Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1735
har røyka hasj i ca 1 år nå... og i går så kom jeg over en klump som var mye sterkere en det jeg har røya før... spurte han kjøpte av hva som var så spess med den, å han sa at den var genmanipulert... lurte bare på om noen viste om bivirkningene er streker eller om de er flere på gen-hasj?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Om bivirkningene er streker?

Jeg tviler veldig sterkt på at det finnes noe slikt som genmanipulerte cannabis planter. Styrken på hasjen varierer ettter måten den er laget på, hva slags planter det er som lager den og igjen hvordan disse er fremstilt (hva slags stell de har fått osv), og dette kan jo ha større utslag. Som oftest er det riktignok blandingsforholdet som har noe å si, dess mer plantemateriale dess større masse. Genmanipulert cannabis er jeg derimot ganske sikker på at ikke finnes.
Enig med Tias. Og genmanipulere hva som helst plante/dyr koster mye penger og jeg tviler på noen med de midlene bruker de på å øke THC mengden i hash..
Hmm... i nederland tror jeg de har noe som heter bio-skunk.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Når du snakker om genmanipulert, mener du feminized seeds da eller?
benji. Du har nok bare røyka standard tjall i ett år, og så fikk han plutselig no skikkelig bra.
Men det er jo på somemren det er god hasj, ihvertfall i kristiansand. Når quarten holder på florerer det med kvalitets hasj
blandinger mellom indica og sativaplanter kanskje
ahmed : planten finnes i både hunnkjønn og hannkjønn .

litt off : plantene finnes da også med godkjent thc mengde, altså ingen effekt på mennesker. ( husker though ikke hvor mye det var men.) . Er disse genmanipulert .. eller ??
Sist endret av CodeMode; 12. juli 2005 kl. 02:27.
Mc-weed: Det kalles industrihamp.
Ganske enkelt en annen "versjon" av cannabisplanten.
Brukes til klær, tau, mat osv. Kan brukes til utrolig mye annet istedet for dagens forurensende plastikk osv.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Mc-weed: Industrihampen er ikke genmanipulert, nei. Planten har blitt brukt i århundrer, om ikke årtusener, til blant annet å lage tau da den er meget fiberrik. Siden 1930-årene har man opplevd en aktiv dyrking av disse plantene, gjennom såkalt selektiv parring, dvs. de sterkeste parres med de sterkeste, og man får planter som egner seg dårlig til rusformål men godt til det formålet man nå måtte ha med de, mao. industrihamp.

Det er det samme som skjer med vår THC-holdige plante også, de mest givende plantene parres videre.
Jeg tror nok også at du bare har røyka vanlig tjall og plutselig fått tak i noe bra
nohope har nok rett ja.
Benji's Avatar
Trådstarter
jaja fikk sikkert no sikkeli keef, uansett så tror jeg at han som sleger til meg er glad... etter den klompen så har jeg starta å røyke mye mer...
tomler opp for sommerferie
Det er jo laget en type i USA og nederland som brukes til medisinske formål, og denne er "genmodifisert" på den samme måten som andre store cannabisplantasjeeiere har gjort ved å fjerne svake planter. Men de har også gjort noe under bearbeidingen av cannabis til mj som har gjort den sterkere og reinere slik at den inneholder så og si null skadelige stoffer som vanlig mj kan inneholde. På denne måten kan de bruke cannabis til medisinske fomål uten at den skader andre vitale organer i kroppen som f.eks lungene, hjertet som ofte blir utsatt for skader ved bruk av mj. Det er også gjort forsøk med å gjøre det samme med hasj og dette har blitt en stor suksess i nederland, usa ligger litt etter på denne siden av bearbeidingen av cannabisplanten siden de er mer kritiske til bruk av cannabis. Dette er p.g.a. konservative ledere.
Folk som har arbeidet, og arbeider, med dette har også begynt å dyrke og bearbeide cannabis på samme måte som de gjør når de dyrker og bearbeider cannabis til medisins formål. Denne typen mj og hasj har begynt å komme til Norge, og i Stavanger kan man bl.a. få kjøpt denne typen av noen få dealere.
Så det kan jo være at du har fått i deg noe slikt.
Eller så kan det bare være en helt "vanlig" jævlig god type. Svarting har kommet til folk jeg kjenner og den har vært sykt god i forhold til annet som har vært ute i vår/vinter.
Men jeg holder meg til selvdyrka. Funker fint og er billigt Seff en fordel for meg som har mulighet for å ha planter oppe å gå hele året.