Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2414
Var innom kiwi og så en ny shampoo, med CARBON i. Var en 5 i 1 shampoo
Hår,Kropp,Ansikt,Barbering og fuktighet.

Noen som har vært borti det før?

Kan noen anbefale god psoriasis shampoo som ikke koster 200kr + for under 1dl hos apoteket?
Jeg bruker selv Asan, den funker best synes jeg. 3 i 1, kropp, hår og intim.
Banned
Cloor's Avatar
Trådstarter
Er ikke det for kvinnfolk?
Finnes en mer manndig utgave AFAIK. Husker reklamen, morsom motpol til damereklamen

Mandig skulle det stå
Sist endret av Chillipølse; 19. juli 2018 kl. 23:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Cloor Vis innlegg
Er ikke det for kvinnfolk?
Vis hele sitatet...
Har det noe si egentlig? /moralisering

Asan har en for kvinner og en for menn, de er forskjellige i konsistens og farge, men annet enn det trur jeg ikke det er noen forskjell. Jeg har brukt begge og har ikke lagt merke til noen forskjell på de i effektivitet.

Uansett, tenker du på såpe? Shampoo er her i Norge retta til håret og kun håret generelt.

Personlig bruker jeg dobbel dusch på hår og kropp og Asan (for menn) sin 3 i 1 på de edlere deler og i trynet.
Head & Shoulders funker ihvertfall godt hos en bekjent med psoriasis. Jeg bruker den også, og det virker som om håret blir renere av den i forhold til andre sjampoer jeg har prøvd.
Ellers bruker jeg Dobbel Dusch på kroppen og i röva, og intimsåpe på junior og kompisene. Er jeg fri for disse fungerer Dobbel Dusch uansett utmerket på alle kroppens deler, syntes jeg.
Banned
Cloor's Avatar
Trådstarter
Det jeg mente med kvinnfolk er at det ofte er pafryme i dame shampoo osv og har null interesse og lukte som et parfymeri.

Brukte Head & Shoulders før men merket ikke noe forskjell.

Får handle meg en flaske med Dobbel Dusch og se om det virker.

Har ikke luksus til og handle shampoo for hver kroppsdel.
Nuskin har en "anti dandruff" som fungerer ganske så bra, hos meg personlig så blir det verre om jeg bruker head & shoulder sin shampoo.
Fant ingen steder den selges, men om du kjenner noen som selger nuskin produkter kan du høre med de.
Eventuelt bestille ifra Ebay:
https://www.amazon.com/Nu-Skin-Epoch.../dp/B0091DN2W0

Har testet stort sett alt som er på det norske marked av shampoo, men ingenting har egentlig funket.
Enten så blir det 10 ganger verre eller så bare demper det litt i en dag eller to før det blir regne snøstormen.
Sist endret av Soletti; 20. juli 2018 kl. 00:30. Grunn: Ble postet dobbelt.
Banned
Cloor's Avatar
Trådstarter
Får søke opp disse og se hva som blir kjøpt

Doktor sier det er psorisos men føler mer det er kviser, mye død hud i håret men det virker "ok" da jeg har blondt hår og ikke er særlig brun i huden men har jo røde merker over hele satans hode av kviser eller noe som blir sprengt av kløingen, har også noen "klumper" så det kommer hel lys gjennomsiktig, litt klisstete væske ut og noen timer etterpå så er hele området rundt der helt stivt og jævligt.

Vært og doktor 3 ganger og får samme svar....
Redken sin scalp relief er god for sensitiv hodebunn og flass, kan bestilles på nett for godt under 200 kroner. Den lukter ikke noe spesielt parfyme så du trenger ikke være redd for at det skal lukte mye
Har du prøvd Neutral?
Jentungen har atopisk eksem og tåler parfyme dårlig, hun reagerer ikke på Neutral håndsåpe og jeg vet de har en sjampo også (hun bruker head and shoulders shampo og reagerer ikke på den heller) . De er uten parfyme og svært få tilsetningsstoffer.

Har du hørt med legen om de har noe som går på blå resept?
Evt om du har mulighet til å få refundert noe apotekvarer fra helfo?

Vi får én spesifikk vanlig fuktighetskrem på blå resept, men vi kan også få refundert x antall kilo med andre typer fuktighetskremer fra helfo om vi sender inn kvitteringer.
Jeg ville prøvd å kontakte psoriasis forbundet, ofte må man trekke i trådene selv for å få dekket diverse ting som ikke er direkte medisiner og behandling.
Om jeg ikke tar feil så kan vi også få dekket utgifter til sengetøy o.l siden den ene kremen kan gi flekker.
Sist endret av random105675; 20. juli 2018 kl. 01:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Banned
Cloor's Avatar
Trådstarter
Har aldri hørt om Neutral og ikke sett en en flaske me sånn etikett på i noen av buttikene eller hårsalongene i nærheten desveerre.

Før så vasket jeg håre med bare vann gjerne 10+ ganger til dagen men det ble for mye styr og resultatet ble ikke værende.

Setter pris på alle inspill folk har.
Double dusch syntes jeg er piss. Lukter litt mandig, men du blir veldig tørr rett etter dusjen og lukten forsvinner. Bruker head and shoulders nå, men den er også ganske dårlig. Blir fort tørt. Sanex syntes jeg var bra, finner ikke den lenger.
https://www.google.no/search?q=neutral+produkter

De har de hvertfall på alle Coop sine butikker, kiwi også. Du kan også bestille på nettapoteket til komplett og sikker de andre også.

Men vasker du håret 10 ganger om dagen? Er det vanlig ved psoriasis?
Banned
Cloor's Avatar
Trådstarter
Ikke alle butikkene har like godt utvalg...

Ja, tok hode inn i dusjen og vann igjennom.... Var desperat
Sitat av Rosander Vis innlegg

Men vasker du håret 10 ganger om dagen? Er det vanlig ved psoriasis?
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke vanlig, men til tider er det den eneste midlertidige løsningen som fungerer. Da blir hodebunnen våt og det drysser ikke (før det da blir tørt igjen)
Kjøper dameshampo fordi det ikke etterlater håret som stålull. Skal du ha billigmerker finner du schwarzkopf på mange butikker. Eller Define om du vil flexe deg opp til 60 ish kr. Finnes mange som bare lukter rent, så kjører du på med noe mandig lukt etterpå og ingen vil merke noe.
Eh, mange snodige råd her. Unngå ALT med parfyme ol.
Ikke vask håret 10 ganger om dagen, da blir det enda tørrere. De har noe på apoteket for tørr hodebunn. Husker ikke navn, men er en ganske tynn veske som du smører inn. Funker bra mot heftig kløe. Neutral funker greit. Men dra på apoteket å kjøp inn litt forskjellig. Man må som regel prøve seg litt frem.

Har hørt kokosolje er bra greier.

Det som funker meget bra for mange er en uvb lyskam. Bruker det selv. Kan være vanskelig å nå til der det gror mest, men du får iallfall tatt det som eventuelt kryper ned fra hårfestet. Eksem/psoriasis er noe helvettes driit.

Fant flaska. ACO special care heter den. Rød og hvit flaske.
Sist endret av feitsomfaen; 21. juli 2018 kl. 03:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Banned
Cloor's Avatar
Trådstarter
Har prøvdt det apoteket har og tilby.
Hm. Jaja. Da er det vel kanskje lurt å prøve det legen har å tilby, altså, hudlegen. Blir det altfor jævlig så er neste steg methotrexate.
Banned
Cloor's Avatar
Trådstarter
Er ikke langt fra frikort heller... Takk og lov for det. Får vel bli henvist til aleris hudlege da