Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1518
Laptopen er helt ubrukelig nå. Hver gang jeg skrur på PC-en, starter det med at Windows utforsker avslutter og starter på nytt hele tiden. Jeg får ikke gjort en dritt. Dette har skjedd helt siden jeg reinstallerte maskinen min for et par dager siden.. Før jeg reinstallerte fikk jeg plutselig en del virus som ikke lot meg komme meg inn på maskinen.

Er det noe spesielt jeg kan gjøre nå utenom å kjøre en clean reinstallering? Den skal inn på service imorgen pga. vifta, så vil gjerne få brukt den nå..

Fikk åpnet chrome via Windows Oppgavebehandling, ved å skrive inn chrome under ny oppgave. Er det noen som kjenner til disse kommandoene kanskje?

Microsoft Security Essentials
Malwarebytes Anti-Malware
Maplestory

+ Noen av dere som har en ide om hvorfor dette skjer? Jeg kjørte jo en reinstallasjon..

Er bare dette jeg trenger nå

Edit: Fikk åpnet MBAM. Hva skriver jeg inn for å åpne Maplestory og MSE?
Sist endret av Tesio; 16. desember 2012 kl. 21:51.
Formater hele skiten, Etter det laster du ned Nod32 og MSE.
Desverre tror jeg ikke du kommer noen annen vei.
Prøv å start maskinen i safe mode og ta en ordentlig skann av maskinen.
Trådstarter
36 2
Edit2: Fikk åpnet det jeg trengte. MBAM fant ikke noe spesielt.. Hvordan kan jeg feilsøke meg til problemet? Finne en løsning?

Sitat av Kroniz Vis innlegg
Formater hele skiten, Etter det laster du ned Nod32 og MSE.
Desverre tror jeg ikke du kommer noen annen vei.
Prøv å start maskinen i safe mode og ta en ordentlig skann av maskinen.
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg tenker å gjøre, skal få skannet enda en gang via Safe Mode
Sjekk taskmanager, Se utgiveren av de forskjellige tingene, eks.
NAME " MEMORY " DESC
"Awesominum_proccess.exe" 805 405k "empty"

Se om du finner noe mistenksomt.
Sist endret av Kroniz; 16. desember 2012 kl. 22:07.
Trådstarter
36 2
Fant ikke særlig mye utenom noen som tilhørte Asus sine programvarer. Men jeg fikk bluescreen nå etter å ha godtatt en samtale på skype, det er nice Fikk ikke lest særlig mye da den avsluttet, er det mulig å tvinge frem enda en bluescreen? Jeg vil se om det er hardware relatert eller software..
Sist endret av Tesio; 16. desember 2012 kl. 23:46.
Sjekk blue_dumpen.
Post hva det står i den så skal vi se hva vi kan gjøre. Kan være grafikkkort som er gåent.

Men jeg ville bare tatt w7 fra bukta og reinstallert hele skiten, Bruk CCleaner først dog, Så du sletter ALLT av dritt.
Sist endret av Kroniz; 17. desember 2012 kl. 00:16.
Trådstarter
36 2
Sitat av Kroniz Vis innlegg
Sjekk blue_dumpen.
Post hva det står i den så skal vi se hva vi kan gjøre. Kan være grafikkkort som er gåent.

Men jeg ville bare tatt w7 fra bukta og reinstallert hele skiten, Bruk CCleaner først dog, Så du sletter ALLT av dritt.
Vis hele sitatet...
Hvor er det jeg finner blue_dump? PCen skal til rep imorgen for å bytte vifte, men skal ha W8 klart til da
Google "How to see your bluescreen dumpfile"
Trådstarter
36 2
Ok, kopierer og paster:

Bruker dette programmet: http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Dobbelklikket på dump filen, og dette ser ut som resultatet:

http://i49.tinypic.com/oaq52e.png

Ser ut som at det var lyddriveren, fikk bluescreen da jeg svarte et skype anrop. En reinstallasjon løser dette?
Ja, Og etter det installerer du en bra driver for ditt kort.