Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5250
Hvis det er noen år siden dette skjedde, så vil jeg ikke tro at det er noe i veien for å bli ambulansearbeider. Attestene skal vel bli vurdert individuelt ettersom hva man er dømt for.
Jeg tviler på om du får jobb i en ambulanse, da dem mange ganger har noen veldig sterke klasse A preparater i legeveska, deriblant morfin. Så dem må kunne stole 110% på arbeiderene ikke forsyner seg! Jeg sier ikke, at en ikke kan stole på deg! Men den generelle tilliten får en knekk, med noe slikt på rullebladet.

Men istedet for å lese noens meninger, så foreslår jeg at du oppsøker en ambulansestasjon, og spør angående dette, og vær åpen og ærlig med ditt tidligere (håper jeg) forbruk.

Gjerne rapporter her etterpå hvordan det gikk.
His du hadde orket og søkt selv og tatt første link på Google så hadde du fått denne listen:

Våre krav til søkere:
• Bestått grunnkurs helse- og sosialfag VG1
• Bestått videregående kurs i ambulansefag VG2
• Bestått tverrfaglig eksamen VG2
• Plettfri vandel
• God muntlig og skriftelig framstillingsevne.
• God orden, oppførsel og lite fravær
• Førerkort kl. B sammenhengende i minimum 2 år før tiltredelse som
lærling.
• Tilfredsstille medisinske krav førerkort klasse D, dokumentert av lege.
• Bestått fysiske test (løping, styrke og utholdenhet)
Sist endret av Sterol91; 14. februar 2015 kl. 11:15.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Jeg tviler på om du får jobb i en ambulanse, da dem mange ganger har noen veldig sterke klasse A preparater i legeveska, deriblant morfin. Så dem må kunne stole 110% på arbeiderene ikke forsyner seg! Jeg sier ikke, at en ikke kan stole på deg! Men den generelle tilliten får en knekk, med noe slikt på rullebladet.

Men istedet for å lese noens meninger, så foreslår jeg at du oppsøker en ambulansestasjon, og spør angående dette, og vær åpen og ærlig med ditt tidligere (håper jeg) forbruk.

Gjerne rapporter her etterpå hvordan det gikk.
Vis hele sitatet...
Takk for bra svar! Jeg skal høre med nærmeste stasjon asap!
Bedre å kontakte helseforetakene, evt ansvarlige for ambulansetjenestene.

De søker for øyeblikket etter lærlinger så du kan se på annonsene og kontakte eventuelle rekruteringsansvarlige.
Glem det, jeg får ikke jobb som kokk engang i helseforetakene fordi de krever plettfri vandel.
Mest sannsynlig må du ha plettfri vandel.

Synes det er OK.

Synes det er greit at man har høye krav til dem som skal jobbe så tett på mennesker, og få så stor tillit, bla i forhold til å håndtere sterke narkotiske stoffer.

Hvis man er dømt for andre forhold som f.eks. ran eller vold, mener jeg det er uproblematisk å si at vedkommende sannsynligvis ikke har den høye etiske standarden som gjelder i slike yrker.

Jeg kan kanskje gjøre et unntak for hvitsnippkriminalitet, men det også sier noe om at man sannsynligvis er en person med dårlig etisk standard, og det passer dårlige sammen med å ha et så ansvarsfullt yrke der man har innflytelse over liv og død.

Ikke misforstå, du er sikkert en fin fyr, og hasjrøyking er ikke det værste man kan gjøre, men du visste at du gjorde en kriminell handling som medfører alvorlige straffer i Norge, så dette kan potensielt si noe om at du ikke har den rette etiske standarden og personligheten for å bekle et slikt yrke.
Ta å søk. Det verste som kan skje er at du får et nei. Jeg har selv en venn som er dømt for vold som ble akseptert i heimevernet, og han blir betrodd med våpen og ting strengt hemmelige tilbehør under utvikling...
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Ta å søk. Det verste som kan skje er at du får et nei. Jeg har selv en venn som er dømt for vold som ble akseptert i heimevernet, og han blir betrodd med våpen og ting strengt hemmelige tilbehør under utvikling...
Vis hele sitatet...

Så si hvem som helst kommer inn i Heimevernet....
så lenge du ikke er medlem i IS og skryter av det på nett.
Du får deg ikke jobb i ambulansen dersom du har noe med medikamenter/narkotika på vandel. Vi har ett stort ansvar for medikamenter vi bruker i jobben, samt pasientenes medikamenter. Så om du har missbrukt eller brukt og har det på vandelen er løpet kjørt.
Å være ambulansesjåfør sliter så mye på den mentale helsa at jeg ville droppet det hele uansett vandel.
Omtrent som soldat i Afghanistan.
Det er en grunn til at de får tidlig pensjon.
Å jobbe i ambulansetjenesten er for en spesiell type personer. Man må nesten prøve det for å finne ut om man passer til det. Mange ramler fort ut, noen ramler ut etterhvert og noen blir værende.

Det er mange tøffe oppdrag, men for meg personlig er følelsen av å hjelpe noen som trenger akutt livreddende hjelp eller bare ei hånd og holde i verst de tøffe dagene.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Så si hvem som helst kommer inn i Heimevernet....
så lenge du ikke er medlem i IS og skryter av det på nett.
Vis hele sitatet...
Er du morsom eller? De skal jo betros med våpen, utstyr og informasjon. Ikke hvem som helst får det!
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Er du morsom eller? De skal jo betros med våpen, utstyr og informasjon. Ikke hvem som helst får det!
Vis hele sitatet...
Når jeg var i forsvaret, skulle en være ganske skrullete, hvis en ble nektet å ha våpen! På rekruttskole hadde jeg selvsagt AG3, mens videre i min førstegangstjeneste hadde jeg en Glock 17, altså en pistol. Noe jeg lett kunne ha knabbet ammo, og slett smuglet ut og gått bananas...
Og jeg kjenner (til) flere som har hatt AG3 i skapet, som aldri i verden skulle hatt noe verre enn en gråstein til våpen!