Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2645
Det nye albumet til Karpe kom på mandag(?) og de har helt åpenbart gjort noe nytt.

De har utviklet seg enorm som artister føler jeg og jeg like den nye "aggressive" holdningen til Chirag, men Magdi kommer inn med vakre ordspill og er like blid og søt som alltid.

Fire vegger albumet elsket jeg inn og ut, men Aldri Solgt en Løgn har enda ikke falt helt inn.

Lurer på hva dere andre mener om albumet og utviklingen?

Her kan dere høre hele albumet på spilleren litt lenger ned på siden:
http://www.kingsize.no/News.aspx?ArtNo=15217

Personlig så liker jeg: Farlig(ft.Tshawe), Tog, Rimblokk(ft. Pumba), Snøhvit og Tusen tegning.
Har selv mest sans for hardcore techno å sånn, men har også hatt litt sans for noen av sangene til karpe. Synes dette var et greit album. Synes de har lagt inn litt for mye effekter og de har utviklet seg til noe helt annet enn rett fra hjertet albument. Enig med at holdningen til Chirag har blitt mer aggresiv, sinnsykt kult synes jeg! På mange av remixene har han også synget på den måten..
Er det bare meg, eller har de gått fra Hip hop til RnB?
Jeg liker ikke rap/hip hop sjangeren i det hele tatt. Men dette synes jeg faktisk var jækla bra. :P
Sitat av AndyCandy Vis innlegg
Jeg liker ikke rap/hip hop sjangeren i det hele tatt. Men dette synes jeg faktisk var jækla bra. :P
Vis hele sitatet...
Når de som ikke liker sjangeren hører på et hiphop-album og faktisk liker det så er det et sikkert tegn på at det suger
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg liker plata, men jeg klarer ikke helt bli fortrolig med "kødde"-sangene deres.
det virker som om chirag har en sterkere trang til å markere seg, og gå over til den typisk-amerikanske "se på meg, jeg er best"-holdningen.

men de har uten tvil noen av de bedre tekstene, da særskilt de mer politiske og alvorlige, føler jeg.

hadde gleden av å henge med begge to i oslo da jeg var der, og de er hyggelige karer begge to, virkelig.
Synes liksom det var noe som manglet ved plata jeg!
Den var ikke like fengende som ''Fire Vegger''

som somnuim sa:
jeg klarer ikke helt bli fortrolig med "kødde"-sangene deres.
det virker som om chirag har en sterkere trang til å markere seg, og gå over til den typisk-amerikanske "se på meg, jeg er best"-holdningen.
Vis hele sitatet...
Sitat av somnium Vis innlegg
det virker som om chirag har en sterkere trang til å markere seg, og gå over til den typisk-amerikanske "se på meg, jeg er best"-holdningen.
Vis hele sitatet...
Er ikke det bra da? Liker bedre holdningen dem har nå.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Sitat av somnium Vis innlegg
jeg liker plata, men jeg klarer ikke helt bli fortrolig med "kødde"-sangene deres.
det virker som om chirag har en sterkere trang til å markere seg, og gå over til den typisk-amerikanske "se på meg, jeg er best"-holdningen.

men de har uten tvil noen av de bedre tekstene, da særskilt de mer politiske og alvorlige, føler jeg.

hadde gleden av å henge med begge to i oslo da jeg var der, og de er hyggelige karer begge to, virkelig.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg angående chirag, litt trist.

Har selv møtt dem, da vi hadde juleball og de spilte live for klasse, kom "backstage" og alt, hyggelige karer !
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Er det bare meg, eller har de gått fra Hip hop til RnB?
Vis hele sitatet...
heller fra politisk rap til pop-musikk med rap på.

Selv har jeg ingen sans for karpe lenger. Syntes det tidvis er for soft, pluss vleidg mange tekster har null mening annet enn "jeg tror jeg er superkjendis og liker å skrive selvironiske tekster".
Aldri likt Karpe Diem.. Fjerne tekster og dårlige sanger, f.eks:

Stjerner i øya mine svir i meg sinnsykt
stjerner i øya mine svir i meg sinnsykt
Sitat av Kirie Vis innlegg
Aldri likt Karpe Diem.. Fjerne tekster og dårlige sanger, f.eks:

Stjerner i øya mine svir i meg sinnsykt
stjerner i øya mine svir i meg sinnsykt
Vis hele sitatet...
Ja denne låta er det beste eksempelet på hvordan karpe har forfalt. Hele låta er svada. Tilfeldige ord uten sammenheng som ikke alltid rimer en gang. Null mening og irriterende sound.
Stjerner er en av de beste og ærligste sangene deres. Dere to siste, gått opp for dere at dere enkelt og greit ikke har forstått låten? I mine øyne er det vanskelig å få norsk tekst til å høres sterkt ut uansett, her gjør Karpe ofte en utrolig jobb.

Personlig synes jeg siste platen er herlig å høre på, selv om noe av produksjonen kunne vært strammet inn.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Nei, liker ikke det. Bortskjemte drittunger som tror de er noe. Hater folk som prøver å gjøre seg så mye mer "gangstahh" enn de egentlig er, bare for å passe inn i ett image.
Føler at lydbildet ble litt feil. Vokal kom alt for langt bak, slik at man såvidt hører hva de synger. Fire Vegger var Kanon!
Fire vegger var greit nok, men liker mye bedre det gammle greiene deres.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Nei, liker ikke det. Bortskjemte drittunger som tror de er noe. Hater folk som prøver å gjøre seg så mye mer "gangstahh" enn de egentlig er, bare for å passe inn i ett image.
Vis hele sitatet...
Karpe Diem prøver seg ikke på noe "gangstah"-image? De har jo alltid spilt på å være jordnære. De sier til og med selv at de er to pingler.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Nei, liker ikke det. Bortskjemte drittunger som tror de er noe. Hater folk som prøver å gjøre seg så mye mer "gangstahh" enn de egentlig er, bare for å passe inn i ett image.
Vis hele sitatet...
Prøver du å være morsom?