Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 8398
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
TG nermer seg med latterlig stor hastighet (Hele 200Gbit/s!) og tenkte derfor det ville vert greit med en oversikt over ting og tang vi nFFere kan finne på i skipet.

NerdSwim
Er et gratis tilbud til oss på TG, det går buss fra skipet til badelandet på Ankerskogen frem og tilbake hele dagen (11:00-17:00 fredag)

Det har ikke kommet noe info om NerdSwim på Gathering.org/tg12. Info er henter fra /tg11.

Håper flere en bare meg fra nFF joiner dette!

nFF-Babb
Basicly at vi går ut og eter kebab/burger/whatever, klokkeslett, dato og sted får vi finne ut når alt av konkurannser er annonsert så ingen går glipp av noe. Er heller ikke kjent i Hamar, men hvor vi går finner vi nok ut av.

Syrebrilleløp
Syrebrilleløp 07
Dette er vist nok en nFF tratisjon, og tradisjoner skal leve så lenge som mulig! Noen mer erfarne som vil ta over her?
"Hvordan lage syrebriller"

Frokost og lunsj
For oss med matbilett eller andre freakere som vil bruke masse penger i kantina eller bare slå av en prat med frotsende freaks
Når det er mat vet jeg ikke.


Kan også bruke denne tråden på tg til å planlegge møter i ChillOut og andre ting. Noen flere morsomheter jeg har glemt da?
Sist endret av Echuz; 15. mars 2012 kl. 23:34.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Bra tråd.
Sitat av Echuz Vis innlegg
Syrebrilleløp 07
Dette er vist nok en nFF tratisjon, og tradisjoner skal leve så lenge som mulig! Noen mer erfarne som vil ta over her?
Vis hele sitatet...
AFAIK så er det maks et par stykker fra tråden du lenker til som skal på TG12. Men Dunning-Kruger effect, Diffusion of responsibility og relaterte fenomener som har vært del av diskusjoner på nFF mange ganger før skriker ut følgende: «Bitch please. Hvor vanskelig er det å teipe LCD-folie på skibriller, og finne en plass man kan springe om kapp?»
Noen flere morsomheter jeg har glemt da?
Vis hele sitatet...
Ikke AFAIK. Husk å få med dere konkurranser og slikt, og å sosialisere dere med andre folk og grupper, som Anime-Nord, hw-rekka m.fl. (:
Var godt forberedt til TG ifjor. PC'en var kjapt rigga, så kom høyttalerne og ekstra utstyr etter hvert. Satt meg ned med kompisene mine og var raskt igang med både CS, BF og WoW. Overraskende nok ble jeg fort lei av dette og begynte å lure på hvordan disse 4 dagene skulle gå da.

Endte i at vi tusla rundt i skiper og så på alle maskinene, anleggene, hyller osv. Vi deltok i så mange konkurranser som mulig(vi vant ingen.) og prøvde litt forskjellige interaktive aktiviteter. Mye av tiden gikk til Guitar Hero-standen!

Det jeg prøver å si er at det er så mye forskjellig en kan gjøre. Om ingen av de over virker spennende(ja hva skal du på TG da?), så kan du jo bare utnytte anledningen(200Gb/s) til å laste ned så mye dritt du vil
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Foreslår at vi arrangerer en flash mob. Vi er jo allerede 30-ish på rekka og klarer sikkert å dra med flere freaks fra andre kanter i skipet dersom det planlegges.
Med 30-40 personer bør jo en eller flere former for flash mob være mulig å gjennomføre.

Kommer ikke opp med noen konkrete forslag i farta, men dere andre freaks klarer vel å oppdrive noen idéer?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Foreslår at vi arrangerer en flash mob. Vi er jo allerede 30-ish på rekka og klarer sikkert å dra med flere freaks fra andre kanter i skipet dersom det planlegges.
Med 30-40 personer bør jo en eller flere former for flash mob være mulig å gjennomføre.
Vis hele sitatet...
JA! Da synes jeg at vi burde ta Pokemon theme sangen hvor vi stille oss nedover midtgangen og synger for full hals!
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Foreslår at vi arrangerer en flash mob. Vi er jo allerede 30-ish på rekka og klarer sikkert å dra med flere freaks fra andre kanter i skipet dersom det planlegges.
Med 30-40 personer bør jo en eller flere former for flash mob være mulig å gjennomføre.

Kommer ikke opp med noen konkrete forslag i farta, men dere andre freaks klarer vel å oppdrive noen idéer?
Vis hele sitatet...
for at det skal skje, så må noen ta ansvar og organisere dette ordentlig. Å bare komme med ideer ender bare opp med 10 mennesker som sier "Det hadde vært kult", men ingen som tar ansvar, og dermed skjer det ikke.

Jeg vil derfor anbefale deg å ta ansvar å organisere det, da det var din ide. Det krever selvfølgelig litt planlegging og tid, men noen må ta på seg byrden. (En flashmob må være organisert ordentlig om det skal være kult)
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
for at det skal skje, så må noen ta ansvar og organisere dette ordentlig. Å bare komme med ideer ender bare opp med 10 mennesker som sier "Det hadde vært kult", men ingen som tar ansvar, og dermed skjer det ikke.

Jeg vil derfor anbefale deg å ta ansvar å organisere det, da det var din ide. Det krever selvfølgelig litt planlegging og tid, men noen må ta på seg byrden. (En flashmob må være organisert ordentlig om det skal være kult)
Vis hele sitatet...
Veldig godt poeng.
Jeg kan gjerne ta ansvar for å organisere det dersom mange nok er villige og vi finner et godt forslag flere finner morsomt.
Sitter selv på rekka, så å dra med en del derfra blir nok neppe et problem.

Det vi trenger mest akkurat nå er altså en god idé, men jeg føler meg ganske blank akkurat nå.
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Veldig godt poeng.
Jeg kan gjerne ta ansvar for å organisere det dersom mange nok er villige og vi finner et godt forslag flere finner morsomt.
Sitter selv på rekka, så å dra med en del derfra blir nok neppe et problem.

Det vi trenger mest akkurat nå er altså en god idé, men jeg føler meg ganske blank akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Anbefaling: Start en egen tråd for denne eventen, Spør hvem som har lyst til å være med (og som skal på TG) og prøv å få til en idemyldring. Fast sett en dato og tidspunkt relativt tidlig (med pass på at det ikke er et tidspunkt som kolliderer med noen viktige events på TG), dermed kan folk planlegge litt mer.

Når TG starter burde du også minne folk på dette, og fysisk snakke til folk. Vil også anbefale å oppsøke folkene gjerne en halvtime før og minne de på det. Er det noe man vet med internett er det at folk har veldig lett for å si "Ja, det blir jeg med på", for så å aldri møte opp. Så mye masing trengs for å være sikker på godt oppmøte.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Okei, TG nermer seg med stormskritt! Så BangFish tar å organiserer flashmoben og jeg tar syrebrilleløpet.

Så bare folk får lagd seg syrebriller så kan de gå på rundgang også kjører vi 2-4 om gangen med vanlig turneringoppsett.

Problemet er å kartlegge når alt av compoer og konkuranser finner sted, så vi ikke krasjer med ting folk skal med på. Noen som vet hvor man finner det? Fant ingenting på gathering.org

nFF babben tenker jeg vi kan ta når de av oss som skal på NerdSwim kommer tilbake igjen. Digg med burger/babb etter litt mosjon

Ville også vert fint hvis noen som er kjent i Hamar kan anbefale oss et sted i nerheten vi kan spise. For det er vel flere en der vi spiste ifjor?
Random idé til flashmob: mobben finner en random person å står bak og ser på at han/hun gamer, gir komplimenter... gjør det i 1 min, og går. Uten å si noen ting gjerne gjøre det på noen som spiller competative, SC2 ladder, Arena WoW, raiding... noen som virkelig vil føle seg brydd av oss :P
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Random idé til flashmob: mobben finner en random person å står bak og ser på at han/hun gamer, gir komplimenter... gjør det i 1 min, og går. Uten å si noen ting gjerne gjøre det på noen som spiller competative, SC2 ladder, Arena WoW, raiding... noen som virkelig vil føle seg brydd av oss :P
Vis hele sitatet...
Eller generell plaging. Like the sound of that
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Eller generell plaging. Like the sound of that
Vis hele sitatet...
Ja, de kommer nok til å miste hele TG-opplevelsen av et minutt med randomness. Resten av livet deres kommer generelt til å være ødelagt.'

Jeg føler meg brydd og plaget av høy drittmusikk, men det er vell en del av TG-opplevelsen

Trenger ikke være noen som sitter å gamer, flashmobs er til for å overraske. Sikkert lettere å finne på ideer når vi er der
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Greia med flashmobs er jo en større folkemenge som gjør noe sprøtt helt random. Ingen legger merke til at 1 person plager 1 annen kar..
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Ja, de kommer nok til å miste hele TG-opplevelsen av et minutt med randomness. Resten av livet deres kommer generelt til å være ødelagt.'

Jeg føler meg brydd og plaget av høy drittmusikk, men det er vell en del av TG-opplevelsen

Trenger ikke være noen som sitter å gamer, flashmobs er til for å overraske. Sikkert lettere å finne på ideer når vi er der
Vis hele sitatet...
Hehe, beklager at du misforsto meg? Jeg digga ideen
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Hehe, beklager at du misforsto meg? Jeg digga ideen
Vis hele sitatet...
Jeg var sikker på at du var døden seriøs
Sitat av Echuz Vis innlegg
Greia med flashmobs er jo en større folkemenge som gjør noe sprøtt helt random. Ingen legger merke til at 1 person plager 1 annen kar..
Vis hele sitatet...
Om vi blir mange nok kan vi gjøre det på hele rekker, altså ca 15-30 folk. Som sagt bare en random idé.

Dessuten snakker jeg om at f.eks. 10 stykk samler seg rundt en person, det vil jo pirre nysgjerrigheten til de som går forbi og sitter rundt...
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Om vi blir mange nok kan vi gjøre det på hele rekker, altså ca 15-30 folk. Som sagt bare en random idé.

Dessuten snakker jeg om at f.eks. 10 stykk samler seg rundt en person, det vil jo pirre nysgjerrigheten til de som går forbi og sitter rundt...
Vis hele sitatet...
Skal desverre ikke på TG, men hvis dere skal ha noe morsomt vil jeg anbefale at dere går litt rundt sammen, uten og se ut som dere er sammen, så plutselig bare stå helt stille i en stund uten og bevege dere, så bare fortsette og gå. Late som tiden bare stoppet helt.
Improv Everywhere har jo gjort dette. LINK TIL VIDEO
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Etter at BangFish gjorde meg oppmerksom på at folk forlater Nerdswimmen på forkjellige tidspunkt og at det kansje var litt klønete å ha nFF-babben rett etterpå. Så da tar vi nFF-babben etter syrebrilleløpet som burde være på torsdag da Nerdswimmen er på fredag(var det ifjor, ferdig 17:00) og de to ikke krasjer. Og vinneren av løpet kan vinne et måltid som vi alle spleiser på

Siden det fortsatt er så lite info om konkuranser etc så venter vi litt med tidspunkt, men satser på at vi spiser tar babben rundt lunsjtider.

Noen innvendinger?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Vi trenger syrebriller folkens! Ihvertfall noen briller vi kan bruke. Har LCD film til 2/3 briller. Så vi kjører turnering utrifra antall briller vi har tilgjenglige
Skal vi lage team for NERF aktivitetene til Hyperion?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Sitat av F4celess Vis innlegg
Skal vi lage team for NERF aktivitetene til Hyperion?
Vis hele sitatet...
JAJAJA!! Hvor fant du info om det? Har ikke sett noe om det

Med Nerf mener du Nerf guns?
Sitat av Echuz Vis innlegg
JAJAJA!! Hvor fant du info om det? Har ikke sett noe om det

Med Nerf mener du Nerf guns?
Vis hele sitatet...
http://hyperionelskertg.no/
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Å herregud! Så gøy!! Dette må vi stille opp på!
Til denne flashmob ideen så syntes jeg det kan være morsomt at vi er en folkemengde på sånn rundt 30-40 stk, også går alle nedover gangen så plutselig fryser alle sammen i sånn 2 minutter eller noe

Kanskje mange som har sett den http://www.youtube.com/watch?v=jwMj3PJDxuo
NerdSwim info
Sist endret av t_ben; 30. mars 2012 kl. 23:51.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
nFF babb oppmøte der man røyker klokka 21:15. Kebabsjappa stenger 23:00 I dag ja, torsdag.
Sist endret av Echuz; 5. april 2012 kl. 18:12.
Sitat av Echuz Vis innlegg
nFF babb oppmøte der man røyker kokka 21:15. Kebabsjappa stenger 23:00
Vis hele sitatet...
i dag? titegn
Sitat av Echuz Vis innlegg
nFF babb oppmøte der man røyker klokka 21:15. Kebabsjappa stenger 23:00
Vis hele sitatet...
Count me in!
Jeg er ikke på TG, men kan jeg være med på babb uanstt?
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Jeg er ikke på TG, men kan jeg være med på babb uanstt?
Vis hele sitatet...
Ja selvfølgelig, bare å komme.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Ofc, alle freaks som ikke er paa rekka kan joine Kan se om noen har webcam og traalost nett vi kan koble den opp mot, saa faar du blitt med
Sitat av Echuz Vis innlegg
Ofc, alle freaks som ikke er paa rekka kan joine Kan se om noen har webcam og traalost nett vi kan koble den opp mot, saa faar du blitt med
Vis hele sitatet...
Trenger man virkelig det hvis man bor i Hamar? Han gjør nemlig det..
Sitat av Echuz Vis innlegg
Ofc, alle freaks som ikke er paa rekka kan joine Kan se om noen har webcam og traalost nett vi kan koble den opp mot, saa faar du blitt med
Vis hele sitatet...


Da skal jeg se om jeg får kommet bort til 21:15! Går i en Blå DC*-tskjorte hvis dere ser meg!
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Ting å gjøre på TG = Game
Sist endret av Sexarz; 5. april 2012 kl. 19:43.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Drar med meg F4celess og tysje.
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Ting å gjøre på TG = Game
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis aldri vært på TG før? Finnes så myyee annet enn å game her, skulle nesten ikke tro det vettu
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av Huztle Vis innlegg
Du har tydeligvis aldri vært på TG før? Finnes så myyee annet enn å game her, skulle nesten ikke tro det vettu
Vis hele sitatet...
Jeg vet, bare tullet. Har aldri vært der før, men hørt masse snakk om stands og compos. Blir nok TG13 på meg
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Jeg vet, bare tullet. Har aldri vært der før, men hørt masse snakk om stands og compos. Blir nok TG13 på meg
Vis hele sitatet...
Gled deg! Regner da selvfølgelig at du velger å sette deg på nff-rekka?
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av Huztle Vis innlegg
Gled deg! Regner da selvfølgelig at du velger å sette deg på nff-rekka?
Vis hele sitatet...
Det er jeg ikke helt sikker på, har en vennegjeng som har kapret store deler av R37, men skal selvfølgelig tenke over nff-rekka
Da må det vel være på tide for å stelle istand til NerdSwim. Må hente ut armbånd, og det står tidspunkt på de.

Derfor må jeg ha svar på hvor mange som skal være med, og når vi skal dra ivei (slutter klokka 17.00). Skriv i tråden eller kom innom nFF-rekka og "registrer " deg
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Tror 14 tiden er det som frister mest for min del Men sitter bare her i posen min jeg, så gjør ikke noe å bli dratt ut litt før.
Ja, hva ble det til?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
NerdSwim klokka 14. Tar også å mekker syrebrilleløp klokka 20. Kom til "Kjøp VG her!" flagger på rad 32 for påmelding!

Bumper denne med å arrangere minitreff i ChillOut om et kvarter (20:00)

Husk syrebrilleløpet klokka 20! Siden folk ikke helt har fått det med seg tar vi det 20:30 istedet. Kom til rad 32 og finn VG flagget for registrering

Husk syrebrilleløpet klokka 20! Siden folk ikke helt har fått det med seg tar vi det 20:30 istedet. Kom til rad 32 og finn VG flagget for registrering [/quote]