Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4102
Hei, jobber svart å trenger en bank i utlandet hvor snuten ikke har tilgang.

rent hypotetisk selvfølgelig :P
Sist endret av DoktorUglover; 28. august 2018 kl. 18:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
får jeg noen form for bank kort fra den banken for eksempel som jeg kan bruke i Norge?
Jeg har en bankkonto i Filippinene. Men du må være her i over 1 mnd i strekk for å kunne åpne kontoen, så må du skaffe deg et ACR-I kort på immigration kontoret, og etter det kan du åpne en konto lett i hvilken som helst bank.

Jeg kan møte opp i banken med 5 million kroner (i filippinske peso selvfølgelig), sette dem inn, og ingen hadde spurt om noe som helst, ikke engang løftet på et øyebryn

Får inn all min lønn fra freelance jobb inn på den
Sitat av Greensken Vis innlegg
får jeg noen form for bank kort fra den banken for eksempel som jeg kan bruke i Norge?
Vis hele sitatet...
Hvis du skal ha bankkort for å ha tilgang til pengene dine , er det ikke et bedre alternativ å bare ha pengene liggendes i kontanter et trygt sted?
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
Hvis du skal ha bankkort for å ha tilgang til pengene dine , er det ikke et bedre alternativ å bare ha pengene liggendes i kontanter et trygt sted?
Vis hele sitatet...
Kommer vel an på hvor mye penger det er snakk om egentlig det.
Om det er 5-10 000 kr i mnd er det nok best og bare bruke det kontante til alt av matkjøp, kjøp av alkohol og alt man bruker kontanter til mens man sparer opp det man tjener lovlig på sin bankkonto.

Tjener mann 100 000 kr svart i mnd blir det vel litt risky og ha det liggende hadde jeg følt. Men problemet med en konto i utlandet er jo at du må få med deg alle pengene fra Norge til utlandet, og om det er et land utenfor EØS eller Schengen så er det ikke akkurat bare og kjøre dem til det landet.

Kanskje man kan selge pengene til en rik person som overfører det til seg? Si man har 1 mill kr liggende, så selger man det til en RIK person, si at han overfører deg 900 000 kr så får han 1 000 000 i kontanter? Eller hadde det kanskje blitt spørsmål fra politiet om hvorfor han gav deg 900 000 kr?

Tenker bare rent hypotetisk jeg, selv har jeg konto i Filippinene og dit havner lønnen min for freelance jobbene mine
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei. Vil på det sterkeste fraråde deg fra å unndra skatt. Du stjeler ikke kun fra Skatteetaten, men også resten av oss som må bidra på lik måte.

På mer generelt grunnlag kan jeg likevel anbefale Luxembourg hvor jeg har konto selv. Det var det eneste landet som var villig til å samarbeide.
..antall samarbeidsvillig land stiger antakelig proporsjonalt med størrelsen på innskuddet Mr.Huxley
▼ ... over en måned senere ... ▼
Med mindre du er spesielt god med økonomi vil jeg fraråde deg dette. Grunnen til min frarådning er meget enkel - du vil bli tatt, med mindre du da innehar en veldig forståelse for økonomi etc. For da vil du bli tatt noe senere.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Brave_new_world Vis innlegg
Hei. Vil på det sterkeste fraråde deg fra å unndra skatt. Du stjeler ikke kun fra Skatteetaten, men også resten av oss som må bidra på lik måte.

På mer generelt grunnlag kan jeg likevel anbefale Luxembourg hvor jeg har konto selv. Det var det eneste landet som var villig til å samarbeide.
Vis hele sitatet...
Resten av oss som MÅ??

Du MÅ ikke betale skatt? Mener du å si at du blir tvunget av din eget land til å gjøre en handling du ikke annerkjenner? Er ikke dette brudd på menneskerettighetene?
Sitat av Brave_new_world Vis innlegg
Hei. Vil på det sterkeste fraråde deg fra å unndra skatt. Du stjeler ikke kun fra Skatteetaten, men også resten av oss som må bidra på lik måte.

På mer generelt grunnlag kan jeg likevel anbefale Luxembourg hvor jeg har konto selv. Det var det eneste landet som var villig til å samarbeide.
Vis hele sitatet...
Tanta mi hadde å flere millioner nok i en bank i Luxembourg men da hu bestemte seg å ta de ut varsla banken skattemyndighetene i landet tanta mi bor i
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ruby666 Vis innlegg
Du MÅ ikke betale skatt? Mener du å si at du blir tvunget av din eget land til å gjøre en handling du ikke annerkjenner? Er ikke dette brudd på menneskerettighetene?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikkje eit brot på menneskerettane. Det er ei fortolkning som er populære i alternative miljø som grensar mot komplett voldtekt av all sunn fornuft.
rent praktisk selvfølgelig :P
Tror disse tider er mer eller mindre slutt på. De fleste land vil dele bankinnformation med norge og så kan du bli tatt på slutten.
Og for å opprette konto i et annet land må du som regel være bosatt der.

For mange år siden var det pyramidespillet World Games Inc. (WGI) som naboen var med. De fikk utenlands kredittkort. Men etterhvert har skattemyndigheter også fått has på det, siden de forlangte innrapportering av alle store verdier. Og husk alle kredittaktioner over 5000NOK blir innrapportert til norge!¨
Betalte verkstadreparatur i sverige .... 18.000SEK men ser ut at det gikk greit .... er noen år siden nå.