Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1832
leste denne artikkelen idag,og jeg må si at jeg synes måten dette blir håndtert på er dårlig. Polititet sier bare at stoffet er mye farligere og sterkere enn for 20 år siden. 12 åring som får kjøpt narkotika er jo ikke noe særlig bra,heller ikke særlig hardt å få tak i. siden butikken som regel har døgnåpent! kunne det vært unngått? med en legalisering or what not.? Mener ikke å skape en ny legaliserings debatt,men tenkte mere på hvordan myndighetene løser disse sakene.Jeg føler hvertfall at vi har stått i samme spor veeel lenge, og at kanskje man burde åpne horisonten for å se noen nye muligheter. Jeg er jo bare et kukktryne,så hakke peiling!

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7893621
Dette er prakteksempelet som viser at kriminaliseringen av cannabis har vært feilslått.

Null kontroll, ingen aldersgrenser og uvitenhet blant brukere.
I denne artikkelen så sto det jo absolutt ikke noen ting om hvorfor dette var så farlig annet en at den er mere potent en for 20 år siden. Guess why
Game disconnected
pokemon's Avatar
– Jeg tror det er få ungdommer og voksne som er klar over hvor mye mer potent planten er i dag enn den var for 20 år siden, sier Michelet.
Vis hele sitatet...
mer potent en for 20 år siden? har planten forandra seg over årene? lol
Sist endret av pokemon; 28. november 2011 kl. 11:57.
Sitat av pokemon Vis innlegg
mer potent en for 20 år siden? har planten forandra seg over årene? lol
Vis hele sitatet...
Ser for meg at kryssing og genmodifisering opp igjennom åra har gjort store forandringer. Og jeg vet ikke om de holdt hunndplantene og hannplatene sammen før, for så å funnet ut at de får mye mer potent weed ved å la hunnplanten stå alene.
Det er denne holdningen som bekymrer politiet, som nå frykter at trenden skal spre seg til resten av landet. Politioverbetjent Berit Michelet påpeker at stoffet er langt farligere nå, uten at ungdommene skjønner det.
Vis hele sitatet...
Nå er det visstnok ikke lenger noe fare for at man skal foreta umotiverte og spontane drapshandlinger etter å ha inhalert "djevelens røyk". Man blir ikke lenger voldteksmann av å røyke litt hasj. Dersom man nå i 2011 både er homoseksuell og i tillegg røyker hasj, så er jo de fleste nå enige om hasj ikke lenger fører til homoseksualitet, og at homoseksualitet ikke lenger er en fare for samfunnet.

Basert på dette så mener jeg at stoffet var farligere før.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av phideph Vis innlegg
Ser for meg at kryssing og genmodifisering opp igjennom åra har gjort store forandringer. Og jeg vet ikke om de holdt hunndplantene og hannplatene sammen før, for så å funnet ut at de får mye mer potent weed ved å la hunnplanten stå alene.
Vis hele sitatet...
aha, da har jeg lært noe nytt idag også
Sitat av phideph Vis innlegg
Ser for meg at kryssing og genmodifisering opp igjennom åra har gjort store forandringer. Og jeg vet ikke om de holdt hunndplantene og hannplatene sammen før, for så å funnet ut at de får mye mer potent weed ved å la hunnplanten stå alene.
Vis hele sitatet...

Det stemmer, men så lenge markedet er overfylt med marokkansk hasj av middels kvalitet, har det ikke så stor betydning.

Snakker man om det amerikanske markedet så er det noe helt annet.
Nei det må ha vert kjennt fra tidenes første joint lar du planta stå med en hann får du bare merkelige blomster og kompakt med frø. Ingen krystaller heller nesten.
Sitat av bronsky Vis innlegg
så lenge markedet er overfylt med marokkansk hasj av middels kvalitet, har det ikke så stor betydning.
Vis hele sitatet...
HAHA! Word as! Han karen som dro til plaza for å handle 20 gram får neppe potent weed som har såpass høye THC-nivåer at det er noen helserisiko. Bildekk-nivået er nok langt farligere.
– Det veldig mange som sier at alkohol dreper cellene, mens hasj bare lammer dem, så derfor mener de at alkohol er farligere, sier en av jentene på skolen.
Vis hele sitatet...
hahaha, de drikker da ikke da hvertfall XD
▼ ... over en uke senere ... ▼
Haha, endelig blir det offentlig dokumentert i større tall at helt vanlige ungdom røyker!
At røyking nå er blitt så utbredt blandt såpass unge åpner for at unge selv begynner å selge, og at man helt ned til niendeklasse kan få kjøpt av medelever/ andre på skolen. Ettersom jeg er av den tro at hasj ikke er skadlig, vil jeg si det er en alright utvikling med tanke på at dette gjør at røykende ungdom blir holdt utenfor de farlige og skadlige miljøene. Hajsmiljøproblematikk har sitt utspring i at ungdom blir tvunget til å ferdes i /ha gjevnlig kontakt med rusmiljøer for å få tak i hasj, og etterhvert blir trukket inn i det. Med dette nye systemet behøver de bare å ha kontakt med andre elever, og holdes på den måten utenfor miljøer hvor man kan bli tilbudt, presset eller lurt til å kjøpe tyngere stoffer. Hvis disse ungene nå vokser opp til å bli gode samfunnsborgere, veier dette som et argument for at miljøene er problemet, ikke hajsen i seg selv.
Unge bør ikke røyke hasj, en av hovedargumentene for legalisering burde vært at på denne måten kan en hvertfall regulere hvem det i størst grad selges til. I tillegg til at de selvsagt ikke blir så eksponert for hardere rusmiljøer. Her hjemme der tilgangen på røykesaker ofte er dårlig vet jeg mange som har opplevd at selgeren ikke har hatt hasj, og heller kjøpt speed fordi de allerede var bestemt på å ha det gøy. Å speed er tydeligvis goto drugsa her i byen. Det omsettes rimelig storstilt her.
Sitat av NRK
– Det veldig mange som sier at alkohol dreper cellene, mens hasj bare lammer dem, så derfor mener de at alkohol er farligere, sier en av jentene på skolen.
Vis hele sitatet...
Den der likte jeg, NRK fikk det til å høres ut som at det var det motsatte og at de på skolen var noen idioter.
Yess, så lite kritisk unge som kjøper amfetamin kun for de er innstilt på å ha det gøy og dealern ikke har hasj, de vil nok styre unna alt av illegale rusmiddler om vi legaliserer cannabis!