Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  103 32280
Digger dette! Håper at dere gjør disse offentlige og at det snart kommer mere! Subscribed.
Åh hei! Dette var moro.
Daua av første episode. Likte slapstick humoren godt og dere traff hvertfall meg som publikum.
Pen animasjon, og enkel utforming.
Hessdalen kan dere ha det MYE moro med, så keep it coming.
Skal se episode 2 på storskjermen hjemme i kveld..Gleder meg allerede
''It's an ønnør før me to give the nåbel piss price to.... Kermit the Frøgg''

Hahaha!
Jævlig smooth laget humoren kunne for min del vært enda mer drøy mtp zooming av ansikter og heftige rynker i fjes og lignende, det tror jeg kunne gjort det enda mer hilarious var ganske bra på han med kofferten når det blir "pause" men se for deg å dra den 2x så langt, og vrenge fjeset hans maximalt
Type det her:
http://i880.photobucket.com/albums/ac8/pikkuu/finn.png

kanskje det blir for drøyt i forhold til hva dere liker, men jeg syns hvertfall det er dritmorsomt å overdrive med ansiktsuttrykk og slikt
lykke til videre, riiimelig bra potensiale
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Hvor er neste episode?!
Ufattelig bra. Satt klistra til skjermen heile tiden. Digga den scena når Kermit får fredsprisen og Max Mekker dukker opp fra ingensteds og klapper sarkastisk. Lo som eg grein! :'D
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Enig i det noen andre sier om at det blir mye hopping frem og tilbake, vanskelig å knytte seg til sånne serier. Er dette noe dere håper å få ppå tv etter hvert eller vil dere holde det som en youtube serie? På youtube vil jeg tro denne stilen fungerer bra, men som tv-show må det nok ha litt mer rød tråd og sammenheng mellom sketchene.

Når det er sagt kunne jeg godt tenke meg å følge denne serien videre. Digga det med vinsmakinga!
Chikara's Avatar
Trådstarter
bamsegutt: Serien er rettet mot web, hvor de aller fleste ofte har lavere tålmodighet og attention-span. Kombinasjonen vår med korte tilfeldige sketsjer, knyttet inn i lengre sketsjer som forteller en liten historie, var ganske spontan og tilfeldig hos oss. Det kan hende at vi må tenke litt annerledes for å få det til å fungere på en mer tilfredsstillende måte.

Fremdeles kult med respons, folkens!
lavpanna humor, men jeg ler meg jo skakk ihjel også da. Jeg klarer meg godt med disse korte sketsjene uten problem
Genialt!
Vi vill ha mer Harald!
Haha, veldig bra
Likte dette godt!
Jeg syntes jeg kjente igjen stemmen til han Jan Petter Aarskog. (fra alle filmene til Field, osv)
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Det var faktisk veldig bra det her ja! Synes dere er flinke til å skape talende animasjon, spesiell stil, og humoren var høyst underfundig. Likte spess hessdalen, fiskene som lurte på om det var ekte og ugla, den beste animasjonen syns jeg imidlertid var bikkja.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tusen takk for den nesten utelukkende positive responsen! Og kritikken selvfølgelig. Jeg prøver å ta alt til meg, men samtidig sette pris på at det ikke er alle som vil like den kanskje litt sære humoren.

Tenkte bare å skrive en oppdatering om at episodene nå fargekorrigeres, har fått oppgradert lydbilde fra Media Burrito,, og at det jobbes med engelsk undertekst. Så blir det ekte premiere på animasjonsfestivalen i Volda i September. Vi gleder oss!
Lo mest av da den skapningen vant nobels fredspris så ser vi han der raringen bakerst i salen som klapper. MEn jeg har spesiell humor da så det er sikkert bare jeg som likte det best.
Sitat av cold Z Vis innlegg
Lo mest av da den skapningen vant nobels fredspris så ser vi han der raringen bakerst i salen som klapper. MEn jeg har spesiell humor da så det er sikkert bare jeg som likte det best.
Vis hele sitatet...
Du kjente altså ikke igjen noen av disse "skapningene" ?
Jeg regner med du ikke er så veldig gammel?
jo jeg kjenner snåsa mannen. Eller kjenner han jo ikke men har hørt litt om han osv. Burde jeg kjennt igjen alle karakterene i vidoen? xD
Elsker det! Liker "random" stilen som du har valgt Bare å fortsette som nå så blir dette veldig bra
Sitat av cold Z Vis innlegg
Lo mest av da den skapningen vant nobels fredspris så ser vi han der raringen bakerst i salen som klapper. MEn jeg har spesiell humor da så det er sikkert bare jeg som likte det best.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke vet hvem Max Mekker er så har du gått glipp av en ordentlig kulturskatt!
Harald og maur XD
Siden festivalene nærmer seg og ting begynner å se mer virkelig ut, har jeg bestemt meg for å ta ned videoene fra youtube.

Responsen i denne tråden har vært vanvittig iforhold til det jeg håpet på, og jeg vil takke dere alle for
de fantastiske tilbakemeldingene! Det eneste jeg håper nå er bare at dere får se episode 3 en dag!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei igjen. Vi prøver oss med å offentliggjøre vår første sketsj i sammenheng med fredsprisen idag. Det betyr at dere endelig har tillatelse til å dele og poste en sketsj! Vi har fått oss facebook side så nå kan dere støtte oss, og følge med på nyheter og sketsjer der. Ha en god helg alle sammen!
Tittet på youtube og vimeo nå, liker stilen deres.. Veldig bra laget! Ser robot chicken et par ganger i stilen deres

Stå på, så kommer dere langt

Edit: Hvordan program bruker dere for animasjonen og stilen? Veldig intr i animasjon selv

Ha en fin helg!
Hei Defman! Har vi noe liggene på vimeo? Hmm, trodde det skulle være fjernet / hemmelig isåfall.

Vi bruker egentlig hele Adobe serien: Illustrator til designet, Photoshop til teksturering av bakgrunner og objekter, After Effects til animasjon, og Premiere til ferdigstilling med klipping og lyd.

Det som er takknemlig med det er at Adobe filer sammsvarer hverandre og utfyller hverandre. Dessuten er Premiere og After effects veldig like på mange måter, så om du lærer deg det ene programmet så kommer resten veldig av seg selv.
Sitat av Chikara Vis innlegg
Dessuten er Premiere og After effects veldig like på mange måter, så om du lærer deg det ene programmet så kommer resten veldig av seg selv.
Vis hele sitatet...
Helt riktig, jeg opplever det samme selv når jeg bruker de programmene på skolen.
Hurra for Kermit! Kan ikke vente til dere slipper ut mer, er virkelig fan av hele konseptet. Synd dere tok det av youtube, dette må være en av de beste animasjonsseriene som er laget i Norge. Lo like godt, hvis ikke mer av dette ,en jeg gjorde av vg-tv´s Fan Thomas og Sex og singelSiv
Sist endret av jorwax; 16. oktober 2013 kl. 12:09.
jorwax: Veldig hyggelig å høre! Ja, vi har nå fjernet freak.no-ekslusiven, og gir nå ut alle sketsjene individuelt, gjennom facebook. Det ser ut til at dette kanskje er veien å gå for oss hvis vi vil skape litt entusiasme rundt konseptet vi har laget, og bli lagt merke til. Forhåpentligvis er det noen med midler der ute som kan legge merke til hvor mange som liker konseptet og ønsker mer. Det er ingenting vi vil mer enn å kunne lage flere episoder.

Ellers kan jeg vel nevne som en liten bonus at vi alle tre har hatt vårt første skype-møte i dag og snakket løst og livig om hvordan vi kan påbegynne neste sketsj.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vi har laget en ny sketsj! Hvordan klarte Magnus Carlsen å vinne VM i sjakk?

https://www.youtube.com/watch?v=C9F52IuArKE
Når kan vi forvente at Harald kommer? (Harald og maur ) Hadde vært meget festligt å sett den igjen.
Hyggelig å høre at Harald er savnet!

Foreløpig har vi tenkt å legge ut historien om Harald i desember! Den blir nok en 4-delers advents greie (c:
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da var endelig videoen med Harald mulig å se igjen
https://www.youtube.com/watch?v=KZzvjquhPfg

Edit: innlegg nr. 333
Sist endret av 10100; 6. desember 2013 kl. 15:44.
Jess! Historien om Harald har blitt satt sammen til en lengre sketsj nå. Håper dere liker det.

Ellers kan jeg vel si at det faktisk har vært litt interesse for konseptet vårt allerede, blant
store navn som jeg ikke skal gå for mye inn på her. (Det går fort troll i ord vet dere!)

Men ha en god helg, uansett. Håper ingen har noe imot at denne tråden blir bumpet i ny og ne når det skjer noe nytt.
Har dere tenkt å lage engelske subs til f,eks Harald?
F4celess: Vi har engelsk-versjoner til alle sketsjene som vi har sendt til festivaler og slikt. Men siden målgruppen vår er nordmenn, så har vi blitt enige om å holde den offisielle facebook gruppen vår og youtube kanalen vår nesten helt norsk.

Vi har ikke helt funnet ut hva vi skal gjøre med tekstingen ennå. Vet at youtube har en tekstefunksjon som vi ikke har prøvd ut så mye ennå. Det beste var om vi kunne holdt oss til en video pr. sketsj, hvor folk selv kan skru av og på teksten selv. Istedenfor å laste opp ulike versjoner av samme video... Så foreløpig forbeholder vi engelsk-tekst versjonene til festivaler og slikt...
Jeg digger denne serien! Fortsett, fortsett, fortsett
Er dere fra Kongsvinger?
Exmagician: Takk! Will do!

pbc: Jeg er fra Jæren, Jan Petter er fra Lillehammer og Arild er fra Bergen!
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Har ventet på denne lenge, skulle akkurat vise den til en i familien og så oppdager jeg at den var vekke. Fyren fikk seg en god latter når han så den nå
▼ ... over en måned senere ... ▼
Må si at formatet dere nå opererer med nå, kontra når freak fikk et eksklusivt innblikk. Mye mindre morsomt, og langt mer "forutsigbart" enn når dere hadde mange mindre animasjonsklipp mikset inn i en noen min lang video, enn én og én. "Samtidig i Hessdalen" er et godt eksemel på forutsigbarhet, jeg visste at det ikke var mange sekundene igjen, og at noe måtte skje, mens jeg ikke hadde noen slik følelse når ting var satt sammen.
Er uansett ikke fan av å klikke rundt på småfilmer kontra å få servert verket deres på den måten vi fikk i første omgang, som var et mye mer givende for mat for meg.
Snilepisk: Skjønner godt at du foretrakk episode-formatet. Vi hadde det veldig gøy med å sette sammen episodene selv og likte det formatet. Litt som en musiker som setter sammen et album, kan jeg forestille meg. Konseptet rundt det hele. Vignett, musikk, end credits. Alt pakket inn i noen minutters underholdning hvor seeren får tid til å bli kjent med humoren og karakterene.

Men grunnen til at vi valgte å prøve oss på individuelle sketsjer var først og fremst for å se om det ville fungere, og få oss litt mer fans gjennom facebook. Og dette har virket mye bedre enn om vi bare la ut de to ferdige episodene for å så bli helt stille ... Jeg tror også noe av forutsigbarheten du nevner kan ha noe med at du allerede har sett alle sketsjene. (!)

Vi går snart tomt vår vårt gamle materiale nå, og kommer til å gå i dvale for å produsere litt mer. Kanskje til vi har en episode 3! Men vi vil nok fortsette å legge sketsjene ut enkeltvis, ukentlig, når vi er klare. Det føles riktig å dele alt gratis, over en jevn periode. Jeg tror det er den beste taktikken for oss selv, om vi skal kunne bygge oss opp en following og lage litt blest!

Setter svært pris på den konstruktive kritikken!
Nja, jeg så episodene flere ganger uten at jeg følte det ble "forutsigbart" på samme måte som nå.
Hadde vært kult om dere gav ut episoder etter alle småklippene i episodene var lagt ut.

Stå på, gleder meg til en (eventuell) episode 3!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ny sketsj! Helt nytt!

I dag er det nøyaktig 138 år siden skuespillet Peer Gynt hadde sin urpremiere i gamle Christiania! Vi markerer det med en EKSLUSIV titt på det kreative sammarbeidet mellom de to norske legendene:

Edvard Og Henrik
Fantastisk!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ny sketsj. Vi prøver å være litt South Park,
men ble nok litt sent ute med tanke på timing.

Her er den, likevel!

ULV, ULV!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hehe, fin slutt.

Avisene (Dommedagbla, Hehe osv) var der litt for korte til at jeg fikk lest alt.
Sitat av Chikara Vis innlegg
Ny sketsj. Vi prøver å være litt South Park,
men ble nok litt sent ute med tanke på timing.

Her er den, likevel!

ULV, ULV!
Vis hele sitatet...
Likte denne, tar media på kornet, synes jeg
Sitat av Chikara Vis innlegg
Ny sketsj. Vi prøver å være litt South Park,
men ble nok litt sent ute med tanke på timing.

Her er den, likevel!

ULV, ULV!
Vis hele sitatet...
"Det er alt for mye ulv i media."

LOL

Bra Video!
Morsomme greier!

Ulv ulv og nå kjører vi var favorittene.

'Nå kjører vi' lola jeg så høyt at jeg vekka kona
Sist endret av Pjosunger; 9. august 2014 kl. 14:32.