Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1645
http://i.imgur.com/87apU.png

Bildet sier vel alt?
Er ikke den beste på dette. Men hvilket skjermkort har du? Kan det være at den tar opp plass på den.
Er det ikke en grense på hvor mye RAM man kan bruke i de billigste versjonene av windows?
Prøv å kjør msconfig - boot - avanserte instillinger - maksimal minnestørrelse.

Huk den av. Vet ikke om det hjelper men verdt et forsøk. Eventuelt skru på memory remapping i bios.
Sitat av Bundy Vis innlegg
Er det ikke en grense på hvor mye RAM man kan bruke i de billigste versjonene av windows?
Vis hele sitatet...
det du tenker på er 32 bits windows, hvor begrensningen ligger i at man kun har et 32 bits adresserom, noe som betyr maks 4GB ram. Altså er ikke dette problemet.

Jeg vil tro at det er mer rett her at skjermkort reserverer en god del av rammen, dette er spesielt vanlig på laptoper. Og ut i fra hvilken CPU det står han har, regner jeg med han har en laptop. Og jeg antar derfor han har et skjermkort uten dedikert minne.
Sist endret av etse; 18. oktober 2011 kl. 06:54.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
det du tenker på er 32 bits windows, hvor begrensningen ligger i at man kun har et 32 bits adresserom, noe som betyr maks 4GB ram. Altså er ikke dette problemet.

Jeg vil tro at det er mer rett her at skjermkort reserverer en god del av rammen, dette er spesielt vanlig på laptoper. Og ut i fra hvilken CPU det står han har, regner jeg med han har en laptop. Og jeg antar derfor han har et skjermkort uten dedikert minne.
Vis hele sitatet...
Det han tenkte på var nok dette. Dog er det ikke tilfellet her.
Sist endret av 83leo; 18. oktober 2011 kl. 22:51.
Prøv å søk etter problemer, kan være minnebrikken som har tatt kvelden. Du kan også prøve å ta ut den ene (Også bytter du, da ser du hvilken som er gåen)
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Fiksa nå! Var sperring i msconfig.
Sitat av Nemoas Vis innlegg
Prøv å kjør msconfig - boot - avanserte instillinger - maksimal minnestørrelse.

Huk den av. Vet ikke om det hjelper men verdt et forsøk. Eventuelt skru på memory remapping i bios.
Vis hele sitatet...
jeg har det samme problemet og prøver å gjøre som du sier, men når jeg trykker på boot.ini kommer dt bare frem masse sånn /safeboot /nugiboot. Ingenting med maksimal minnestørrelse
EDIT: bare glem det, jeg tror jeg fikk det ti. Huket av /MAXME det er rett sant?
Sist endret av catokul; 19. oktober 2011 kl. 21:34.