Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3512
Hei.. skal til Sverige på slutten av sommeren og lurte på hva det koster for et tårn med nick and johnny f.eks? og er det ofte kontrol ved grensa fra Sverige til Norge ? og hva vil straffen bli hvis jeg blir tatt med mer enn grensa ? er foresten under 18 år
Sist endret av Kosepose; 18. juli 2010 kl. 22:51.
Det koster vel mellom 300-400 kr vil jeg tro. men siden du ikke er over 18 kan du ikke ta med deg noe over grensen. hvis du derimot er over 18 kan du ta med deg 250g hvis jeg husker riktig, som tilsvarer 1 tårn posjon eller 5 bokser løs. Blir du tatt med en større mengde en du har lov til og ta med deg over (hvis du er myndig) vil man få bot, er ikke helt sikker på satsene men alt fra et par hundre kroner til anmeldelse avhengi av mengden.

(er litt trøtt så beklager for unøyaktighet)
Ta med deg du.. Gikk helt fint med meg når jeg var under 18, og de sjekker som regel ikke, med mindre du ser ut som en dypt kriminell narkis

Nick and Johnny strong koster 335 på Tobaksvagnen og Nick and Johnny black koster 355

Alt i norske priser. Lykke til.,
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Pleier å ligge på 40 kr boksen for de mere kjente merkene..
mens de mindre kjente merkene ligger på rundt 30 kr per boks.

Spidercrouch har rett når det kommer til det han sier en myndig person har lov til å ha med seg over. 10 bokser porsjon, 5 bokser løs.
Trådstarter
90 6
Sitat av spidercrouch Vis innlegg
Det koster vel mellom 300-400 kr vil jeg tro. men siden du ikke er over 18 kan du ikke ta med deg noe over grensen. hvis du derimot er over 18 kan du ta med deg 250g hvis jeg husker riktig, som tilsvarer 1 tårn posjon eller 5 bokser løs. Blir du tatt med en større mengde en du har lov til og ta med deg over (hvis du er myndig) vil man få bot, er ikke helt sikker på satsene men alt fra et par hundre kroner til anmeldelse avhengi av mengden.

(er litt trøtt så beklager for unøyaktighet)
Vis hele sitatet...
Okei, Takker for svar men hvis jeg blir tatt med snus når jeg er under 18 vil jeg bli fratatt snusen eller ?
Har da med meg 2-3 tårn vær gang jeg er i sverige. Og når jeg blir stoppa så sier di ingenting på det .
Flaks, kanskje

Men som regel får du med deg 1-2 tårn med løs med deg over grensa
Trådstarter
90 6
Takk for svar alle sammen Da satser jeg på og ta med litt hjem da
Er det i det hele tatt noen som blir stoppet på vei fra/til Sverige med overloadet kvote?
når jeg var der sist var det 40 kr for skruf general osv så hadde de tilbud på N&j 320 elns tror det går fint over grensa
Veldig få. Det de går etter, er smuglere, ikke folk som tar med litt for mye snus/tobakk til eget bruk.

Er helst nark de går etter, og det er bra!
Låner tråden til et raskt spørsmå jeg

Hvor mye koster det for en boks snus? Både løs og porsjon, takk. (Ikke bensinstasjon pris)
...Er lite lysten på å gå ned til butikken for å finne ut at jeg ikke har råd.
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Låner tråden til et raskt spørsmå jeg

Hvor mye koster det for en boks snus? Både løs og porsjon, takk. (Ikke bensinstasjon pris)
...Er lite lysten på å gå ned til butikken for å finne ut at jeg ikke har råd.
Vis hele sitatet...
Står i tråden.
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Låner tråden til et raskt spørsmå jeg

Hvor mye koster det for en boks snus? Både løs og porsjon, takk. (Ikke bensinstasjon pris)
...Er lite lysten på å gå ned til butikken for å finne ut at jeg ikke har råd.
Vis hele sitatet...
Ta med en hundrings så er du safe. koster vel 70 kr elns
Mener prise i norge. Tenkte meg ned på butikken nå snart, om jeg har råd.
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Mener prise i norge. Tenkte meg ned på butikken nå snart, om jeg har råd.
Vis hele sitatet...
72,50 sist jeg handla på KIWI.
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Mener prise i norge. Tenkte meg ned på butikken nå snart, om jeg har råd.
Vis hele sitatet...
60,- kr der jeg bor (Kiwi)
Dette er porsjon.
Sist endret av Revbatim; 19. juli 2010 kl. 13:55.
Har bare 57,50,- Og det er med tomflasker.. Men kan jo alltids plukke et par flasker på veien. Hva er den eksakte prisen på en boks general løs snus?
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Har bare 57,50,- Og det er med tomflasker.. Men kan jo alltids plukke et par flasker på veien. Hva er den eksakte prisen på en boks general løs snus?
Vis hele sitatet...
72,50 på KIWI.
er under 18 sjæl, og hver gaang jeg er i nærheten av grensa, blir det som regel en liten tur for å kjøpe litt snus. Og enten om jeg drar alene (med fake leg), el om jeg drar med noen andre som er myndige, så har jeg aldri blitt stoppa. Virker som at det er veldig få kontroller av personbiler i tollen (: og om du først blir stoppa, så tror jeg ikke dom er så jævlig strenge på om du er et tårn over grensa eller ikke : p
Vi har blitt stoppa før. Familiebil, 3 unger. 1-2 kartonger for mye med røyk tror jeg det var, og det endte med en grei bot, om jeg husker rett.

Så ikke ta alt for lett på det, selv om sjansene er små, så kan man alltid ha uflaks.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sist jeg var i sverige hadde jeg med meg 15 bokser løs. Vi måtte gjennom tollen men de stoppa oss ikke, var med to kompiser og mødrene dems. Der jeg kjøpte måtte jeg punge ut med 45 boksen for løs, er det vanlig svenskepris for general løs og gøteborgs løs?
Sist endret av Antipedoaction; 5. august 2010 kl. 23:57.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
kjøp deg kronan. får ikke bedre snus i sverige. billig er dem og. husker ikke prisen. men billig
Sitat av Killuminati Vis innlegg
Vi har blitt stoppa før. Familiebil, 3 unger. 1-2 kartonger for mye med røyk tror jeg det var, og det endte med en grei bot, om jeg husker rett.

Så ikke ta alt for lett på det, selv om sjansene er små, så kan man alltid ha uflaks.
Vis hele sitatet...
Kjedelig når det skal settes eksempler..

Kronan snus blir litt som å kjøpe Pal Mal sigg, litt som å skyte seg selv i foten.
Sist endret av SkyMarshal; 6. august 2010 kl. 00:57.
At du er under 18 bør ikke være noe problem, iallefall ikke når jeg og en kamerat ble stoppet med 5 tårn snus på flyplassen. Grensa før du får noe på rullebladet er på 4,9 eller 5 tårn tror jeg. Så om du skal ha med deg for mye snus så ikke ta med fler enn 4 tårn, for å ikke risikere fremtiden din. Vi fikk indragelse av all snus pluss 900kr i bot. Noe som kan være lurt hvis du skal ta med for mye, er å ha kvoten fremme (1 tårn) og gjemme resten. Da ransøker de ofte ikke bilen.

Lykke til!
På godisfabrikken på svinesund selger de ofte snus til 160kr tårnet. Det er snus som har gått ut på dato. De fryser det ned så det holder seg like fint. Hehe. Jeg gikk amok der engang. Hadde med meg 7-8 tårn derifra! Ble ikke tatt på grensen da! *Puste ut* Tollerne har det med å treffe bra på hvem biler de plukker ut.
Ja, de som jobber der stjeler også, tar ting vekk fra kameraene
Sitat av zeicko Vis innlegg
kjøp deg kronan. får ikke bedre snus i sverige. billig er dem og. husker ikke prisen. men billig
Vis hele sitatet...
Koster 30 - 35 pr boks (Spørs om det er løs du skal ha)
Men veldig lite nikotin i dem. 7 mg :s
Sitat av Otis Vis innlegg
Koster 30 - 35 pr boks (Spørs om det er løs du skal ha)
Men veldig lite nikotin i dem. 7 mg :s
Vis hele sitatet...
Må værtfall ha 8 mg. Snuser general løs fast, så blir nok det neste gang jeg er Sverige. Hvor mye er det tårnet på steder som nordby?