Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 6141
Jeg blir alltid mer kreativ på natten, og jeg får alltid mye fler ideer og slikt da. Men dette blir litt slitsomt med tanke på at man som oftest må tidlig opp til jobb/skole dagen etter.

Det er jo synd om man ikke får utnyttet inspirasjonen når den kommer, så da blir jeg helst oppe hele natten om jeg må! Pluss at det er vanskelig å sovne når man plutselig får ny energi og masse positiv tankevirksomhet.

Er det fler enn meg som føler det slik?
Sitat av Sir Lemonpie Vis innlegg
Jeg blir alltid mer kreativ på natten, og jeg får alltid mye fler ideer og slikt da. Men dette blir litt slitsomt med tanke på at man som oftest må tidlig opp til jobb/skole dagen etter.

Det er jo synd om man ikke får utnyttet inspirasjonen når den kommer, så da blir jeg helst oppe hele natten om jeg må! Pluss at det er vanskelig å sovne når man plutselig får ny energi og masse positiv tankevirksomhet.

Er det fler enn meg som føler det slik?
Vis hele sitatet...
Haha, kjenner meg igjen i det
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Kjenner meg igjen selv. Har blitt tegnet og konstruert mange rare innretninger og prøvd ut eksperimenter i nattetimene hos meg

Laget blant annet en sky på badet for å teste vingeturbulens en gang
Inspirasjonen kommer alltid til meg om natta; det er da jeg skriver, tegner, spiller musikk og diverse.
når klokka nærmer seg 5 blir jeg helt noia for rot og rydder gjerne hele rommet og tørker pcn for støv. merkelig..
Sitat av johante Vis innlegg
Laget blant annet en sky på badet for å teste vingeturbulens en gang
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle litt mer om denne prosessen? Forresten kult at du - i følge avataren din - er helt identisk med Ingvar Ambjørnsen.
Sist endret av Petter Pan; 18. oktober 2010 kl. 03:27.
Sitat av johante Vis innlegg
Kjenner meg igjen selv. Har blitt tegnet og konstruert mange rare innretninger og prøvd ut eksperimenter i nattetimene hos meg

Laget blant annet en sky på badet for å teste vingeturbulens en gang
Vis hele sitatet...
Haha, hva lagde du skyen av og hvordan var vingeturbulensen?
Kjenner meg igjen der, sitter her å funderer på hva og hvordan og hvorfor, dette kommer aldri på dagen, men alltid om natten, får mye energi og kunne springi rundt huset flere ganger, noe jeg aldri i verden hadde gidda på dagen.

EDIT: Btw, det der med sky på bade, tell more?
Sist endret av Jack Daniels; 18. oktober 2010 kl. 03:31.
Den skyen burde få en egen tråd. Forhåpentligvis med bilder!
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Funka linken BTW?
Sitat av johante Vis innlegg
Funka linken BTW?
Vis hele sitatet...
tror ikke det, kom opp sånn file hosting side. Noen som trykket på "download file"?
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Og vi prøver på nytt

Etter en kjapp test ser det ut til at den fungerer
Sist endret av johante; 18. oktober 2010 kl. 03:40.
Sitat av Sir Lemonpie Vis innlegg
tror ikke det, kom opp sånn file hosting side. Noen som trykket på "download file"?
Vis hele sitatet...
Jupp, Download File.
får dessverre ikke åpnet filen :/ mulighet å poste den rett her?
Sitat av Sir Lemonpie Vis innlegg
får dessverre ikke åpnet filen :/ mulighet å poste den rett her?
Vis hele sitatet...
Du må trykke på Download etter att den har jobbet litt på den siste linken han henviste til her.
Kanskje jeg skal lage en sky i natt. Veldig interessant eksperiment det der! Siste linken funket bra, bare jeg som ikke så den! Takk!
Sitat av Sir Lemonpie Vis innlegg
Kanskje jeg skal lage en sky i natt. Veldig interessant eksperiment det der! Siste linken funket bra, bare jeg som ikke så den! Takk!
Vis hele sitatet...

Har ett word program som er tilegna småbarn i 1.klasse så får ikke åpna fila før imorgen. :/
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Bør kanskje nevne at jeg skrudde litt på innstillingene til varmtvannstanken, slik at den leverer mye mer varmt vann en standard.
http://i202.photobucket.com/albums/aa205/ollie92-/Letscheckgimoutsmall-1.jpg?t=1287361356

jeg klarer ikke å lage slikt om dagen. ikke tilfeldig at de 10 siste verkene mine er lagd etter kl 1 om natta...
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Sitat av F4celess Vis innlegg
http://i202.photobucket.com/albums/aa205/ollie92-/Letscheckgimoutsmall-1.jpg?t=1287361356

jeg klarer ikke å lage slikt om dagen. ikke tilfeldig at de 10 siste verkene mine er lagd etter kl 1 om natta...
Vis hele sitatet...
Nice bilde!

Digger miksen mellom foto og tegning
Ja, var ikke så værst det bildet.
hvis noen lurer så er det Creepers fra Minecraft som er forsøkt tegnet. kansje litt for intern humor...fint at dere likte bildet da

skulle tro at venstre hjernehalvdel skrur seg delvis av når man er trøtt nok, og da får Høyre halvdel med all kreativiteten fritt spillerom.

bare en dum teori...
Jeg blir iallefall mer effektiv etter 23.00. Holder på med et prosjekt der en nettside skal lages, og mangler motivasjon på dagen, men når det begynner å bli kveld og natt kan jeg bli kjempe ivrig. Kjenner jeg blir mer effektiv og ivrig.
Kjenner meg kjempegodt igjen Men er så synd å måtte stå opp mega-tidlig hver dag, føler at jeg MÅ nesten være våken da jeg ikke får slik kreativitet på dagen.
Jeg lurer litt på om det er en logisk forklaring på hvorfor man føler seg sånn utpå kvelden/natta. Idéer og innstillinger, forsvinner så fort man har våknet.
Merker at jeg kommer på veldig mye ideer når jeg har skrudd av lyset og ligger for å sove. Det kan være fordi hjernen endelig får en pustepause fra å bli bombardert av inntrykk.
Vi får jo hele dagen kasta etter oss kunst og uttrykk som er laget kun for å triggre en spesifik assosiasjon (stort sett for å få oss til å like produktet deres ).
Så blir det kvelden og de små grå kan endelig liste seg ut uten fare for å bli overkjørt av en shampoo-reklame eller Lady Gaga.
Sist endret av Bothrops; 18. oktober 2010 kl. 13:15.
Samme her. Jeg er zombie når jeg står opp, halvdød når jeg kommer hjem fra skolen, før jeg sakte begynner å våkne opp rundt 7-8-9-tiden om kvelden. Deretter går kurven bare bratt oppover, og jeg blir i stand til å tenke og skape. Og da er det liksom meningen at jeg skal legge meg..
Kanskje alle vi som føler det slikt må lage vårt eget lille samfunn (det blir kanskje stort), hvor ingen trenger stå opp grytidlig for jobb, men heller jobber mer i kveld og nattetimene. Jeg mener ikke at vi skal være late å sove hele dagen, men hvertfall dyrke disse verdifulle timene mest mulig.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
finnes en liten by i dannmark der det bare bor b-mennesker, tidene der tilpassa seinere på dagen så man ikke trenger og stå opp 7:00 på morran for og rekke jobb og skole^^
Enig, jeg har fått unna mye overtidsarbeid etter kl 23:00 på kvelden. Virker nesten som jeg får en ny ladning energi rundt da noen kvelder. Har f.eks støvsugd og vasket hele kåken 02:00 :P

Dette er veldig sporadisk for min del, andre kvelder er jeg i koma kl 21.
Sitat av echuz Vis innlegg
finnes en liten by i dannmark der det bare bor b-mennesker, tidene der tilpassa seinere på dagen så man ikke trenger og stå opp 7:00 på morran for og rekke jobb og skole^^
Vis hele sitatet...
What? Aldri hørt om. Show me the way to paradise please!
Interessant tråd. Jeg har det også slik.

Skulle egentlig ha "jobbe" dag i går, men kom meg ikke til med noe som helst før klokken var nærmere 2300.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg lurer litt på om det er en logisk forklaring på hvorfor man føler seg sånn utpå kvelden/natta. Idéer og innstillinger, forsvinner så fort man har våknet.
Vis hele sitatet...
er det bare jeg som ser at det er helt obvious at dere legger dere altfor sent? del en dag i tre faser, det kan være "Tidlig på dagen - midt på dagen - og sent på dagen" jeg er ALLTID mest produktiv og kreativ midt på dagen. Og midt på dagen for meg er som regel klokken 4-5. Siden jeg legger meg så tidligt. Legger jeg meg sent så vill "midt på dagen" plutselig bli flyttet fra klokken 5 til klokken 9 eller 10.

fatter dere?
Sist endret av Juicekongen; 18. oktober 2010 kl. 19:32.
Samma her, blir ofte noen utrolig gode ideer som ligger og gnager og som oftest må ut på papir!
Alltids nattetid! ofte er ideene glemt når jeg står opp, så nå har jeg mobil med notisbok app alltid liggende i nærheten. Om jeg har fri dagen etter pleier jeg bare å stå opp og ta meg et glass med noe godt (whiskey eller øl) og la tankene fly.

Jeg simpelten elsker nattestimene, er noe magisk ved mørket som slipper tankene fri... :>
Samma her. Får også et ganske nice motivasjons-kick midt på natta, etterfulgt av litt lykkestoffer.. Skjer som regel rundt klokka 4 på natta.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
er det bare jeg som ser at det er helt obvious at dere legger dere altfor sent? del en dag i tre faser, det kan være "Tidlig på dagen - midt på dagen - og sent på dagen" jeg er ALLTID mest produktiv og kreativ midt på dagen. Og midt på dagen for meg er som regel klokken 4-5. Siden jeg legger meg så tidligt. Legger jeg meg sent så vill "midt på dagen" plutselig bli flyttet fra klokken 5 til klokken 9 eller 10.

fatter dere?
Vis hele sitatet...
Joa, kan være noe der, men mest av alt tror jeg det er slik på nattetid fordi folk flest sover, og verden på en måte er stille (om du ikke henger på nett). Dermed blir man skjermet fra støy fra andre folk, biler osv. Det er jo ingen tvil om at det er en helt annen stemning om natta enn midt på dagen.
Har lest et sted at noen kan bli opp til 60% mer kreative når de er søvndepriverte. Det er flere kjente kunstnere som har sagt de kun klarer å jobbe kreativt om natten.
Sitat av echuz Vis innlegg
finnes en liten by i dannmark der det bare bor b-mennesker, tidene der tilpassa seinere på dagen så man ikke trenger og stå opp 7:00 på morran for og rekke jobb og skole^^
Vis hele sitatet...
JEG MÅ VITE NAVNET PÅ DEN BYEN!!!! må flytte, nå.....
Det er jo perfekt, akkurat sånn det skal være
nei (titegn)
Sitat av echuz Vis innlegg
finnes en liten by i dannmark der det bare bor b-mennesker, tidene der tilpassa seinere på dagen så man ikke trenger og stå opp 7:00 på morran for og rekke jobb og skole^^
Vis hele sitatet...
Tror nok du mener B-samfundet, som er en dansk forening som arbeider for at samfunnet skal være mer fleksibelt i forhold til alternative døgnrytmer. Det er ingen by, men de har rundt 5000 medlemmer tror jeg.

http://b-samfundet.dk/
Jeg blir også mere kreativ om natten. Synd at jeg må opp for å gå på skole..

Jeg merker at f.eks. når jeg jobber på et prosjekt i Flash, så jobber jeg mye bedre om natten enn på dagen.

Jeg vet ikke helt hvorfor, men det føles mere naturlig for meg å jobbe om natten
Sist endret av onClipEvent; 19. oktober 2010 kl. 22:27.
Det har (dessverre) blitt slik at jeg bare klarer å gjøre lekser og slikt før seinere på kvelden, helst etter 9 en gang. Men det er en fin balansegang mellom det å være dautrøtt og det å være kreativ/konsentrert. Føler at det også kan være en spontan greie som inntreffer i de seine kveldstimer, ofte utløst av musikk for min del.
Kjenner meg veldig godt igjen. Men har tenkt litt på om det kanskje er jeg som tenker "da blir jeg kreativ og får energi", at det kanskje blir sånn da?
før når jeg gikk på ungdomskolen og mesteparten av vgs så var jeg også type nattmenneske når det kom til når jeg var kreativ. seinere med litt struktur og sånt ( trur det kom av det men ikke sikker ) så har jeg bytta litt om. noe som jeg syns er bedre siden jeg studerer til å bli animatør og det er greit å kunne gjøre en god jobb når man skal jobbe. :P vil si at jeg likevel kan dytte ut kreative ting når som helst på dagen. som regel.
Sitat av echuz Vis innlegg
finnes en liten by i dannmark der det bare bor b-mennesker, tidene der tilpassa seinere på dagen så man ikke trenger og stå opp 7:00 på morran for og rekke jobb og skole^^
Vis hele sitatet...
Christiania?
det er sånn at jeg lager veldig mye musikk på natta... Men når jeg spiller det igjen dagen etter, så høres det så dårlig ut haha
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
det er sånn at jeg lager veldig mye musikk på natta... Men når jeg spiller det igjen dagen etter, så høres det så dårlig ut haha
Vis hele sitatet...
haha, kjenner meg igjen der ja! Hender jeg skriver ned no, sangtekst, ideer eller hva som helst, og når jeg våkner opp syns jeg bare det er skikkelig dårlig. Ikke alltid da. Kanskje det høres bra ut når det er natt igjen!