Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2594
Hallo,

Jeg satt med mobilen her når den gikk tom, og prøvde desperat å få den på igjen. Men den var helt tom. Så husket jeg fra barndommen at når batteriet på game boyen ofte kom på igjen om jeg sleiket litt på batteriet. Så jeg prøvde det med mobilen også, og den gikk opp til 8%. Noen som har noen aning hvorfor dette virker? Har søkt, men finner ingenting.
Sikker på at du ikke mener og varme batteriet?
Innestengt
Rambofant's Avatar
Trådstarter
Nei, jeg er faktisk veldig seriøs. Prøv det selv.. Jeg vil bare vite hvorfor dette faktisk virker.
Nei, du tar ut batteriet, og sleiker såvidt på "koblingen" altså der det går inn i telefonen.
Sist endret av Rambofant; 28. november 2012 kl. 23:49.
vil tro at det er noe så enkelt som at spyttet sørger for bedre kontakt og mindre motstand..
Sitat av nZaal Vis innlegg
vil tro at det er noe så enkelt som at spyttet sørger for bedre kontakt og mindre motstand..
Vis hele sitatet...
og at du overførte litt varme til den.. tunga er jo varm, og du holdt den vel med hendene?
Sitat av Novice Vis innlegg
og at du overførte litt varme til den.. tunga er jo varm, og du holdt den vel med hendene?
Vis hele sitatet...
Varmeoverføringen vil vel ikke gi noe særlig mye elektrisk energi bare helt plutselig? I såfall skal jeg putte batteriet i bokseren hver gang jeg begynner å få lite strøm.
Å slikke på batteriet er ikke noe særlig god.. Nesten som å slikke på metallbiten av en blyantspisser
Sitat av Zirto Vis innlegg
Å slikke på batteriet er ikke noe særlig god.. Nesten som å slikke på metallbiten av en blyantspisser
Vis hele sitatet...
Hva er galt med det egentlig ?
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Hva er galt med det egentlig ?
Vis hele sitatet...
Det svir bare i tunga, og det er ekkelt. Prøv om du vil
Eneste jeg kan tro har skjedd må være at spyttet gav bedre kontakt mellom batteri og telefon. Dette skal testes neste gang telefonen går tom for power!
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Eneste jeg kan tro har skjedd må være at spyttet gav bedre kontakt mellom batteri og telefon. Dette skal testes neste gang telefonen går tom for power!
Vis hele sitatet...
Ser heller for meg at du kortslutter batteriet med tungen din, fordi den leder strøm. Derfor strømmer strømmen rundt og rundt, og aktivitet = varme = mer strøm?

Bare min lille tanke.
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Ser heller for meg at du kortslutter batteriet med tungen din, fordi den leder strøm. Derfor strømmer strømmen rundt og rundt, og aktivitet = varme = mer strøm?

Bare min lille tanke.
Vis hele sitatet...
Varme alene vil ikke tilføre mer strøm til ett batteri. Varme er termisk energi, infrarød stråling. Elektrisitet er en strøm av elektrisk ladede partikler, elektroner.
Sist endret av nZaal; 29. november 2012 kl. 15:39.
Varme får elektroner til og gå fortere, right?
nope, varmt metall har høyere motstand end kaldt metall. så kulde får elektroner til og gå fortere i denne settingen.
Sist endret av nZaal; 29. november 2012 kl. 16:02.
Sitat av nZaal Vis innlegg
nope, varmt metall har høyere motstand end kaldt metall. så kulde får elektroner til og gå fortere i denne settingen.
Vis hele sitatet...
I et batteri vil varme katalysere den kjemiske prosessen i battericellene. Dette vil igjen føre til at energien avgis lettere. (Les: varmen skaper ikke mer energi, men gjør at energien som er lagret avgis lettere.) Det er derfor kulde fører til at batterier "mister" kapasiteten sin. Varme vil derfor kunne bidra til å utnytte mer av den energien som er lagret i batteriet.

Når det er sagt, tror jeg ikke dette er tilfelle i denne saken. Som noen allerede har nevnt, er nok grunnen til at du opplever at batterinivået på mobilen stiger at du øker ledeevnen mellom batteripolene og mobilen ved å tilføre spytt.
Sist endret av Znerk; 29. november 2012 kl. 16:13.