Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 6257
Kjøpte nettopp nye iPader, av typen iPad, altså den nyeste, ikke air eller air 2...

Den lader ut fra 100% til 0% i løpet av et døgn selv om den ikke er i bruk. Skjermen er altså svart. Jeg har trykket på stand-by-knappen. Det bør jo være nok. Hvis jeg holder den inne og sweiper i stedet for, tappes ikke batteriet, men det skal vel ikke være nødvendig mellom hver gang den brukes.

Jeg har mange gamle iPader som holder på strøm i mange dager.

Forhandleren mener at det skyldes et software-problem, og at det vil ordne seg selv. Jeg er ikke like sikker... Jeg har nyeste iOS installert, dvs. 10.3.2.

Andre som har vært borti dette?
Gå inn på Innstillinger>Batteri (Eller noe sånt. Har ikke iOS foran meg akkurat nå). Der kan du se hva som bruker batteri på enheten din og om det eventuelt er bakgrunnsaktivitet på den/de appene som sluker mest. Dette er riktignok bare for å finne kilden til problemet, ikke løsningen.
Sist endret av Likyhane; 8. juni 2017 kl. 16:25.
Hvis det er software, kan du nullstille og reinstallere iOS via iTunes og så sette opp iPaden som en ny enhet. Da kan du sjekke om problemet vedvarer.
Høres ut som forhandleren kan ta seg en bolle. iPaden jeg kjøpte rundt 2013 har ganske god batteritid. Kan fint ta den med på ferie en uke (musikkbruk) som holder til flytur tur retur, og litt på kveldene uten å lade.
Ville definitivt først prøvd det Likyhane foreslår etter at iPaden har fått stått og brukt batteriet sitt en god stund. Rapporter gjerne tilbake hit hva som oppgis som de største synderne.

Om jeg ikke fant noen tredjepartsapper som sto for problemet ville jeg nullstilt den til fabrikkinnstillnger som SajN sier. Det er ganske standard prosedyre (og kan løse en god del problemer), så det er isåfall rart forhandleren ikke nevnte dette.

En iPad i sleep (ikke avslått) skal fint klare seg minst en uke, så om ingenting av dette hjalp ville jeg brukt reklamasjonsretten og sendt den inn til forhandler. Ikke godta "det vil ordne seg selv". Du kan ikke forventes å gå å vente på en magisk softwareoppdatering som kanskje aldri kommer (jeg er ganske sikker på at dette neppe er et softwareproblem).