Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6519
Hei, jeg lurte på om noen vet om det er mulig for ungdomsskoleelever å ha arbeiduke/jobbskyggings opplegg hos politiet?

Setter pris på alle konstruktive og opplysende svar. På forhånd takk

~Knaskus~
spør dem. ring og spør. det er nok den enkleste måten og finne ut.
Tror ikke du får være med på så mye mer enn vanlig patrulje. Det er et risiko yrke og kan ikke passe på ungdomsskole elever når de har andre ting de må være fokusert på. Tror nok de vil være glade for å ha besøk av deg, men ikke forvent så mye mer enn patruljering og ellers forefallende arbeid på stasjonen.
Husker når jeg så et program ang politi i Norge for mange år siden, så var det en liten jente som var utplassert hos politi via ungdomsskolen. Politibetjenten var i familie / kjente henne veldig godt.

Han tok henne med ut for og vise hvordan narkotikahunder jobbet og hvor flinke dem var. Dem var helt alene på en øde plass hvor de gjemte hasj rundt omkring! Så huden skulle finne den, var ikke noe ''ute i felten'' arbeid!

Var også noen i klassen min på ungdomsskolen som prøvde og få utplassering hos politiet, men det var helt uaktuelt pga taushetsplikt,fare osv!
Sist endret av Rallo Tubbs; 25. april 2011 kl. 03:52.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Husker når jeg så et program ang politi i Norge for mange år siden, så var det en liten jente som var utplassert hos politi via ungdomsskolen. Politibetjenten var i familie / kjente henne veldig godt.

Han tok henne med ut for og vise hvordan narkotikahunder jobbet og hvor flinke dem var. Dem var helt alene på en øde plass hvor de gjemte hasj rundt omkring! Så huden skulle finne den, var ikke noe ''ute i felten'' arbeid!

Var også noen i klassen min på ungdomsskolen som prøvde og få utplassering hos politiet, men det var helt uaktuelt pga taushetsplikt,fare osv!
Vis hele sitatet...
Husker når jeg var fjortis og alle fikk henge med snuten og se alt de gjorde og arrestere folk og sette håndjern på folk. Var fett ass.

Til ts.

Tror ikke det.
Trådstarter
19 0
Sitat av clarionify Vis innlegg
Tror ikke du får være med på så mye mer enn vanlig patrulje. Det er et risiko yrke og kan ikke passe på ungdomsskole elever når de har andre ting de må være fokusert på. Tror nok de vil være glade for å ha besøk av deg, men ikke forvent så mye mer enn patruljering og ellers forefallende arbeid på stasjonen.
Vis hele sitatet...
Men det er jo akkurat det jeg vil, å være med en "vanlig patrulje".
Jeg søker ikke politiet fordi jeg har lyst til å få spenning, men heller fordi jeg er genuint interessert i yrket.

Takk for ordentlig og utfyllende svar

~Knaskus~

Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Husker når jeg så et program ang politi i Norge for mange år siden, så var det en liten jente som var utplassert hos politi via ungdomsskolen. Politibetjenten var i familie / kjente henne veldig godt.

Han tok henne med ut for og vise hvordan narkotikahunder jobbet og hvor flinke dem var. Dem var helt alene på en øde plass hvor de gjemte hasj rundt omkring! Så huden skulle finne den, var ikke noe ''ute i felten'' arbeid!

Var også noen i klassen min på ungdomsskolen som prøvde og få utplassering hos politiet, men det var helt uaktuelt pga taushetsplikt,fare osv!
Vis hele sitatet...
Så den episoden av politiet jeg også, det var det som fikk meg til å tenke "Kanskje det ikke er helt umulig allikevel?".
Hadde jo egentlig gitt opp håpet.
Virker som den beste løsningen er som "xavi0n" sa, ringe og snakke med dem. xD

~Knaskus~
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Husker når jeg var fjortis og alle fikk henge med snuten og se alt de gjorde og arrestere folk og sette håndjern på folk. Var fett ass.

Til ts.

Tror ikke det.
Vis hele sitatet...
Jeg driter vel i hvor gærn du var når du var fjortis?
Har flere venner som har vært utplassert hos politiet, enkelte av dem fikk også skyte med mp5 og pistol.
Tror det beste er og ta kontakt.
Det verste svaret du kan få er Nei ! men det er ikke umuligt selv er fattern politi men har aldri vært der på utplassering men han har fortalt om elever som har vært der på besøk/utplassering. Blir patrulje osv...
Men ta kontakt verste svaret du kan få er nei
Trådstarter
19 0
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg driter vel i hvor gærn du var når du var fjortis?
Vis hele sitatet...
Vær vennlig å unngå unødvendige innlegg, takk

Sitat av Eidee94 Vis innlegg
Har flere venner som har vært utplassert hos politiet, enkelte av dem fikk også skyte med mp5 og pistol.
Tror det beste er og ta kontakt.
Vis hele sitatet...
Dette høres jo bra ut, er visst er håp allikevel

Sitat av CookieY Vis innlegg
Det verste svaret du kan få er Nei ! men det er ikke umuligt selv er fattern politi men har aldri vært der på utplassering men han har fortalt om elever som har vært der på besøk/utplassering. Blir patrulje osv...
Men ta kontakt verste svaret du kan få er nei
Vis hele sitatet...
Du har jo selvføgelig helt rett, skader ikke å spørre


Tusen takk alle sammen for opplysende og hjelpsomme innlegg!

~Knaskus~
Er jo mange politifolk her inne på forumet, de bør jo kunne gi opplysende svar...

Liten digresjon, har sett veldig unge folk hospitere i ambulansetjenesten, 16-18 år, som har gått på en skikkelig psykisk smell i etterkant.
En kan risikere å se skikkelige grusomme ting, og jeg mener 18 år er for ungt.

Men, har en kompis som måtte hospitere i Politiet i en dag, han gadd ikke patrulje tjeneste, så han ringte til de som styrer med politi helikopteret, og der fikk han napp. Fikk se Oslo by air en hel dag.
Så alt er mulig.
Trådstarter
19 0
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Er jo mange politifolk her inne på forumet, de bør jo kunne gi opplysende svar...

Liten digresjon, har sett veldig unge folk hospitere i ambulansetjenesten, 16-18 år, som har gått på en skikkelig psykisk smell i etterkant.
En kan risikere å se skikkelige grusomme ting, og jeg mener 18 år er for ungt.

Men, har en kompis som måtte hospitere i Politiet i en dag, han gadd ikke patrulje tjeneste, så han ringte til de som styrer med politi helikopteret, og der fikk han napp. Fikk se Oslo by air en hel dag.
Så alt er mulig.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo alltids en sjanse for å komme utfor ulykker, det er dog en sjanse jeg er villig til å ta om jeg får muligheten til å følge politiet(selv om jeg vet at mange vil hevde at jeg ikke selv vet hva jeg sier ja til, og det er jo forsåvidt sant )

Men det er jo en sjanse for ulykker i alle yrker, selvfølgelig, noen yrker møter på tøffe/tunge ting oftere enn andre.
Håper jo på en fredelig og konstruktiv dag da
Om du får blir det vell Kontor arbeid..
Hvis ikke så er jo kanskje vekter en mulighet, vet ihvertfall at de tar inn folk i arbeidsuker.
Er jo noe av det samme og de samarbeider jo litt med politiet, er jo ikke samme som politiet men litt. Og kan jo gi deg en liten pekepinn ihvertfall.

Så hvis politiet sier nei er jo en backup.
Jeg er temmelig sikker på at dette ikke er mulig. Man har taushetsplikt i polititet, og personer under 18 år har ikke lov til skrive under på en taushetsplikterklæring.

Jeg finner forøvrig ingen kilder på dette, men jeg var nylig på sykehuset for å se på en operasjon, noe jeg lenge har ønsket, men ikke har hatt muligheter til siden jeg ikke var 18 år, og man måtte skrive under på at man hadde taushetsplikt. Mulig det er feil, men det er uansett bare å sende inn en søknad. Selv søkte jeg om å være assistenten til Otto Jespersen i en uke, men endte opp i et konsulentfirma.
Sitat av bendiks Vis innlegg
Jeg er temmelig sikker på at dette ikke er mulig. Man har taushetsplikt i polititet, og personer under 18 år har ikke lov til skrive under på en taushetsplikterklæring.

Jeg finner forøvrig ingen kilder på dette, men jeg var nylig på sykehuset for å se på en operasjon, noe jeg lenge har ønsket, men ikke har hatt muligheter til siden jeg ikke var 18 år, og man måtte skrive under på at man hadde taushetsplikt. Mulig det er feil, men det er uansett bare å sende inn en søknad. Selv søkte jeg om å være assistenten til Otto Jespersen i en uke, men endte opp i et konsulentfirma.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev under på en 10års Taushetsplik når jeg var på jobbskygging i 8. klasse (Jobbet på barneskolen)
Edit; (F.eks, så hadde jeg ikke lov til og fortelle om barna til andre på 10 år og hadde ikke lov og fortelle noe alvårlig til andre enn lærerne der)
Sist endret av Vod0; 25. april 2011 kl. 22:39.
på trinnet mitt var det ca10 elever hos politiet i arbeidsuka!
Trådstarter
19 0
Sitat av UB3R Vis innlegg
Om du får blir det vell Kontor arbeid..
Vis hele sitatet...
Kontorarbeid er bedre enn ingenting, er jo som sagt genuint interessert i politiyrket, gjør det ikke bare for å få litt action

Sitat av AndyCandy Vis innlegg
Hvis ikke så er jo kanskje vekter en mulighet, vet ihvertfall at de tar inn folk i arbeidsuker.
Er jo noe av det samme og de samarbeider jo litt med politiet, er jo ikke samme som politiet men litt. Og kan jo gi deg en liten pekepinn ihvertfall.

Så hvis politiet sier nei er jo en backup.
Vis hele sitatet...
Ja, har tenkt på dette selv, og selv om det er langt ifra det samme tror jeg jeg søker der hvis jeg får nei fra politiet.

Sitat av bendiks Vis innlegg
Jeg er temmelig sikker på at dette ikke er mulig. Man har taushetsplikt i polititet, og personer under 18 år har ikke lov til skrive under på en taushetsplikterklæring.

Jeg finner forøvrig ingen kilder på dette, men jeg var nylig på sykehuset for å se på en operasjon, noe jeg lenge har ønsket, men ikke har hatt muligheter til siden jeg ikke var 18 år, og man måtte skrive under på at man hadde taushetsplikt. Mulig det er feil, men det er uansett bare å sende inn en søknad. Selv søkte jeg om å være assistenten til Otto Jespersen i en uke, men endte opp i et konsulentfirma.
Vis hele sitatet...
Det kan bli et problem, men ser jo at det er flere som sier de vet om folk som har jobbet med politiet, så det burde jo gå...

Sitat av Baltazar4ever Vis innlegg
på trinnet mitt var det ca10 elever hos politiet i arbeidsuka!
Vis hele sitatet...
Yey!
Hold deg langt unna!! så slipper du svineinfluensa!
Trådstarter
19 0
VIKTIG MELDING!!!

Politiet tar ikke lenger imot elever, hverken på kontor eller vanlig patrulje, dette kommer av alt det taushetsbelagte(som de så fint sier) de kommer borti.

Får prøve meg hos tyttebær-politiet istedet(selv om det ikke kan sammenlignes)

Takk for svar og opplysninger

--Case closed--

~Knaskus~