Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1804
Er det stor forskjell i normal bruk?

Var i butikken og ble helt svimmel av den videoen de viste paa 50Hz, men der panorerte de veldig mye. Jeg antar vel for aa vise det mest mulig.

Vurderer enten

Samsung 40" 100Hz 3D TV for Kr 5000,-
http://www.siba.no/product/11118117/...06401983966618

Samsung 46" 50Hz TV for Kr 4195,-
http://www.siba.no/product/9393641/s...39666083966618

Kunne tenkt meg stoerre bilde og litt mindre kostnad, men vil ikke bli svimmel. Spiller en hel del...
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
100hz er verdt det. Bedre flow på bildet. Perfekt til film og spill.
100Hz vil klart være bedre, da skjermen klarer 100 bilder per sekund. Vet dog ikke om du vil se noen forskjell om det er konsoll det er snakk om.
Sitat av SimenGaming Vis innlegg
100Hz vil klart være bedre, da skjermen klarer 100 bilder per sekund. Vet dog ikke om du vil se noen forskjell om det er konsoll det er snakk om.
Vis hele sitatet...
CoD-spilla blir kjørt i 60 FPS, ihvertfall. Men de fleste spill blir kjørt i 30.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
CoD-spilla blir kjørt i 60 FPS, ihvertfall. Men de fleste spill blir kjørt i 30.
Vis hele sitatet...
Da vil 50Hz være nok, ettersom de fleste filmer kjører 29,noe FPS.
Skal du spille burde du kjøpe f.eks BenQ sin 24" 120hz monitor, sykt bra. Helt siden jeg fikk den klarer jeg ikke og spille på 60hz fordi det rett og slett føles som lag når jeg spiller 60hz
Sitat av SimenGaming Vis innlegg
Da vil 50Hz være nok, ettersom de fleste filmer kjører 29,noe FPS.
Vis hele sitatet...
Normalt sett kjører filmer på 24 FPS.

Sitat av grims Vis innlegg
Skal du spille burde du kjøpe f.eks BenQ sin 24" 120hz monitor, sykt bra. Helt siden jeg fikk den klarer jeg ikke og spille på 60hz fordi det rett og slett føles som lag når jeg spiller 60hz
Vis hele sitatet...
Han skal spille på konsoll. Konsoller kjører ikke spill i 120 FPS (max 60), noe som gjør det helt unødvendig med 120Hz. Da holder det med 60Hz.
Med det sagt er en helt vanlig 24" fra BenQ yppelig til å spille konsoll på. Spiller selv Xbox på en BenQ G2420HD. Om du går for noe slikt, husk at du trenger HDMI-kabel.
Sist endret av Eplekjekk; 13. februar 2013 kl. 18:20.
Ikke Værst På PC
Snart må folk skjønne at det er forskjell på Hz på TV og fps i spill!
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Normalt sett kjører filmer på 24 FPS.
Vis hele sitatet...
Vil det si at TV'n jeg kjøpte er veldig overkill? Får jeg noengang utnyttet 400Hz?
Trådstarter
9 0
Jeg er pa jakt etter en tv, ikke en monitor. Vil ha en 40-46" TV til under Kr 5000,-

Foretrekker Samsung, men er apen til andre merker. Noen forslag?

Forresten er det noen som har opplevd det samme som meg? At man blir svimmel/uvel av panoreringen? Lurer pa om opplevelsen virkelig er slik for 50Hz, men jeg har aldri opplevd det selv slikt i saa fall pa eldre LCD TV jeg har eid.
Sist endret av tvna; 13. februar 2013 kl. 18:40.
For de som er interessert er dette en god artikkel som beskriver litt hva som er forskjellen mellom de refresh rate'ene. Både SimenGaming og Eplekjekk har rett, video blir filmet i 24 FPS, men oppskalert til tilnærmet 30 FPS.
Personlig synes jeg 50Hz er litt lite og ville gått for 100Hz.


Edit: Vil anbefale Sony og Samsung.
Sist endret av Butterfly; 13. februar 2013 kl. 18:38.