Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2167
Heisann. Eg har bare et spørsmål om Battlefield 3. det er kanskje et idiotisk spørsmål, men det er noe eg ikkje forstår.
fra dag en eg begynte å spille BF, så spilte eg Hardcore mode.
Eg takler ikke normal, det er rett å slett helt på tryne.
Skal forklare hvorfor: for det første, hvorfor ganger alle på Normal? eg spiller kun Metro, og har godt over 300 timer på den banen. men når eg spiller hardcore, så er det mer ekte føler eg, på normal så er det bare ganging. blei litt vansklig å forklare. for å si det sånn så får eg multikill hver gang eg spille normal. men ikke på hardcore.
Det andre spørsmålet mitt er: hvorfor spiller ingen Hardcore???
Kompisene mine bare: Hardcore?? nei det spilla vi ikkje. Eg skjønna det ikkje?? Hardcore er jo det beste på spillet. folk dør faktisk av en bolt sniper med et skudd.
Eg ser folk på youtube og, ikkje F om dei spilla hardcore.
vennligst please forklar meg hvorfor det er sånn. eg hadde ikke spilt spille om eg måtte ha spilt normal. kun for trolling.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Vel. Min oppfattning er at på Hc så blir det til at alle springer rundt med sniper og hagle. Et skudd så dør man.

Kunne godt tenkt meg en blanding mellom Hc og normal egenetlig. Greit det er realistisk og dø av et skudd, men det ødelegger veldig når alle skal ligge bak en stein med en sniper eller hagleslug.
Sitat av Lima Vis innlegg
Vel. Min oppfattning er at på Hc så blir det til at alle springer rundt med sniper og hagle. Et skudd så dør man.

Kunne godt tenkt meg en blanding mellom Hc og normal egenetlig. Greit det er realistisk og dø av et skudd, men det ødelegger veldig når alle skal ligge bak en stein med en sniper eller hagleslug.
Vis hele sitatet...
skjønner på en måte hva du mener, men eg ser ikke problemet, det er ikke ofte folk går rundt med slug på hagla+ at dem faktisk er gode på spillet. det skal ikkje mye til, bare den rette teknikken til å plukke dei.
og det er ikke så mye camping så en skal ha det til, må bare få sakt at eg spiller på ps3 24player, og kun Operation Metro. det kan godt hende at PC er noe helt annet viss det er det dere mener?
Jeg spiller normal da jeg liker å ha minimap osv, ser ikke fordeler ved å spille HC.
Misliker hardcore fordi jeg rett og slett ikke er flink nok i spillet enda. "Øvelse gjør mester, bla bla bla" er jo et helt ok poeng, men om man ikke får noen glede ut av det gidder man heller ikke å legge inn tid for å bli bedre. Et spill skal være underholdende, ikke en kilde for frustrasjon, knuste tastatur og hull i veggen. Så foreløpig pusler jeg på normal, og vil vel ved et punkt føle at jeg mestrer det godt nok til å ta det opp til hardcore.
Sitat av TheMightyUnknow Vis innlegg
Jeg spiller normal da jeg liker å ha minimap osv, ser ikke fordeler ved å spille HC.
Vis hele sitatet...
haha, eg føler meg virkelig dom og spesiell :P
Fordeler eg ser er hvertfall: mer Teamspill, har merka at mange flere har mikk, og det er mindre såkalte COD KIDS. Folk dør faktisk, merka når eg spilla normal at eg blir forbanna over di jævla Hit marksa. Det er mer utfordrande å spille hardcore synest eg. Man får liksom mindre reaksjonstid eller noe sånt :P har dere prøvd Hardcore? mener gitt det en sjanse?

Sitat av PairADice Vis innlegg
Misliker hardcore fordi jeg rett og slett ikke er flink nok i spillet enda. "Øvelse gjør mester, bla bla bla" er jo et helt ok poeng, men om man ikke får noen glede ut av det gidder man heller ikke å legge inn tid for å bli bedre. Et spill skal være underholdende, ikke en kilde for frustrasjon, knuste tastatur og hull i veggen. Så foreløpig pusler jeg på normal, og vil vel ved et punkt føle at jeg mestrer det godt nok til å ta det opp til hardcore.
Vis hele sitatet...
eg skjønner hva du mener, det er vanskligere på hardcore, men skal love deg det at plutslig blir det lettere, og prøver du å spille normal da, skal eg love deg du må kjøpe deg mange nye kontroller, eller i ditt tilfelle, mus og tastatur hehe
eg og en kompis begynte ps3 ferden vår på BC2. og eg var den eneste som spilte hardcore av oss. han hatet det. plutslig fekk eg han til å bli med på noen runder, han har aldri sett seg tilbake på normal

Sitat av TheMightyUnknow Vis innlegg
Jeg spiller normal da jeg liker å ha minimap osv, ser ikke fordeler ved å spille HC.
Vis hele sitatet...
men du har minimap på hardcore og er bare på hardcore nomap du ikke har map. men det har eg ikkje tatt meg tid til å prøve
Sist endret av norwegianhobo; 24. februar 2013 kl. 17:11.
Heilt canooon
Spiller neste bare HC, unntatt når man spiller med venner som bare kjører normal, klarer ikke normal i lengden.
Jeg spiller Normal, da jeg liker veldig godt å ha et minimap å forholde meg til. Pluss det faktum at jeg ikke spiller BF3 med headset, så det er litt kinkig å pinpointe ting når en bare har anlegg (Bakhøytalerne mine lager ikke særlig mye lyd, så det blir vanskelig å høre bak).

Jeg kunne dog tenkt meg en litt mer hardcore mode enn Normal, da jeg ikke bruker sniper så mye combat-messig, siden jeg bare har SV98 uten straight pull bolt, og får sjeldent One Shot Kills, og det er frustrerende, så jeg bruker bare classen til recon og spotting som regel.
Sitat av Rindae Vis innlegg
Spiller neste bare HC, unntatt når man spiller med venner som bare kjører normal, klarer ikke normal i lengden.
Vis hele sitatet...
Helt enig

Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Jeg spiller Normal, da jeg liker veldig godt å ha et minimap å forholde meg til. Pluss det faktum at jeg ikke spiller BF3 med headset, så det er litt kinkig å pinpointe ting når en bare har anlegg (Bakhøytalerne mine lager ikke særlig mye lyd, så det blir vanskelig å høre bak).

Jeg kunne dog tenkt meg en litt mer hardcore mode enn Normal, da jeg ikke bruker sniper så mye combat-messig, siden jeg bare har SV98 uten straight pull bolt, og får sjeldent One Shot Kills, og det er frustrerende, så jeg bruker bare classen til recon og spotting som regel.
Vis hele sitatet...
det er jo minimap på hardcore og kan du ikke justere høgtalerne dine da? eller ? ja bolt sniper på normal er virkelig noe en må mestre for å få til. da må man nesten tenke headshot hele tiden.
Hardcore fører til "rolige" kamper, nesten alle sitter i et vindu eller bak en stein. De få som beveger seg bruker boltaction-rifler, legger det ut på youtube og tror de er generelt awesome. Det blir også en smule random da du har veldig lite oversikt. For å ikke nevne at det er enhver cheaters våte drøm, ingen killcam osv.

Softcore fører til raskere gameplay, mer oversikt, de som er gode får et overtak (imo slik det burde være) og så langt har jeg bare møtt 4-5 cheatere. (850timer).

Det er i grunn smak og behag, men hardcore har aldri vært gøy - uansett spill.
Sitat av merulz Vis innlegg
Hardcore fører til "rolige" kamper, nesten alle sitter i et vindu eller bak en stein. De få som beveger seg bruker boltaction-rifler, legger det ut på youtube og tror de er generelt awesome. Det blir også en smule random da du har veldig lite oversikt. For å ikke nevne at det er enhver cheaters våte drøm, ingen killcam osv.

Softcore fører til raskere gameplay, mer oversikt, de som er gode får et overtak (imo slik det burde være) og så langt har jeg bare møtt 4-5 cheatere. (850timer).

Det er i grunn smak og behag, men hardcore har aldri vært gøy - uansett spill.
Vis hele sitatet...
Ja, alle har jo sin egen mening. men eg ser dere snakker om cheatere, og sånt. dere spiller på pc det kan godt hende miljøet der er annerledes en på konsoll har hvertfall ALDRI møtt på en cheater.
Sitat av norwegianhobo Vis innlegg
skjønner på en måte hva du mener, men eg ser ikke problemet, det er ikke ofte folk går rundt med slug på hagla+ at dem faktisk er gode på spillet. det skal ikkje mye til, bare den rette teknikken til å plukke dei.
og det er ikke så mye camping så en skal ha det til, må bare få sakt at eg spiller på ps3 24player, og kun Operation Metro. det kan godt hende at PC er noe helt annet viss det er det dere mener?
Vis hele sitatet...

Og jeg skjønner ikke hvorfor folk spiller Battlefield på konsoll

Spiller nok normal med hud av gammel vane fra Battlefield 2 vil jeg tro, og at jeg slipper irritasjons momenter(Snipere og folk med hagler)
Spiller for det meste hardcore selv. Liker at folk prøver på teamwork innad i squadden, og at du ikke kan springe rundt som en rambo tulling. Digger også at det ikke er 3d-spotting (synes 3d-spotting er noe av det dårligste dice har kommet med), og JO du HAR map på hardcore! Men, du har ikke 3d-spotting så folk er mer avhengig av minimappet, derfor blir det viktigere å bruke f.eks silencere da du ikke vises på mappet når du skyter med en silencer.

For dere som sier det blir trege matcher, sjekk ut "karkand only infantry WIW"-serveren. Søk på infantry, karkand mappet og HC, britisk server. Digger den, ingen vehicles er lov, max 4 snipere per lag, ingen mortar, full krig i karkands gater.

Edit: konsoll ja, nei det holder jeg meg unna.
Sist endret av ClosetotheEdge; 24. februar 2013 kl. 21:36.
Ikke Værst På PC
Det er greit nok i HC at du dør av et skudd på sniper og hagle. Men det jeg synes ikke er helt bra, er at du dør om du blir skutt i tåa også! Du kan jo søren meg sitte et sted hvor du bare kan se føttene til folk, uten at de ser deg i det hele tatt, og de faller som fluer etter et skudd i tåa.
For meg er rollene omvendt, jeg spiller normal til vanlig og hardcore når det er mindre seriøst og mer for å få en forandring. Da spiller jeg aldri for å få noen særlig god score eller noe lignende. Det blir TDM med magnum eller en bolt action.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor det må være enten/eller. Koser meg på både HC og normal, begge har sine gode og dårlige sider.
Jeg takler ikke normal. folk tåler altfor mye, man har killcam og man kan sitte og voldta spotte knappen å få poeng for spotting selv om man ikke ser personen. Harcore er alt mer realistisk og fører til en bedre opplevelse med minre frustrasjon for min del.
Sitat av mr_james Vis innlegg
Og jeg skjønner ikke hvorfor folk spiller Battlefield på konsoll

Spiller nok normal med hud av gammel vane fra Battlefield 2 vil jeg tro, og at jeg slipper irritasjons momenter(Snipere og folk med hagler)
Vis hele sitatet...
Konsoll FTW .

Sitat av krth8 Vis innlegg
Jeg takler ikke normal. folk tåler altfor mye, man har killcam og man kan sitte og voldta spotte knappen å få poeng for spotting selv om man ikke ser personen. Harcore er alt mer realistisk og fører til en bedre opplevelse med minre frustrasjon for min del.
Vis hele sitatet...
Er helt enig, akkuratt sånn eg ser det.

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt hvorfor det må være enten/eller. Koser meg på både HC og normal, begge har sine gode og dårlige sider.
Vis hele sitatet...
Er jo sant det

Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
Det er greit nok i HC at du dør av et skudd på sniper og hagle. Men det jeg synes ikke er helt bra, er at du dør om du blir skutt i tåa også! Du kan jo søren meg sitte et sted hvor du bare kan se føttene til folk, uten at de ser deg i det hele tatt, og de faller som fluer etter et skudd i tåa.
Vis hele sitatet...
nja, man dør ikke uansett
på større baner, skal det (ofte) to skudd til.

Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Spiller for det meste hardcore selv. Liker at folk prøver på teamwork innad i squadden, og at du ikke kan springe rundt som en rambo tulling. Digger også at det ikke er 3d-spotting (synes 3d-spotting er noe av det dårligste dice har kommet med), og JO du HAR map på hardcore! Men, du har ikke 3d-spotting så folk er mer avhengig av minimappet, derfor blir det viktigere å bruke f.eks silencere da du ikke vises på mappet når du skyter med en silencer.

For dere som sier det blir trege matcher, sjekk ut "karkand only infantry WIW"-serveren. Søk på infantry, karkand mappet og HC, britisk server. Digger den, ingen vehicles er lov, max 4 snipere per lag, ingen mortar, full krig i karkands gater.

Edit: konsoll ja, nei det holder jeg meg unna.
Vis hele sitatet...
Konsoll som er tingen, hehe
Er helt enig med deg, på softcore er det ofte noen ramboer som springe rundt med Lmg.
3d spotting er greit viss man kjører fly eller andre Kjøretøy. Ganske unødvendig når det er infantry vs infantry
Prøvde hardcore nå. Det var jo... som normalt, bare med flere campere og mindre spenning. Morsomt med DAO-12 med slugs og ACOG, da.
Music Producer
Kobberkabel's Avatar
52 9
Hver gang jeg spiller HC blir bare folk sittene med granat kastere og pistoler.
Jeg spiller Hardcore og har i hovedsak spilt hardcore minst 500t i BF3, og jeg skjønner ikke hvordan folk takler normal.

Hvordan takler dere å tømme 30 kuler i brystet på en person for å drepe han? (Ja greit, noe overdrevet men ikke veldig)
Jeg likte egentlig ikke at du regenerater hp heller, medpacken er der av en grunn.

Men det med rolige kamper skjønner jeg ikke, jeg spiller hardcore og løper rundt som en stukken gris, sjeldent du finner meg eller de 4-5 jeg spiller med som sitter å camper.
Det er jo selvsagt noen som ligger å camper men det er det da jammen på Normal også? Eneste forskjellen der er at de smeller noen ekstra kuler etter deg på normal?
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Hvordan takler dere å tømme 30 kuler i brystet på en person for å drepe han? (Ja greit, noe overdrevet men ikke veldig)
Vis hele sitatet...
Jo, det er veldig ovedrevet. På close range gjør en kule fra en assault rifle 25% skade. Det er fire kuler så har du drept noen.
Har spilt noen runder hardcore nå, og ligger generelt på 0.5 høyere K/D enn i normal - dvs fra ca. 1 i snitt til ca. 1.5 i snitt Noe som gleder meg med hardcore er at .44 scoped faktisk har en hensikt. Har drept med to bodyshots på alle avstander jeg har prøvd meg på, eller 1-headshot (som vanlig). DAO-12 med buckshot er overlegent i nærkamp, evt. ikke-hagle ekvivalenten, P90, kombinert med lommesniperen .44 scoped.
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Jeg spiller Hardcore og har i hovedsak spilt hardcore minst 500t i BF3, og jeg skjønner ikke hvordan folk takler normal.

Hvordan takler dere å tømme 30 kuler i brystet på en person for å drepe han? (Ja greit, noe overdrevet men ikke veldig)
Jeg likte egentlig ikke at du regenerater hp heller, medpacken er der av en grunn.

Men det med rolige kamper skjønner jeg ikke, jeg spiller hardcore og løper rundt som en stukken gris, sjeldent du finner meg eller de 4-5 jeg spiller med som sitter å camper.
Det er jo selvsagt noen som ligger å camper men det er det da jammen på Normal også? Eneste forskjellen der er at de smeller noen ekstra kuler etter deg på normal?
Vis hele sitatet...
Når du møter på en softcore camper, har du en stor sjanse for å ta han ut, en liten burst mot hodet og du vinner duellen. På hardcore er du død det sekundet du reagerer (ikke alltid, men nesten).

Det er også en annen forskjell. På softcore må du sikte for å drepe raskt (4-5 kuler), på hardcore holder det med en vanvittig spray 'n pray i den generelle rettingen der folk er.

Hvis du tenker over det, finner du ikke så veldig mange gode spillere på hardcore, nettopp fordi det er kjedelig og til grads random.
Hvis du får multikill hver gang du spiller normal, må jeg bare gratulere deg. Du er ganske mye over gjennomsnittet skilla hvis du får multikill hver gang
Sitat av Oatre Vis innlegg
Hvis du får multikill hver gang du spiller normal, må jeg bare gratulere deg. Du er ganske mye over gjennomsnittet skilla hvis du får multikill hver gang
Vis hele sitatet...
Det er faktisk helt sant har spilt normal 3 ganger siden eg fekk spillet, har fått multi hver gang
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som kan fortelle meg direkte hva Softcore er? :O
Sitat av Harkeey Vis innlegg
Noen som kan fortelle meg direkte hva Softcore er? :O
Vis hele sitatet...
Vanlig spillmode, hvor du tåler 3-5 kuler av en angrepsrifle. Hardcore tåler du mye mindre.