Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3229
Det er spørsmålet jeg stiller meg.

Jeg vet godt selv det kan være vanskelig å begynne å diskutere noe slikt fordi narkotika er et tabu belagt område. Hvis en person er for legalisering av cannabis, vil det da si at han er for dop og kanskje bruker dop selv? Hva hvis jeg tar dette opp på neste parti møte? Hvordan vil folk reagere? Det er slike tanker jeg tror kan dukke opp i hodet til en politiker.

Jeg vil påstå og si at et forbud mot disse substansene er til for å beskytte folket og avskremme. Men hva når det ikke nytter? Hva når forbudet gjør det verre?
I årevis har jeg lest at krigen mot narkotika er tapt osv. osv. Det skjer ingenting.
Forbudet er der og vi har et like stort forbruk av cannabis av befolkningsprosenten som de har i Nederland der det er legalisert. (Aftenposten) Hvor har vi kommet da? Vi har et forbud som ikke hjelper noe mot redusert bruk, og små avskrekkende straffer på bruk. Hva er vitsen?

Jeg ble tatt med thc i urinen en fuktig kveld. 3000 kr i bot for bruk. Ble tatt for å urinere offentlig ved en annen anledning. 4000 kr i bot.
Når det allerede er så lave straffer for bruk så ser jeg ikke vitsen å ha straff der i det hele tatt. Det er ikke særlig avskrekkende.

Så hva tjener forbudet nå?

Det skal jeg si deg. Forbudet gjør at det er 10 ganger lettere for en 15 åring som bor i Oslo å få tak i cannabis enn alkohol. Andre tettsteder forsåvis å. Det er cannabis på alle småplasser også, men utifra egne erfaringer så kan det være litt mer vrient å få tak i da du trenger kontakter. Men når du da har de kontaktene så er en telefon samtale og et lite møte nok.
I Oslo så kan en 15 åring ta t-banen til Grønland gå opp ei trapp og der står hasj selgerne i fleng. Hvis politiet er der, så er selgerne bare et par hundre meter unna. Med andre ord, det er latterlig lett å få tak i hasj!
Jeg husker selv hvor vanskelig det kunne være å få kjøpt alkohol da man var 15. Storebroren til kompisen din gidder liksom bare et par ganger så er det nok.

Forbudet av cannabis tjener mot sin hensikt!

Dette gjør forbudet:

*Ingen kvalitetsikring av produkt
*Ingen prosentopplysning av virkestoff på produkt
*Lettere tilgjengelig for mindreårige
*Lettere å komme i kontakt med sterkere rusmidler som man ofte kan bli tilbudt av selgere.
*Ingen regulering, sjappa er åpen når du er våken
*stigmatisering av bruker, en bruker som røyker noe som alle vet er mindre farlig enn alkohol.
"Alle" drikker alkohol. Men det er greit fordi det er lovelig.
*Kriminelle organisasjoner tjener milliarder på cannabis salg som staten kunne hadd enorm inntjening på.


I de landene der de har fjernet cannabis forbudet så har bruken gått ned.
http://www.dagbladet.no/2011/11/11/k...abis/18979867/

Jeg tror mange politikere og folk som overhodet ikke har noe forhold til rusmidler har tilnærmet samme syn som denne dama. (1:30min) http://www.youtube.com/watch?v=nUNifBamNvo Det er forøvrig en grei dokumentar som kan anbefales.
Skulle ønske Norge kunne vært nytenkende her, og gått fram som et godt eksempel.
Men det er vel for kontroversielt.

Det er på tide vi legger fra oss dumme gamle fordommer mot dette "dopet".

Men for dere som så Schrödingers katt innslaget om cannabis ser vi jo det at Ola og Kari Nordmann mener fortsatt på at narkotika er narkotika og det er jo faaaarlig det.

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/196686/

http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=3495 Bare les info'n som blir levert ut her.

Også kan vi jo titte over informasjonen som blir gitt her.
http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=3465

Det skal jeg si deg. Forbudet gjør at det er 10 ganger lettere for en 15 åring som bor i Oslo å få tak i cannabis enn alkohol. Andre tettsteder forsåvis å. Det er cannabis på alle småplasser også, men utifra egne erfaringer så kan det være litt mer vrient å få tak i da du trenger kontakter. Men når du da har de kontaktene så er en telefon samtale og et lite møte nok.
I Oslo så kan en 15 åring ta t-banen til Grønland gå opp ei trapp og der står hasj selgerne i fleng. Hvis politiet er der, så er selgerne bare et par hundre meter unna. Med andre ord, det er latterlig lett å få tak i hasj!
Jeg husker selv hvor vanskelig det kunne være å få kjøpt alkohol da man var 15. Storebroren til kompisen din gidder liksom bare et par ganger så er det nok.
Vis hele sitatet...
For min egen del har det i det siste gått opp for meg at vi sleit litt med å få tak i drikkevarer når vi var 15-16. Dette var stressing det! Hvem som helst kan jo kjøpe dop. Bare å ha penger det.

Noen må hvertfall gjøre noe, får sånn som det er nå er dritt for alle. Brukere, selgere og autoriteter.
Hva med å lage en tilsvarende underskriftkampanje, men for legalisering, regner med at den fort vil få flere stemmer?
Ser at det går å lage gratis på underskrift.no som er linket til over (man må bare registrere seg først).

Har nå registrert meg og driver og lager en underskriftkampanje, men jeg kan trenge noen tips til hva jeg bør ta med av argumentasjon, send forslag på PM, så slipper tråden å fylles med forslag (kan poste kampanjen her før jeg oppretter den).

.
Sist endret av Veggen; 12. november 2011 kl. 09:45.
Skulle jeg vært fryktelig prinsipiell, ville jeg antagelig vært for legalisering av cannabis. Men sånn som samfunnet er nå, sånn som samfunnet er blitt, er jeg ikke sikker på om enda et dop er hva vi trenger. Jeg er klar over at mange antagelig vil kontre med at det allerede er her, og at det sånn sett ikke er snakk om «enda et dop». Men allikevel. Trenger vi virkelig enda et dop?

Jeg kan være enig i at det finnes flere fordommer mot cannabis og marihuana enn etablerte faktakunnskaper. Men så har faktakunnskaper alene aldri vært nok til å få noe legalisert heller. Det største problemet cannabisen står overfor er at den krasjer med visse idealer samfunnet holder høyt. Noe at det er et dop går langt i å sørge for.

Man blir bare ikke tatt seriøst som cannabisforkjemper, fordi narkotika har en såpass lav status.
Bare et lite problem, har registrert meg med anonym e-post, for det sto at denne ville være synlig for alle, men det samme gjelder fullt navn, så må prøve å registrere meg på nytt anonymt om mulig.

Sitat av aioe Vis innlegg
Skulle jeg vært fryktelig prinsipiell, ville jeg antagelig vært for legalisering av cannabis. Men sånn som samfunnet er nå, sånn som samfunnet er blitt, er jeg ikke sikker på om enda et dop er hva vi trenger. Jeg er klar over at mange antagelig vil kontre med at det allerede er her, og at det sånn sett ikke er snakk om «enda et dop». Men allikevel. Trenger vi virkelig enda et dop?

Jeg kan være enig i at det finnes flere fordommer mot cannabis og marihuana enn etablerte faktakunnskaper. Men så har faktakunnskaper alene aldri vært nok til å få noe legalisert heller. Det største problemet cannabisen står overfor er at den krasjer med visse idealer samfunnet holder høyt. Noe at det er et dop går langt i å sørge for.

Man blir bare ikke tatt seriøst som cannabisforkjemper, fordi narkotika har en såpass lav status.
Vis hele sitatet...
Så du tror ikke forbudet har noe som helst med hvordan tilstanden er nå?
Legaliser Cannabis nå!! På mandag stormer jeg inn på et møte på Stortinget og skriker: "Legaliser cannabis nå ellers sultestreiker jeg" For de som ønsker å møte opp for å støtte meg, kan møtes opp utenfor Stortinget kl 14.50 og blir nok en del overnattinger på parken med teltet. Noen joiner meg til å sultestreiker for å legaliser Cannabis? Hvis det blir legalisert, så er veien mot full legalisering av narkotika kortere.
Her er et foreløpig utkast til underskriftkampanje:

Sitat av MeTheWall
Ja til legalisering av narkotika.

Født og oppvokst i Oslo, har jeg sett resultatene av narkotikapolitikken vi kjører her til lands, og den må kunne sies å være totalt mislykket.

På mine snart 20 år som voksen i Oslo har det bare blitt mer og mer narkotika og det å få tak i tunge narkotiske stoffer er i dag enklere enn å få tak i alkohol for de som enda ikke har fylt 18.
Det hjelper ikke barna våre å tviholde på narkotikaforbudet, det hjelper heller ikke de som allerede har blitt narkomane.

Om mindre skadelige rusmidler som hasj/cannabis og for eksempel spissfleinsopp kunne omsettes under regulerte former, ville vi få mye bedre kontroll over hva som distribueres. Mot dagens ordning der det er null kontroll og mange av de som omsetter hasj/cannbis, omsetter også sterkere stoffer som kokain m.m.

Jeg ser for meg at de tyngre stoffene som heroin skal være forbudt og omsette, men alle som har havnet i den situasjonen at de har blitt tunge rusmisbrukere, bør få utdelt gratis heroin på resept, mot at de går igjennom et behandlingsprogram med sikte på å bli rusfrie og fungerende mennesker, med eller uten metadon.
Vis hele sitatet...
Håper på konstruktiv kritikk.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Så du tror ikke forbudet har noe som helst med hvordan tilstanden er nå?
Vis hele sitatet...
Jeg konstaterer bare at narkotika ikke har særlig støtte. Og at legalisering (derfor) er uaktuelt.

Det er urimelig å forvente at en politiker skal komme til å slåss for noe som opinionen dømmer så nord og ned.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Her er et foreløpig utkast til underskriftkampanje:



Håper på konstruktiv kritikk.
Vis hele sitatet...
Du mangler konkrete mål. Kva er det folk signerer på? Dine visjoner? Ei underskriftskampanje bør ha få, svært konkrete punkter:
  • Ja til legalisering av rekreasjonell bruk av cannabis.
  • Ja til auka forskning på cannabis i medisinen
  • Nei til legalisering av sterkare stoff
Dette vil føre til mindre arbeid for politiet, færre ungdommer unødig registrert i strafferegisteret, og meir tid for politiet til å ta dei virkelig kriminelle. Det vil føre til auka kontroll med omsetninga, og betre regulering av tilgangen.


Der har du den typen tekst eg meiner bør stå på ei underskriftskampanje. Kort, tar tjue sekunder å sjå kva ein faktisk skriv under på, og veldig enkelt å besvare med ja (signer) eller nei (gå videre).
Sitat av chrox Vis innlegg

Jeg vet godt selv det kan være vanskelig å begynne å diskutere noe slikt fordi narkotika er et tabu belagt område. Hvis en person er for legalisering av cannabis, vil det da si at han er for dop og kanskje bruker dop selv? Hva hvis jeg tar dette opp på neste parti møte? Hvordan vil folk reagere? Det er slike tanker jeg tror kan dukke opp i hodet til en politiker.
Vis hele sitatet...
Nei man møter ikke sånne argumenter i så stor grad lenger, at man må være et dophode for å være for legalisering. Hvertfall ikke hvis man snakker med noen som er halvt oppegående. Nå vil jo Unge Venstre legalisere cannabis, og formannen i FPU er hvertfall for avkriminalisering. Så har vi The Global Commision on Drugs, med Thorvald Stoltenberg, Kofi Annan, og tidligere ministre og presidenter som vil legalisere cannabis. I USA kan man nå være presidentkandidat og åpent være for legalisering. Over halvparten av befolkningen i USA regnes nå å være for legalisering. Argumenter for legalisering har mer kraft og seriøsitet bak seg nå enn for noen år siden.

Men du har rett i at politikerne her er for feige til å ta dette opp, de prioriterer karrieren sin, kanskje forståelig nok men. Det er jo fortsatt et kontroversiellt tema her, der flertallet støtter forbudet. Det er ikke uten grunn at mange som uttaler seg for legalisering er tidligere dommer, politisjef, politiker osv. En står først fram med sine meninger når en ikke lenger sitter i den viktige yrkesposisjonen.
Sist endret av Don Veto; 12. november 2011 kl. 14:28.
Nytt utkast som er veldig likt slashdot sitt forslag.

Det hjelper ikke barna våre å tviholde på narkotikaforbudet, det hjelper heller ikke de som allerede har blitt narkomane, så si:

* Ja til endring og nytenkning
* Ja til rekreasjonell bruk av cannabis
* Ja til økt forskning på cannabis som medesin
* Nei til kriminalisering av rusbrukere


Dette vil føre til at færre ungdommer blir unødvendig registrert i strafferegisteret, som igjen vil vil frigjøre resurser for politiet som da kan bruke tiden på virkelige kriminelle.
Det vil føre til økt kontroll av omsetningen, samt at det vil bedre regulering og tilgangen generelt.
Vis hele sitatet...
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Nytt utkast som er veldig likt slashdot sitt forslag.
Vis hele sitatet...
Det siste der skal vel være bedre regulering av tilgangen, ikke bedre tilgang.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Det siste der skal vel være bedre regulering av tilgangen, ikke bedre tilgang.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig skal det det.
Det er bare en av fordelene med at noen andre ser over.

Det hjelper ikke barna våre å tviholde på narkotikaforbudet, det hjelper heller ikke de som allerede har blitt narkomane, så si:

* Ja til endring og nytenkning
* Ja til rekreasjonell bruk av cannabis
* Ja til økt forskning på cannabis som medesin
* Nei til kriminalisering av rusbrukere


Dette vil føre til at færre ungdommer blir unødvendig registrert i strafferegisteret, som igjen vil vil frigjøre resurser for politiet som da kan bruke tiden på virkelige kriminelle.
Det vil føre til økt kontroll av omsetningen, samt at det vil bedre regulering og redusere tilgangen generelt.
Vis hele sitatet...
Tydeligere nå?
Sist endret av Veggen; 12. november 2011 kl. 16:10.
Politikerene er ikke feige. I Norge har vi demokrati noe som i praksis betyr at så lenge 51% av befolkningen er imot noe så skal det ikke gjennomføres. Uavhengig av hvor merkelig det kan være å ikke gjøre det.
Sitat av Bernhard Vis innlegg
Politikerene er ikke feige. I Norge har vi demokrati noe som i praksis betyr at så lenge 51% av befolkningen er imot noe så skal det ikke gjennomføres. Uavhengig av hvor merkelig det kan være å ikke gjøre det.
Vis hele sitatet...
Feig på den måten at en ikke tør å ta et kontroversielt standpunkt, men heller følger flokken.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Feig på den måten at en ikke tør å ta et kontroversielt standpunkt, men heller følger flokken.
Vis hele sitatet...
En forutsetning her må selvfølgelig være at de er enig i at cannabis burde legaliseres, da.

Hvis ikke er de bare av en annen oppfatning, enn cannabistilhengerne.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg

Tydeligere nå?
Vis hele sitatet...
Personlig ville jeg ikke hatt med redusert tilgang, den vil ikke godtas av mange. Men den kan reguleres gjennom en restriktiv politikk, med åpningstider og aldersgrenser, i motsetningen til forbudspolitikken som i praksis er fri flyt.

Sitat av aioe Vis innlegg
En forutsetning her må selvfølgelig være at de er enig i at cannabis burde legaliseres, da.

Hvis ikke er de bare av en annen oppfatning, enn cannabistilhengerne.
Vis hele sitatet...
Ja, selvsagt. Men nekter å tro at alle på stortinget og andre politikere er alle så blinde.
http://www.dagbladet.no/2011/11/11/k...abis/18979867/ enda en ny artikkel om legalisering. litt of topic,men hvor mye tror dere det vil koste for et gram? hvis det skulle blitt legalisert selvfølgelig. vi har jo blod priser på alt.
Sitat av chrox Vis innlegg
*Ingen kvalitetsikring av produkt
*Ingen prosentopplysning av virkestoff på produkt
*Lettere tilgjengelig for mindreårige
*Lettere å komme i kontakt med sterkere rusmidler som man ofte kan bli tilbudt av selgere.
*Ingen regulering, sjappa er åpen når du er våken
*stigmatisering av bruker, en bruker som røyker noe som alle vet er mindre farlig enn alkohol.
"Alle" drikker alkohol. Men det er greit fordi det er lovelig.
*Kriminelle organisasjoner tjener milliarder på cannabis salg som staten kunne hadd enorm inntjening på.
Vis hele sitatet...
- Lettere tilgjengelig for mindreårige
*Det er i dag innmarri vanskelig for 14-17 åringer å fikse seg øl, alkohol, snus, sprit og røyk Ikke bruk tynne argumenter i kampen for legalisering. Legg ut hard fakta istedenfor.

- Ingen prosentopplysning av virkestoff på produkt
*Jeg driter i % thc, så lenge potten er god og jeg blir fjern. Per dags dato er jeg i stand med mine sanser å fortelle kvalitet, så % er ikke en nødvendighet. Har av og til fått vite % nivået, og det er fullt mulig de tallene stemmer, men tbh så driter jeg i tall. Lukter den godt, smaker den godt, er den tørr og gjør meg fjern så er det høy nok % for meg.

- Lettere å komme i kontakt med sterkere rusmidler som man ofte kan bli tilbudt av selgere.
*Bullshit, som regel så selger en pot røyker bare pot, men selv om han selger andre varer. Jeg har ennå ikke møtt på en som tilbyr meg noe nytt, sier ikke at de ikke finnes. For det gjør de helt sikkert. Men ditt problem at du kjenner feil kar.

- Kriminelle organisasjoner tjener milliarder på cannabis salg som staten kunne hadd enorm inntjening på.
*Der nevnte du løsningen på emnet Formuler spørsmålet annerledes og tenk litt dypt så skal du skjønne hva jeg mener
Sist endret av Ivar; 13. november 2011 kl. 13:21.
Sitat av Ivar Vis innlegg

- Lettere å komme i kontakt med sterkere rusmidler som man ofte kan bli tilbudt av selgere.
*Bullshit, som regel så selger en pot røyker bare pot, men selv om han selger andre varer. Jeg har ennå ikke møtt på en som tilbyr meg noe nytt, sier ikke at de ikke finnes. For det gjør de helt sikkert. Men ditt problem at du kjenner feil kar.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bullshit litt engang. I de miljøer det røykes hasj, særlig når du er "opprørsk" ungdom, så vil du også omgås andre stoffer. Det er hvertfall min erfaring, og såvidt jeg har fått med meg, veldig mange andre sin også.
Jeg har flere ganger opplevd å bli tilbudt heroin når de er tom for hasj, blitt tilbudt å ta et trekk heroin når jeg kom til leiligheten, eller en gratisprøve amfetamin for å "hjelpe selger teste kvaliteten."

Mange som kjenner feil kar isåfall, da det er velkjent at forbudet blander sammen milde og sterkere stoffer. Og det er nettopp derfor hasj kan være en inngangsport til sterkere stoffer, på grunn av forholdene forbudet skaper. Eller hva er forklaringen din på den såkalte trappetrinnsteorien, hvis den ikke er skapt av forbudet og blandingen av stoffer og miljøer?
Sitat av Ivar
Bullshit, som regel så selger en pot røyker bare pot, men selv om han selger andre varer. Jeg har ennå ikke møtt på en som tilbyr meg noe nytt, sier ikke at de ikke finnes. For det gjør de helt sikkert. Men ditt problem at du kjenner feil kar.
Vis hele sitatet...
Om du har en fast dealer. stemmer som oftest det du sier, men de som selger for eksempel langs Akerselva, er noe mere kyniske og er mer interessert i å tjene raske penger, og det er ikke uvanlig at disse også kan tilby kokain. Det er hvertfall hva jeg har erfart, mulig ting har endret seg nå, men det tviler jeg på. Om jeg hadde hatt noe som helst ønske om å skaffe kokain vet hvertfall jeg hvor jeg skal gå, det viste jeg ikke før jeg var dum og handlet langs elva, men det ga jeg meg med fort, blant annet på grunn av at jeg ble tilbudt kokain i stedet for det jeg var ute etter, men først og fremst måten alt foregikk på.
Sitat av Ivar Vis innlegg
- Lettere tilgjengelig for mindreårige
*Det er i dag innmarri vanskelig for 14-17 åringer å fikse seg øl, alkohol, snus, sprit og røyk Ikke bruk tynne argumenter i kampen for legalisering. Legg ut hard fakta istedenfor.

- Ingen prosentopplysning av virkestoff på produkt
*Jeg driter i % thc, så lenge potten er god og jeg blir fjern. Per dags dato er jeg i stand med mine sanser å fortelle kvalitet, så % er ikke en nødvendighet. Har av og til fått vite % nivået, og det er fullt mulig de tallene stemmer, men tbh så driter jeg i tall. Lukter den godt, smaker den godt, er den tørr og gjør meg fjern så er det høy nok % for meg.

- Lettere å komme i kontakt med sterkere rusmidler som man ofte kan bli tilbudt av selgere.
*Bullshit, som regel så selger en pot røyker bare pot, men selv om han selger andre varer. Jeg har ennå ikke møtt på en som tilbyr meg noe nytt, sier ikke at de ikke finnes. For det gjør de helt sikkert. Men ditt problem at du kjenner feil kar.

- Kriminelle organisasjoner tjener milliarder på cannabis salg som staten kunne hadd enorm inntjening på.
*Der nevnte du løsningen på emnet Formuler spørsmålet annerledes og tenk litt dypt så skal du skjønne hva jeg mener
Vis hele sitatet...
Du er i stand med dine sanser å bedømme virkningen på cannabis fordi du er en erfaren bruker. Det er greit å jeg tror deg, fordi jeg kan selv fint dette. Men en uerfaren bruker vet ikke dette, og kan grønne lett. Er det prosentopplysninger på produktet så er det jo garantert flere cannabis produkter og man kan velge hva man vil ha og hva som passer.

Alt handler ikke om deg, og ting foregår ikke for det meste som det gjør i din verden. Jeg kan tørre å påstå at du er heldig og har en eller flere brae kontakter. Typisk for en som røyker hver dag. Det er mange her som ikke har disse kontaktene og kjøper kanskje bare 1-2 gram om gangen. Da må man ty til gateselgerne på grønland eller andre ymse kontakter som selger lite om gangen. De har ofte kokain og tilby. Bor man på små plasser må man ofte ty til et rusmiljø for å få tak i hasj. Da tilgangen er litt her og der. Man får til slutt mye rare kontakter på telefonen sin som kanskje ringer og tilbyr deg et eller annet de vil selge. Er sjeldent faste selgere på små plasser fordi de blir busta. Det er en plate her og der hos forskjellige folk. Hvis du tenker litt dypt, så skjønner du dette.

Kan forresten legge til å si at standarden har økt betraktelig på Grønland på 10 år. Før fikk man lys steinhard knekkebrød. Nå i dag er 90% av det som regel det vi kalte standard pluss før i tiden. At det er dritt på grønland er ikke realiteten lenger. Nå i dag får man en grei bønne til 100 pris. Den gode hasjen har økt i pris, så det er faktisk verdt pengene. Røyker du boblings hver dag og så går på grønland og kjøper litt, da kan det godt hende du syns det er dritt. Det er en annen sak

Angående løsningen på emnet. Hva mener du? At det er de kriminelle organisasjonene som opprettholder forbudet?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Tokis Vis innlegg
Legaliser Cannabis nå!! På mandag stormer jeg inn på et møte på Stortinget og skriker: "Legaliser cannabis nå ellers sultestreiker jeg" For de som ønsker å møte opp for å støtte meg, kan møtes opp utenfor Stortinget kl 14.50 og blir nok en del overnattinger på parken med teltet. Noen joiner meg til å sultestreiker for å legaliser Cannabis? Hvis det blir legalisert, så er veien mot full legalisering av narkotika kortere.
Vis hele sitatet...
Hvis du faktisk gjør det blir jeg så flau at jeg aldri kommer til å diskutere legalisering igjen.
Det hjelper ikke barna våre å tviholde på narkotikaforbudet, det hjelper heller ikke de som allerede har blitt eller kommer til å bli narkomane, så si:

* Ja til endring og nytenkning
* Ja til rekreasjonell bruk av cannabis
* Ja til økt forskning på cannabis som medesin
* Nei til kriminalisering av rusbrukere

Dette vil føre til at færre ungdommer blir unødvendig registrert i strafferegisteret, som igjen vil vil frigjøre resurser for politiet som da kan bruke tiden på virkelige kriminelle.
Det vil føre til økt kontroll av omsetningen, samt at det vil åpne for regulering, i motsetning til dagens tilnærmet frie flyt.

Undersøkelser fra land som har legalisert cannabis viser en nedgang i bruken av cannabis.
Vis hele sitatet...
Er dette noe du/dere ville skrevet under på?
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Hvis du faktisk gjør det blir jeg så flau at jeg aldri kommer til å diskutere legalisering igjen.
Vis hele sitatet...
Ironi mann, ironi. Kan du vennligst begrunne det? Mange har sultestreiket for saker og fikk det som de ville ha Så hvorfor ikke gjøre samme her?

Nei, du får ikke kilder!
Sist endret av Tokis; 13. november 2011 kl. 21:47.
Da er underskriftkampanjen i gang, her er adressen for de som ønsker å skrive under: http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=3618
Sist endret av Veggen; 13. november 2011 kl. 21:57.
Nå har jeg signert Kjempebra tiltak
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Da er underskriftkampanjen i gang, her er adressen for de som ønsker å skrive under: http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=3618
Vis hele sitatet...
Bare for å fortsette å pirke, så har du bommet litt på ordet legalisering i overskriften
Sist endret av Don Veto; 13. november 2011 kl. 22:13.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Bare for å fortsette å pirke, så har du bommet litt på ordet legalisering i overskriften
Vis hele sitatet...
Skammer meg litt nå, skulle ønske jeg kunne skylde på dysleksi, men jeg skal prøve å rette opp i det, takk for at du sa i fra.

Takker til dere 3 som allerede har underskrevet, men jeg valgte å avslutte den og lage en ny, da det ikke var mulig å endre på overskriften, så håper det ikke er noe mer skrivefeil og om dere tar dere bryet med å signere på nytt, blir det satt pris på.

Ny lenke: http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=3619
Sitat av chrox Vis innlegg
Du er i stand med dine sanser å bedømme virkningen på cannabis fordi du er en erfaren bruker. Det er greit å jeg tror deg, fordi jeg kan selv fint dette. Men en uerfaren bruker vet ikke dette, og kan grønne lett. Er det prosentopplysninger på produktet så er det jo garantert flere cannabis produkter og man kan velge hva man vil ha og hva som passer.

Alt handler ikke om deg, og ting foregår ikke for det meste som det gjør i din verden. Jeg kan tørre å påstå at du er heldig og har en eller flere brae kontakter. Typisk for en som røyker hver dag. Det er mange her som ikke har disse kontaktene og kjøper kanskje bare 1-2 gram om gangen. Da må man ty til gateselgerne på grønland eller andre ymse kontakter som selger lite om gangen. De har ofte kokain og tilby. Bor man på små plasser må man ofte ty til et rusmiljø for å få tak i hasj. Da tilgangen er litt her og der. Man får til slutt mye rare kontakter på telefonen sin som kanskje ringer og tilbyr deg et eller annet de vil selge. Er sjeldent faste selgere på små plasser fordi de blir busta. Det er en plate her og der hos forskjellige folk. Hvis du tenker litt dypt, så skjønner du dette.

Kan forresten legge til å si at standarden har økt betraktelig på Grønland på 10 år. Før fikk man lys steinhard knekkebrød. Nå i dag er 90% av det som regel det vi kalte standard pluss før i tiden. At det er dritt på grønland er ikke realiteten lenger. Nå i dag får man en grei bønne til 100 pris. Den gode hasjen har økt i pris, så det er faktisk verdt pengene. Røyker du boblings hver dag og så går på grønland og kjøper litt, da kan det godt hende du syns det er dritt. Det er en annen sak

Angående løsningen på emnet. Hva mener du? At det er de kriminelle organisasjonene som opprettholder forbudet?
Vis hele sitatet...
Det du sier stemmer. Jeg var kanskje rask med postingen. Det å legalisere cannabis er ikke en bare-bare prosess. La oss si cannabis er legalisert, hvordan skal det drives? Hvem skal dyrke det? Hvis det er lov i butikk, hvem kan dyrke det? Hvor mye kan dyrkes o.s.v. Det vil nok bli noe ala dra innom vinmonopolet og kjøp. Eneste positive med dette er at prisene på varer vil stupe ned kraftig.

Til syvende og sist så er det nok staten som tjener med en kriminell. Tenk deg dagens system.
Sist endret av Ivar; 13. november 2011 kl. 22:38.