Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1982
Hei alle Freaks !
Har en del tørr hasj liggende. Lurer på om det finnes en måte å forbedre den på ?

Fant en video på youtube av en person som lager hasj olje av pot med "iso alkohol", er det mulig og lage det av den tørre bønna jeg har liggende ?

http://www.youtube.com/watch?v=x0L0DDX99RU
Sist endret av Mekistic420; 8. oktober 2011 kl. 16:52.
Det er ganske enkelt. Bare kjøp Aceton i en malerbutikk. Du får nok litt olje hvis du har et par gram

http://youtu.be/kPDHnpw1X20
Sitat av Mekistic420 Vis innlegg
..."iso alkohol"...
Vis hele sitatet...
Isopropanol. : D
Og forresten. Spar litt bønne så kan du foreksempel blande 1 gram med oljen. Slik at du får en veldig sterk hasj type. Greit å få med seg cbd'er også og ikke bare røyke thc.
Takker for gode svar.
Hvor lang tid tar det før Aceton'en fordamper ? og all den dritten som jeg antar bønna jeg har er bøffet ut med, vil den bli igjen i det ferdige produktet ?
Sitat av Mekistic420 Vis innlegg
Takker for gode svar.
Hvor lang tid tar det før Aceton'en fordamper ? og all den dritten som jeg antar bønna jeg har er bøffet ut med, vil den bli igjen i det ferdige produktet ?
Vis hele sitatet...
Dritten vil jo bli igjen i kaffefilteret. Du må nok lese litt om det på nett. Har ikke gjort denne metoden. Men leste 24 timer et sted. Kan vel gå fortere hvis du hjelper til med en hårføner/vifte. Men husk på at aceton er meget brannfarlig og farlig og puste inn. Greit å ha et tørkle rundt munnen når du jobber med dette og prøve å puste inn minst mulig
Har hørt att konsentrering av uren cannabis kan vere veldig farlig, pga. visst hasjen er blandet med stoffer som kan vere skadelig, og jeg begynner å konsentrere dette i form av cannabis olje, vil visse stoffer som blir igjen i det ferdige produktet i konsentrert form.

Stemmer dette ?
håper dere forstår spørsmålet med tanke på att det er skrevet i ett stressende miljø i klasserommet.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=127948
Der er en knall guid med bilder og god informasjon om olje ekstrahering fra hasj.

Sitat av Mekistic420 Vis innlegg
Har hørt att konsentrering av uren cannabis kan vere veldig farlig, pga. visst hasjen er blandet med stoffer som kan vere skadelig, og jeg begynner å konsentrere dette i form av cannabis olje, vil visse stoffer som blir igjen i det ferdige produktet i konsentrert form.
Vis hele sitatet...
Med en ekstraherings metode vill du fjerne urenheter som plantematerialer, sand, evt binde midler, osv, det som gjør at hasjen din er dårlig i utgangspunktet.
Nå er det umulig og si hva som er blandet i masse produserte hasj plater med lav kvalitet, men jeg vill tro at i de aller fleste tilfeller er det bedre for helsa og ekstrahere ut oljen enn og røyke store mengder for og oppnå liten effekt.
Sitat av chrox Vis innlegg
Og forresten. Spar litt bønne så kan du foreksempel blande 1 gram med oljen. Slik at du får en veldig sterk hasj type. Greit å få med seg cbd'er også og ikke bare røyke thc.
Vis hele sitatet...
CBD er også løselig i isopropanol.

Med mindre hasjen smaker gummi vil det mest sannsynlig ikke bli en skadelig høy konsentrasjon av noen urenheter i det ferdige produktet. Sett glass(!)bollen med acetonløsningen i en større beholder med glovarmt vann. Sett utendørs eller i et rom med meget god lufting. (bruk vannbad, ikke noe som potensielt kan lage gnister, som en stekeplate) Bytt vann når det er kaldt og etter to-tre runder (ca 3-8t, avhengig av mengde aceton, størrelse på beholder, temperatur osv.) vil alt acetonet være fordampet. Rør godt i olja og brenn noen ganger på overflaten for å forsikre deg om at all(!!) aceton er borte. Dette er ikke noe du vil ha i lungene.

Bare spør hvis det er noe du lurer på
Sist endret av Jesse_P; 10. oktober 2011 kl. 15:14.
Hvorfor ødelegge den dyrbare hasjen! Selg den videre og kjøp ny,eller røyk den og kjøp ny. For all del, slutt og putt dritt utenfor doskåla!
Det er ikke snakk om å ødelegge hasj. Man fjerner bare de uønskede delene av hasjen så man sitter igjen med kun det man blir skev av. Du får selvfølgelig ikke ut 100% men ganske nærme hvis du er nøyaktig. Det som er waste (hovedsaklig av luftveier og sjelen din) er å røyke crap som man bare får hodepine av...