Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 722
Hei,
Etter at jeg skulle instalere spotify på ubuntu igår funker ikke lyden på verken Vista eller ubuntu. Det står at ingen lyd drivere er installert. Har prøvd å gjennoprette den men det står at den ikke finner enheten. Det er derfor heller ikke mulig å oppgradere den.

Noen?
Prøv å last ned driveren på nytt, istede for å gjennopprette?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva ser du i enhetsbehandlingen under lydenheter da?

Eventuelt hva ser du i lspci i linux ?
Sist endret av AtXbYeA; 13. mars 2009 kl. 16:42.
kan vere du har eit rart problem som eg selv har, den ene tingen ( vet ikkje hva det heter) du setter jacken eller hva det eter i, bare funker i ubuntu, å den andre bare funker i vista
Trådstarter
Fikk det til å virke nå, tilbakestilte 3 dager. Har ikke sjekket om det virker i ubuntu

Men problemet kommer tilbake og fungerer ikke å reparere nå
Sist endret av snja; 14. mars 2009 kl. 00:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser ut til at du må sende den på reprasjon..
Sitat av O.K Vis innlegg
Ser ut til at du må sende den på reprasjon..
Vis hele sitatet...
Evt. spare noen tusenlapper og kjøpe nytt lydkort.
Trådstarter
Kan komme med litt tillegsinfo siden det ser ut til og ikke løse seg:
http://bildr.no/thumb/370450.jpeg

http://bildr.no/thumb/370449.jpeg

Foresten så er det feil driver som står der
Sist endret av snja; 19. mars 2009 kl. 17:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det du ser der i enhetsbehandling er et TV-tunerkort.

Ikke et lydkort.

Mao er kortet ditt deaktivert i BIOS eller så er det totally fried.
Trådstarter
Tada!! Etter flere timer med research Gikk jeg til: tjenester>Windows audio>høyteklikk og start på nytt, virker uten en reboot en gang. Nå ble jeg glad