Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2842
Jeg har sendt tilbake et 1070 skjermkort til Komplett fordi det laget en ulyd. De sier nå de vil kreditere meg kjøpesum tilbake, som jo er et riktig skritt frem. Men problemet er at for samme kjøpesum får jeg ikke samme kort i dag, pga bitcoin boomen.

Spørsmålet er da, har jeg krav på erstatningskort eller kan Komplett velge dette over hodet mitt?
Du har rett på ny vare eller pengene tilbake. Grunnen til at de funderer er sannsynligvis fordi kortet ikke er på lager
Du kan høre med Komplett om de er villige å gi deg et tilsvarende kort - har ikke vært noe problem tidligere for meg ihvertfall.
Trådstarter
Takk for svar, men det jeg lurer på er om de kan nekte meg nytt kort fordi det "ikke finnes tilsvarende" / vanskelig å få tak i?
Kan jeg kreve dette etter loven?
Komplett er veldig enkel og ha med og gjøre . Spør du om og få likt eller tilsvarende kort får du det . Trenger ikke true med noe lover til de
Sitat av don cornholio Vis innlegg
Komplett er veldig enkel og ha med og gjøre . Spør du om og få likt eller tilsvarende kort får du det . Trenger ikke true med noe lover til de
Vis hele sitatet...
Støtter denne! Har bare gode erfaringer med komplett kundeservice.

Kjøpte noen brikker RAM til PC'en jeg holdt på å bygge, men den ville ikke boote. Kontaktet de på chat og sa at PC'en bare bootet med en brikke - «hva er adressen din?» - så fikk jeg ett nytt sett to dager senere
Har alltid fått samme eller bedre varer av komplett.

Har enda til gode å fått bedre service enn jeg har fått hos komplett. Veldig fornøyd kunde hos de.
Nei, du har ikke rett på å få lignende vare tilbake når du allerede har fått tilbake hva du betalte (hevet kjøp). At prisen på lignende kort er høyere har ingenting å si. Som andre allerede har påpekt, Komplett er blant de få i Norge som strekker seg lengre enn hva loven sier de trenger, og hvis du spør de så kan de velge å gi deg lignende vare selv om de taper på det og selv om de har absolutt ingen krav til å gjøre deg denne tjenesten.
Som de andre her så er jeg enig i at komplett er veldig lett å ha med å gjøre.

Jeg var i dialog med komplett i går angående et headsett jeg har som er ødelagt, headsettet er 3 år gammelt. Jeg trengte ikke å sende tilbake headsettet, får nytt gratis i retur.
Trådstarter
Jeg har ikke mottatt refundering. Jeg har spurt Komplett om tilsvarende vare, venter på svar.
Spørsmålet mitt står fortsatt, er det forhandler som får velge løsning?
Jg troor det. Det skjermkortet mitt var defekt og de ikke hadde samme inne, så spurte jeg om ett dyrere mot at jeg betalte det i mellom.
Fikk kortet jeg spurte om, men slapp å betale noe som helst.

Så det er bare å prøve
Forbrukerkjøpsloven § 29.Retting og omlevering (avhjelp)
Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Så spørsmålet er om det er umulig å få tak i et nytt kort, eller om det nye kortet vil være såpass mye dyrere at det "volder selgeren urimelige kostnader." Har du hørt med dem om reparasjon?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kongamf Vis innlegg
Så spørsmålet er om det er umulig å få tak i et nytt kort, eller om det nye kortet vil være såpass mye dyrere at det "volder selgeren urimelige kostnader." Har du hørt med dem om reparasjon?
Vis hele sitatet...
Urimelege kostnader må jo her tolkast strengt. Om kortet er 10-20% dyrare, er ikkje det ein urimeleg kostnad. Har dei det i sitt sortiment skal det generelt ein del til før det er urimeleg kostnad.
Trådstarter
Komplett ordnet opp!
Uten et pip etter jeg sendte meldilng, dukker det opp et kort på posten. Msi 1070 gaming x.