Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1535
Hvis denne handlet feil bare flytt den.
Jeg har i 4-5 år bodd der der er nødvendig med strøm varme i kjeller pg. vann osv.

Dette går på min felles måler for bygget og ,min lommebok.

Nå har også glasset røket i ovnen og det tar dager uker å få dette reparert. I mellomtiden fyrer jeg med gammel olje radiator, en ny. Et par panelovner og noe gammalt rukkel på badet.

Kan jeg be om refusjon for dette,spesielt strømmen? Går i vedfyring ellers og gradene her har verdt rundt5 -10

Hvem og hvor takk
Sist endret av BrewGrow; 11. mars 2018 kl. 05:21.
Umulig å svare deg med så lite info. Men den korte versjonen er: Nei.


Eier du eller leier du?
Er det en enebolig/rekkehus eller blokk?
Hvor mange deler denne kjelleren?
Hvem fyrer normalt i denne vedovnen for å holde varmen oppe? Hvem betaler for veden ?
Trådstarter
Jeg leier, pris uten strøm.
en gammel stasjon.
1. pers
Jeg fyrer og jeg betaler.
Synes det er litt sutrete å mase om å få igjen penger pga dette. Eller er det sånn at andre rom enn dine varmes opp av strøm ?
Har du regnet på hvor mye mer det koster deg ?
ArbeidsledigProletar
Sitat av dggr Vis innlegg
Synes det er litt sutrete å mase om å få igjen penger pga dette. Eller er det sånn at andre rom enn dine varmes opp av strøm ?
Har du regnet på hvor mye mer det koster deg ?
Vis hele sitatet...
Men nå er det gjerne utleiers ansvar at ting i leiligheten fungerer.
Så om noe utleier har ansvar for går ad dundas og det ender opp med å koste leietaker penger, så synes jeg ikke det høres så urimelig ut å ihvertfall spørre.
Kanskje du skulle høre med forsikringsselskapet ditt? Høres ut som en skade.
"Men nå er det gjerne utleiers ansvar at ting i leiligheten fungerer."
Nei, kommer an på kontrakten. Kan godt være det er leiers ansvar å fikse dette.
ArbeidsledigProletar
Sitat av dggr Vis innlegg
"Men nå er det gjerne utleiers ansvar at ting i leiligheten fungerer."
Nei, kommer an på kontrakten. Kan godt være det er leiers ansvar å fikse dette.
Vis hele sitatet...
Hvis det som er ødelagt hørte med til leiligheten og er en del av det leietaker LEIER. ALtså utleiers eiendom må det være en sær klausul i kontrakten. :P
Tviler.