

Men dette er vel ikke et problem hvis varen er sterk nok.
Jeg vet hvertfall at Jaeger aldri fryser hvis du har dem i fryseren, så varer med mer enn 35 % burde i alle fall gå godt.
Veit ikke åssen det er med hb, men mye blir i hvertfall hærpa hvis det blir utsatt for sollys over lengre tid. Men lar du det ligge i skyggen av noe/tildekket, så skal det ikke være no problem trur jeg. Alko prosenten forandrer seg i hvertfall ikke, så lenge flaska er tett.
Er bare bra det ligger i fryseren. Da vil det ikke fordampe slik at du f.eks får plastsmak av spriten (hvis den er på en plastfaske). Men er ikke bra å legge den en plass der tempreaturen varierer mye. Begynn å spar på Pringlesbokser eller noe og putt flaskene i de.
Nå skal det sies at flasken/beholderen vør være rimelig tett. En del finere drikker (whiskey, konjakk?) fordamper vel hvis ikke den ikke er forsvarlig lukket.

Tar ikke feil nå gjør jeg?
Sitat av tore-
Nå skal det sies at flasken/beholderen vør være rimelig tett. En del finere drikker (whiskey, konjakk?) fordamper vel hvis ikke den ikke er forsvarlig lukket.

Tar ikke feil nå gjør jeg?
Vis hele sitatet...
Nå var det HB på polflasker jeg tenkte på da.
Funker jo som en metode til å skille ut vann... Les tråden min.
Hva er minimum prosent alkohol du kan legge i frysern før det speiker ? :P feks 5% - 10% - 15%
Kan vel ha ganske lite og alikevel få sprit, men jeg vil tro rundt 5%...