Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 8087
Jeg lurer på en del ting om Amfetamin:

- Hvordan er rusen amfetamin gir?

- Blir man psykisk eller fysisk avhengig av amfetamin (eller begge deler?)?

- Hvordan kjenner man avhengigheten? Og hvordan er avhengigheten?

- Hvor lenge må man gå på amfetamin for å bli avhengig?

- Er amfetamin noe man blir avhengig av etter første gangs bruk?

- Hva er abstinensene på amfetamin?

- Mange fraråder å bruke amfetamin som slankemiddel. Hvorfor?

- På hvilke områder på kroppen er amfetamin skadelig eller "usunt"?

- På hvilke måter er i det hele tatt amfetamin skadelig?

- Dersom man har problemer med angst fra før, vil amfetamin gjøre den verre eller bedre når man er ruset på det?

Takker for svar
http://freak.no/forum/showthread.php...light=pickaboo

...
Sist endret av stagg; 23. september 2011 kl. 15:57. Grunn: Fordi
- Blir man psykisk eller fysisk avhengig av amfetamin (eller begge deler?)?

Amfetamin kan gi så sterkt psykisk avhengighet at du kan merke det fysisk.

- Hvordan kjenner man avhengigheten? Og hvordan er avhengigheten?

Vel siden det er psykisk avhengighets skapende finner det like mange måter å være avhengig på som det finnes avhengige.
Kort å greit så føler du at du trenger amfetamin for å fungere.

- Hvor lenge må man gå på amfetamin for å bli avhengig?

Det finnes det heller ingen svar på, men det er første gangen som du tar det at du begynner å bli avhengig.

- Er amfetamin noe man blir avhengig av etter første gangs bruk?

Hekta ja, avhengig ikke helt.

- Hva er abstinensene på amfetamin?

Alle har sin måte å få abstinenser på. Kan være så mye forskjellig. Ofte utspilles dem på samme måte. Depressiv, aggressiv, forvirret, angst etc..

- Mange fraråder å bruke amfetamin som slankemiddel. Hvorfor?

Usunn måte å gjøre det på hvor du risikerer mye negativt i forhold til resultat over tid.


- Dersom man har problemer med angst fra før, vil amfetamin gjøre den verre eller bedre når man er ruset på det?

Folk pleier stort sett å få mindre angst når det er på det.
Du kan se på amfetamin som å bruke et kreditt kort på mange måter.
Du vil ikke slippe unna den angsten du hadde før du tok det, den vil komme tilbake så fort stoffet går ut. Du må oppleve angsten du ville hatt uansett + renter på den.
Ser dr.p har svart, men føler jeg ville utdype det litt mer på noen områder.



- Hvordan er rusen amfetamin gir?
Du blir oppstemt, det varmer i brystet, du mister hemninger og angst. Du prater mye og lettere med andre, og føler ofte du kan prate om vanskelige temaer på en bedre måte.

- Blir man psykisk eller fysisk avhengig av amfetamin (eller begge deler?)?
Begge deler. I størst grad psykisk, men du får også fysiske abstinenser ved stopp etter heavy misbruk.

- Hvordan kjenner man avhengigheten? Og hvordan er avhengigheten?
Dette er veldig individuelt, men som dr.p sa, du trenger det for å fungere. Om ikke blir du overveldet av angst, depresjon, psykoser osv.

- Hvor lenge må man gå på amfetamin for å bli avhengig?
Det finnes ikke noen fast bruks- eller tids-grense. Det avhenger av den generelle holdningen, forbruket og personen.

- Er amfetamin noe man blir avhengig av etter første gangs bruk?
Nei.

- Hva er abstinensene på amfetamin?
Individuelt, men her er noen:
* Utmattethet
* Depresjon
* Angst
* Paranoia
* Psykoser og vrangforestillinger
* Skjelvinger
* Vondt i muskler og ledd

- Mange fraråder å bruke amfetamin som slankemiddel. Hvorfor?
I tillegg til at det er en utrolig risikabel og usunn måte å miste vekt på, vil det ikke vare. Med en gang du slutter å bruke amfetamin og fortsetter ditt vanlige kosthold vil vekten komme tilbake på et blunk.

- På hvilke områder på kroppen er amfetamin skadelig eller "usunt"?
I utgangspunktet psyken, men selvfølgelig er et liv i avhengighet, hvor du beveger deg mye og spiser lite utrolig usunt for kroppen.

- På hvilke måter er i det hele tatt amfetamin skadelig?
Direkte:
* Misbrukspotensialet
* Stressende for hjertet

Indirekte:
Se over.

- Dersom man har problemer med angst fra før, vil amfetamin gjøre den verre eller bedre når man er ruset på det?
Rusen vil eliminere angsten, men når man slutter å bruke amfetamin vil den bli verre og utvikle seg til paranoia, psykoser og vrangforestillinger. Du kan ved ekstrem bruk gjøre uopprettelig skade på din egen psyke, og slite resten av livet med kronisk angst og paranoia.
Sist endret av fetter; 26. september 2011 kl. 11:14.
Hvordan virker amfetamin på psyken ? jeg mener hvordan er den psykiske rusen ? er det sånn at man blir mer konsentrert, eller blir man ufokusert og sånt ?
Sitat av T.J Vis innlegg
Hvordan virker amfetamin på psyken ? jeg mener hvordan er den psykiske rusen ? er det sånn at man blir mer konsentrert, eller blir man ufokusert og sånt ?
Vis hele sitatet...
Man blir veldig konsentrert når du er høy på amfetamin, men så fort rusen begynner å falle så blir man veldig ukonsentrert, særlig øynene er vanskelige å holde i fokus.

Psykisk er rusen slik at man føler seg oppstemt, glad, sosial, våken, konsentrert, en følelse av eufori og rett og slett ha en mere interesse ovenfor ting!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kommer helt an på personen, De få gangene jeg har hatt i meg svineriet opplever jeg at tankene mine blir veldig vanskelig å holde sjakk på, impulser kommer fra alle kanter og jeg orker ikke holde tankegangen på rett kjøl og slipper heller taket og lar tankene fly rundt i et raskt tempo.

Mens andre synes de blir mer fokusert og kan kontrollere tankene sine bedre enn til vanlig.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Man blir veldig konsentrert når du er høy på amfetamin, men så fort rusen begynner å falle så blir man veldig ukonsentrert, særlig øynene er vanskelige å holde i fokus.

Psykisk er rusen slik at man føler seg oppstemt, glad, sosial, våken, konsentrert, en følelse av eufori og rett og slett ha en mere interesse ovenfor ting!
Vis hele sitatet...
Føler jeg fikk veldig lyst til å prøve dette stoffet nå, bare for å prøve det.
Amfetamin er noe stort svineri. Har man ikke prøvd det så hold deg unna, alt for mange som har ramla ut pga av stoffet der.
Sitat av T.J Vis innlegg
Føler jeg fikk veldig lyst til å prøve dette stoffet nå, bare for å prøve det.
Vis hele sitatet...
Det er en helt naturlig nysgjerrighet. Husk bare:

1. Ikke stress. Hjernen din trenger ikke ekstra utfordringer i oppveksten. Vent til du er over 18 (minst).

2. Les deg opp. Vær klar over konsekvensene og hva som må til under rusen (f.eks, drikk vann, spis godt først og etter osv osv).

3. Ikke bruk dop som en flukt fra en krevende hverdag. Dette er viktig med alle rusmidler, men spesielt med amfetamin, da det fungerer ypperlig til formålet samtidig som det er så latterlig enkelt å bli avhengig av. Farlig kombo!

4. Ikke bruk det over flere dager av gangen. Ja, jeg vet mange gamle speedfreakere vil si at du ikke har opplevd speed før du har sitti våken en uke. Dette er ikke bare livsfarlig, men en sikker vei mot avhengighet.

5. Vit hva du bruker. Ikke kjøp vaskepulver på plata, ikke ta noe du er usikker på om er ekte vare.
Sitat av fetter Vis innlegg



3. Ikke bruk dop som en flukt fra en krevende hverdag. Dette er viktig med alle rusmidler, men spesielt med amfetamin, da det fungerer ypperlig til formålet samtidig som det er så latterlig enkelt å bli avhengig av. Farlig kombo!
Vis hele sitatet...
Godt sagt KP. Har så mange "gamle" venner som har mistet alt og alle ene og alene pga av amfetamin.
Sitat av fetter Vis innlegg
Det er en helt naturlig nysgjerrighet. Husk bare:

1. Ikke stress. Hjernen din trenger ikke ekstra utfordringer i oppveksten. Vent til du er over 18 (minst).

2. Les deg opp. Vær klar over konsekvensene og hva som må til under rusen (f.eks, drikk vann, spis godt først og etter osv osv).

3. Ikke bruk dop som en flukt fra en krevende hverdag. Dette er viktig med alle rusmidler, men spesielt med amfetamin, da det fungerer ypperlig til formålet samtidig som det er så latterlig enkelt å bli avhengig av. Farlig kombo!

4. Ikke bruk det over flere dager av gangen. Ja, jeg vet mange gamle speedfreakere vil si at du ikke har opplevd speed før du har sitti våken en uke. Dette er ikke bare livsfarlig, men en sikker vei mot avhengighet.

5. Vit hva du bruker. Ikke kjøp vaskepulver på plata, ikke ta noe du er usikker på om er ekte vare.
Vis hele sitatet...
Veldige gode tips fetter. Jeg vil tilføye at det å overdosere med amfetamin er svært ubehagelig og unødvendig. Jeg kan garantere deg en ganske kjipt opplevelse om du dytter i deg for mye første gang. Jeg ville ha tatt veldig lite, bare for å kjenne litt på rusen. Jeg har selv dummet meg ut flere ganger ved å overdosere.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kommer helt an på personen, De få gangene jeg har hatt i meg svineriet opplever jeg at tankene mine blir veldig vanskelig å holde sjakk på, impulser kommer fra alle kanter og jeg orker ikke holde tankegangen på rett kjøl og slipper heller taket og lar tankene fly rundt i et raskt tempo.

Mens andre synes de blir mer fokusert og kan kontrollere tankene sine bedre enn til vanlig.
Vis hele sitatet...


Personlig tror jeg det har mye og gjøre med hvordan perspektiv man har på rusen eller seg selv og hva slags oppfattning man har av sine egene tanker.

Enkelte personer eier jo ikke selv analyse, ofte er det de som blir veldig glad i stimulanter
Sist endret av Sigurd4u; 26. september 2011 kl. 14:09.
Hva er abstinensene man får når stoffet går ut av kroppen?
Jeg ville aldri brukt det for slanking iallfall. Har brukt amf 3 dager i uka i flere år, og da har jeg faktisk lagt på meg ganske mye. Tror det er fordi at man fucker forbrenningen. Når man er på spiser man kanskje lite, men det man spiser er somregel usunt og uregelmessig. Når man er av noen dager å spiser vanlig er ikke kroppen vant til det, og vil dermed lagre overflødige kalorier. Min teori iallfall. Jeg har dog vært clean de siste ukene, og kroppen min fungerer allerede mye bedre. Har generelt mer overskudd og kontroll på jobb. Amf er ikke det du vil bruke for slanking, tro meg.
Sitat av T.J Vis innlegg
Føler jeg fikk veldig lyst til å prøve dette stoffet nå, bare for å prøve det.
Vis hele sitatet...
Hold deg unna, vær så snill. Du vil mest sannsynligvis få en sinnsykt nedtur på det første gangen også. Der du vil oppleve og ikke få sove på 1-2 døgn. Jeg ser på nedturen på amfetamin som en dobbelt fyllesyke. Første døgnet du tar det er du garantert våken hele natta.
Når rusen avtar og du har vært våken lenge er det lett å begynne å fantasere å trekke slutninger du ikke bør trekke.
Verste stoffet jeg har prøvd!
amfetamin er skummelt på den måten at du blir så glad i det at du ignorer de mørke sidene
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
pepper er og veldig skadelig for magen om du dropper, og nesen om du snorter en venn av megg droppet 0,5 god pepper, og fikk store blemmer på hele innsiden av munnen.

moralpreken: amf er noe dritt, det fucker deg opp, bryter opp vennskap, bryter opp kropp, bryter opp psyke osv...
ikke verdt det.
Hvor lenge varer rusen?
Det varierer veldig individuelt, med dose og med styrke på stoffet. Rusen varer vel ca 5 timer, men du kan føle deg påvirket veldig mye lenger enn det, og kan slite med å få sove etter en liten linje. Jeg hører stadig om uerfarne folk som ender opp med ikke å få sove på opptil 3 dager etter å ha tatt et par linjer på kvelden.

Selv pleier jeg å få sove ca 4-5 timer etter siste dose, men da tvinger jeg meg på en måte i søvn. Om jeg skal på jobb dagen etter må jeg holde meg til en linje, helst før sju på ettermiddagen, og selv da føler jeg meg en smule påvirket på jobb (anspent i kjeven osv).
Sist endret av fetter; 4. oktober 2011 kl. 16:23.