Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2904
the lone deranger
mentalmelt's Avatar
Administrator
Vi har lagt til et punkt i reglene om anonym posting. Det nye punktet er som følger:

Misbruk av anonym posting. Ikke utgi deg for å være flere personer i samme diskusjon. Anonym posting skal heller ikke brukes for å omgå forumets øvrige regler.
Vis hele sitatet...

Anonym posting er en fin funksjon, men det forutsetter at man bruker det med fornuft og respekt.

Vi vil også oppfordre folk til å tenke seg om før man bruker det, hvorvidt det faktisk er nødvendig. Det er opp til dere, men forumet blir mer oversiktlig og interessant hvis det brukes ved behov, og ikke bare for moro skyld.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig føler jeg anonym posting er en 99% unødvendig funksjon, da man i utgangspunktet allerede er anonym, og da det prinsipielt ikke finnes noen "sikkerhet" for at en post og en brukerkonto ikke skal ha noen kobling. Med andre ord gjør man noe som både er overflødig og ikke helt kan stoles på. At det kan misbrukes til konkrete ting som flaming, "samefagging" i forumvariant og sikkert mer er jo et annet argument.

Poster anonymt fordi fuck it, har ikke gjort det før.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Personlig føler jeg anonym posting er en 99% unødvendig funksjon, da man i utgangspunktet allerede er anonym, og da det prinsipielt ikke finnes noen "sikkerhet" for at en post og en brukerkonto ikke skal ha noen kobling. Med andre ord gjør man noe som både er overflødig og ikke helt kan stoles på. At det kan misbrukes til konkrete ting som flaming, "samefagging" i forumvariant og sikkert mer er jo et annet argument.

Poster anonymt fordi fuck it, har ikke gjort det før.
Vis hele sitatet...
99% undøvendig. I ditt univers muligens? Mange av brukerne her kommer hit med problemer de ikke kan spørre "mann i gata" om råd til. Skulle du, som jeg ha en brukerkonto som kan knyttes til steamkonto etc, evt har du kanskje latt bostedet ditt glippe i en tråd?

Anonymitet kan aldri verdsettes høyt nok. Men det bør heller ikke missbrukes slik du sier. "Samefags" Vi har ganske flinke moderatorer her på bruket synes jeg. La nå de bekymre seg om akkurat den biten.
the lone deranger
mentalmelt's Avatar
Trådstarter Administrator
Ja, anonym posting er 99% unødvendig. Det er den siste prosenten funksjonen er ment å brukes til.
Anonym posting er toegget sverd. Jeg bare håper adminsa ikke nødvendigvis tror høyere trafikk=bedre for siden.
Er blitt en del trolling og repetative posts i det siste halvåret, men jeg antar dere finner ut av det.
the lone deranger
mentalmelt's Avatar
Det er fint med trafikk, men det er ikke noe isolert eller overordnet mål. Alle endringer vi diskuterer oss fram til i administrasjonen er basert på et ønske om å gjøre forumet bedre for brukerne. Så vil alltid folk ha litt forskjellig oppfatning av hva det innebærer.

Forøvrig har vi hatt overraskende få problemer med anonym posting. Litt småtull innimellom, men ikke noe som ikke raskt lar seg rydde opp i. Det eneste er vel at noen velger å bruke det i situasjoner hvor det strengt tatt er helt unødvendig. Det er ikke noen big deal, men det hadde jo vært fint hvis det ble brukt med litt mer moderasjon.
Sist endret av mentalmelt; 14. september 2017 kl. 21:01.
Kan dere ikke legge inn et kvotesystem eller lignende? Hvis man er alt for paranoid er det jo ikke verre enn å lage seg en anonym konto og passe på å ikke røpe for mye om en selv.
the lone deranger
mentalmelt's Avatar
Poenget med funksjonen er at det skal være lettvint å poste ting anonymt. Å registrere en ny bruker på en annen e-postkonto er ikke lettvint. Vi ønsker heller ikke å legge føringer eller begrensninger på hvordan funksjonen brukes. Folk skal få bestemme selv, og stort sett har det fungert bra.
Det er vel kanskje bedre med mulighet for anonym posting kontra brukere som lager ny bruker for å spørre om "Er dette herpes?"

?
Anonym bruker
"Digital Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg liker at vi har muligheten til å poste anonymt. Det er mange her som har lyst til å delta i en tråd uten å tilknytte brukernavnet sitt. De aller fleste anonyme poster ligger i rusmidler forumet, wonder why.

Så lenge funksjonen ikke blir misbrukt til trolling eller annet faenskap så er det vel bare til å kjøre på? Den negative effekten er jo at det blir vanskelig å svare på kommentarer til anonyme postere og fortsette en ryddig diskusjon. Miljøet på siden blir også mer splittet og uorganisert. Win-Lose.
Litt usikker på hva jeg synes om denne funksjonen. Den har vel både fordeler og ulemper. Det må vel finnes smuthull, eller det var det tidligere der man kunne sporer anonym bruker tilbake til et brukernavn via KP.

Denne funksjonen gjør vel at folk tør å si hva de faktisk mener, så det appellerer kanskje til "heftigere" debatt på visse områder. Ser en nevner at det er mange anonyme brukere på rusmiddel forumene, men har også lagt merke til at det er mange som benytter seg av funksjonen i diskusjon av samliv/relasjoner og fysisk/psykisk helse.

Jeg tror jeg aldri kommer til å bruke denne funksjonen.