Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 30374
Sitat av RydEN Vis innlegg
Jeg blir irritert over at dette ikke er tatt høyere opp hos utenriksministeren. 7,5 år er lenge hvor som helst, når du kanskje kunne sluppet unna med en bot, inndradd førerkort, noen dager i fengsel og samfunnstjeneste.
Vis hele sitatet...
Du vet at Jonas vil veldig gjerne få seg en god stilling den dagen han ikke lenger sitter i regjering. Og da må du ihvertfall ikke legge deg ut med US and A.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Det er en tragisk sak, men å si at Norge kommer til å bli som rettssystemet i Arizona hvis man stemmer H eller FrP blir litt søkt.
Vis hele sitatet...
Allt er politikk!sånn vil det alltid være
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Dette er i området der de må ringe politiet når en seksåring slår seg vrang på SFO. Hva faen. Vanligvis fnyser jeg på nesa av folk som prater om politistat-tilstander, men dette går i helt feil retning.

Rettsaken minner om god gammeldags lynsjing. Hele den traumatiserte gjengen var i slekt, de trenger noen og hate og så kommer det en utlending og driter seg ut. Tipper dommeren er på god fot med de traumatiserte, skulle ikke forundre meg om de var i slekt eller ihvertfall venner av slekta. Habilitet er no dritt

Forutsett at VG\Dagbla ikke bare driver progaganda selvfølgelig.... konspirasjonsfuckers
Sist endret av Bothrops; 26. april 2012 kl. 10:13.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Når Norge redder kokainsmuglere, burde de klare å redde dette ofret fra dette absurde landet med deres tullerettsystem. De kunne like gjerne sendt han på "Judge Judy".
Vis hele sitatet...
Det var ikke den norske stat som reddet kokainsmuglerne. Den ene rømte før rettssaken, hun andre betalte kausjonen. Tredjemann sitter der fremdeles, såvidt jeg vet. Ambassaden i Bolivia fikk hjemsendt den enes unge på to år, men den var tross alt ikke straffedømt.

Som det er sagt flere ganger før: utenrikstjenesten kan ikke gripe inn i andre lands rettsprosesser.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Nå er det ikke faktumet at han har blitt dømt til 7,5års fengsel imo.

Men det at han må sone i et AZ/US fengsel. Når man må utøve vold og gjengkriminalitet for å selv ikke bli overfalt, kan dommen bli langt lenger.. For å ikke snakke om psyken til stakkaren.
Klarer noen å finne denne saken i annet enn norske medier?

Googlet og fant kun saken nevnt på et diskusjonsforum.
Bilen hans var våpenet i følge politiet, LOL. Merkeligste jeg har hørt.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Bilen hans var våpenet i følge politiet, LOL. Merkeligste jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Protip: Biler kan brukes som våpen.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sitat av luni Vis innlegg
Som det er sagt flere ganger før: utenrikstjenesten kan ikke gripe inn i andre lands rettsprosesser.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig ikke, men man burde kunne gjøre noe med korrupthet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tror jeg skal holde meg langt unna usa resten av livet. http://www.youtube.com/watch?v=80Dbx...eature=related

Synes synd på john da som fikk 7,5 år : /
Nå har ikke jeg lest noen av kommentarene.
Alt i alt så virker bare hele greia merkelig spør du meg.
Er det ingen som har vurdert at fyren lyver?
Og att han faktisk er skyldig?
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Nå har ikke jeg lest noen av kommentarene.
Alt i alt så virker bare hele greia merkelig spør du meg.
Er det ingen som har vurdert at fyren lyver?
Og att han faktisk er skyldig?
Vis hele sitatet...
Nettopp derfor bør du kanskje lese overnevnte kommentarer.

Faktisk skyldig i hva? Vi må jo forholde oss til det han er dømt for , bilkjøring med drapsmotiv.. om det hadde vært andre ting som var med på å få han dømt hadde det vel kommet fram i retten?
http://www.azjournal.com/2012/05/02/...-case-unfolds/

Her er en amerikansk versjon av saken. Selv tror jeg ikke hele saken kommer helt frem fra larsgards side.
Sitat av Christian Vis innlegg
http://www.azjournal.com/2012/05/02/...-case-unfolds/

Her er en amerikansk versjon av saken. Selv tror jeg ikke hele saken kommer helt frem fra larsgards side.
Vis hele sitatet...
Hmm, vanskelig å ta stilling, spesiell sak. Har bare veldig vanskelig å tro at han var ute på en "killing spree" med sin 68 år gamle mor i passasjersetet. Og at han virkelig lirte av seg gloser som: “I’ll (expletive) show you the wrong way, I’ll kill you!” samt (sistat vitneI will never forget his face. His eyes were bulging and his face was beet red. He put out his middle finger at us and looked just furious,” Høres jo ut som en Anders Behring Breivik på speed i følge vitnene. Er dette virkelig mulig at det kan ha vært slik vitnene skilderer?

Han virker iallefall ikke som en psykopat i mine øyne: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10111824

Det eneste jeg kan forestille meg har skjedd er at han (som mange andre) ikke liker å kjøre bil på ukjente plasser, så har han rotet seg inn i et festivalområdet og insedd dette litt for sent. Folk blir hissige (naturlig nok) og roper og kjefter, og han blir mer og mer stresset og vil bare vekk fra situasjonen og vurderer dermed at det blir mindre "oppstyr" og lettere å komme seg vekk med å fortsette igjennom, kontra å stoppe å rygge/snu osv. Han merker til slutt at gaten er enveis kjørt og at det ikke er mulig med gjennomkjøring , blir da tvinget til å rygge. Jo mer han kjører der, ho hissigere blir lokalbefolkningen, han har til slutt en angry-bob av lokale hillbillies som ønsker å ta han, og blir ENDA mer stresset å frustert. Stress kan forårsake mye dårlige beslutninger. Det er iallefall den eneste logiske forklaringen jeg ser. Skulle dog vært artig å sett et fullverdig video opptak av seansen.

Stusser litt på systemet der nede også. Fant denne på en facebook side: John has fallen foul to an ever expanding system looking for victims. For example, the State of Arizona prisons get $50,000 a year of taxpayers money per prisoner. The prosecutors and detectives careers all hinge on convictions at all costs. Arizona has tried to execute innocent people such as Ray Krone by setting him up for a murder he didn't commit. The only way to get John out now is massive media attention and political intervention at the highest levels. I served almost 6 years in Arizona.

Her er intervju med moren og taxi sjåføren: http://www.youtube.com/watch?v=rmKYZBVrqTE
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen som veit om han er ute av fengsel nå?
Sitat av Saape Vis innlegg
Noen som veit om han er ute av fengsel nå?
Vis hele sitatet...
Iflg. FB-gruppen "Save John Kristoffer..." skal han slippe ut 22. juni 2018.

https://www.facebook.com/groups/441026625923073/