Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2569
Hei!

Jeg er på utkikk etter konsertbilletter til Eminem som spiller i Oslo den 30. juni i år. Ser at finn.no ikke har noen av dem på torget, og mener å ha lest at dem ikke tillater disse billettene heller.

Mitt spørsmål er da om det finnes andre nettsteder som selger konsertbilletter privat, altså noe ala finn.no. Eventuelt relaterte Facebook-grupper som driver med salg av dette.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Viagog tar blodpris men er vel legit?
Om du ender med å følge rådet over og kjøpe billetter til høyere pris enn det som er pålydende (alle billetter har påskrevet utsalgsprisen), kan du rette krav mot den som solgte den om å få tilbake det overskytende, siden svartebørssalg er forbudt.
Sitat av Myhre Vis innlegg
Om du ender med å følge rådet over og kjøpe billetter til høyere pris enn det som er pålydende (alle billetter har påskrevet utsalgsprisen), kan du rette krav mot den som solgte den om å få tilbake det overskytende, siden svartebørssalg er forbudt.
Vis hele sitatet...
Spørsmål.
En billett koster 1000,-. Arrangøren velger å rabattere det for en time til 750,-. Begge prisene er opplyst. ("Før: 1000,-, nå: 750,- i en time! Slå til!")

Hvilken pris kan jeg da selge den for?
Det er faktisk gyldige billetter til salgs enda, men det som kalles "Platinum Golden Circle" er da altså bare en helt vanlig Golden Circle-billett som kostet 1500 kr da de ble sluppet, men koster nå 3485. Ticketmaster

Ellers har Stubhub et opplegg som skal være rimelig trygt. Har selv benyttet Stubhus for nettopp Eminem-billetter tilbake i 2014. Her ligger Golden Circle-billetter nå fra kr. 2800 (faktisk èn billett igjen til 2300 hvis du kjapper deg). Stubhub
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Stingray Vis innlegg
Spørsmål.
En billett koster 1000,-. Arrangøren velger å rabattere det for en time til 750,-. Begge prisene er opplyst. ("Før: 1000,-, nå: 750,- i en time! Slå til!")

Hvilken pris kan jeg da selge den for?
Vis hele sitatet...
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2007-06-29-86

Det du betalte.
Sitat av zeth Vis innlegg
Det er faktisk gyldige billetter til salgs enda, men det som kalles "Platinum Golden Circle" er da altså bare en helt vanlig Golden Circle-billett som kostet 1500 kr da de ble sluppet, men koster nå 3485. Ticketmaster

Ellers har Stubhub et opplegg som skal være rimelig trygt. Har selv benyttet Stubhus for nettopp Eminem-billetter tilbake i 2014. Her ligger Golden Circle-billetter nå fra kr. 2800 (faktisk èn billett igjen til 2300 hvis du kjapper deg). Stubhub
Vis hele sitatet...
Er stubhub siden legit? Vurderer å kjøpe golden circle biletten.
Sitat av ChilAs Vis innlegg
Er stubhub siden legit? Vurderer å kjøpe golden circle biletten.
Vis hele sitatet...
Jeg har som nevnt brukt det èn gang tidligere; fikk da tilsendt billettene til hotellet vi skulle bo på i England, og det var legit.

De er eid av eBay og er en arena for kjøp/salg av billetter mellom tredjeparter, og de har et eller annet opplegg for å sikre mot svindel. Står sikkert mer på Wikipedia eller hvis du søker litt selv.

Personlig hadde jeg ikke nølt med å bruke dem igjen..