Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 9481
Testa absinthe i går. Ble litt rar, jævla full, jævla dårlig og veldig bråkjekk på by'n. Satt på fest med en kompis og hadde shot-race med Absinthe. Dårlig ide.... Kompisen min ble helt borte, tura litt. Jeg ble kvalm som et helvete og begge måtte spy. Gidder ikke drikke det igjen tror jeg. Urtebrennevin er ikke noe for meg.
Faren min har den 100 ting før du dør boken, får vel låne den da...
Bibl. er også et alternativ.
Orka ikke å lese alle postene her, men jeg har ihvertfall drukket ekte absinthe fra tsjekkia 3 ganger. Det er egentlig ganske skøy, man blir vannvittig full. Jeg mistet følelsen i beina og litt sånt, men det var bare gøy Sjenket mange folk på en fest den ene gangen. Da trodde en jente at hun hadde blitt dopet ned.. Hmm. også røyka jeg knall den siste gangen. Det var head-fuck til tusen, men fortsatt utrolig morsomt!
▼ ... flere år senere ... ▼
på supermarkedet i spania får du kjøpt deilig 85% absint for 6 euro...og jja..det er malurt i..ble bare jævla drita...kjøpte heller imovane for bli lett på trynet..så lite fett va det
den vanlige man får kjøpt i syden blir man bare full av.

har vel drukket grønn (70%) og blå (80%) står jo på flaskene at den "orginale urten" er i, men jeg vet ikke :P smakte ikke noe særlig heller. nei drikk hb
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har drukket absinth med 4% tujon

En gang ble jeg helt rar,
var i Hellas, hadde sittet på en bar og drukket absinth
Litt senere skiltes vi lag og jeg gikk ut på brygga der jeg ikke om bor i en båt
og tokk klesvasken dems og hengte den på brygga

En annen gang som jeg satt i samme baren sammen med en venn og drakk absinth
Ente det med at jeg våknet opp på sykehus og det eneste jeg husker er at
jeg svimte av på gata

Tror likevel det bare er det høye alkohol innholded som gir rus

Sitat av madbertha
jeg fikk noe absinth ifra en kompis som hadde vært i tjekkia. Og det var sinnsykt artig å drikke det. Ble helt vill. Dette er spriten for de som vil bråke litt i fylla. For du blir så jævla sinna.
hehe
Vis hele sitatet...
Tror det kan være noe i det
Jeg finner på så mye rart når jeg drikker absinth
Absinthen jeg kjøpte for kanskje et år siden kosta 450kr litern. Styrta 2 liter på under et kvarter og fikk badtrip så det suste..
Til pass for deg..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
To kamerater av meg prøvde det på en hyttetur vi var på.
Jeg husker ikke hvor mye de fikk i seg, Men det slo absolut ut.
De fløg rundt i mange timer(fem timer ca) å slo etter fluer(som selvfølgelig ikke var der, midt på vinteren) som de mente angrep de.
De ble utrolig skremt.Dagen etter beskrev de det som at det var virkelig(selvsagt) det de opplevde.De var veldig redde for fluene da det sto på
Sist endret av Dodecha; 8. juni 2008 kl. 22:10. Grunn: tegnmisbruk
Jeg har selv ingen erfaringer med drikken. Men som dere sier det, høres det ut som det er malurt man får rus av. Og etter et lite søk etter Absinth på vinmonopolet fant jeg ut at den de selger der inneholder også malurt.

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...mpTo=OfferList
Så mye piss det blir skrevet her.. absinthe er ikke noe annet enn grønn sprit, grunnen til alt pisset om at det gir halliser osv kommer av at vinbøndene i frankrike satt ut falske rykter fordi de tapte penger på at folk drakk absint istedenfor vinen deres. For noe jævla lureri. Vil dere ha halliser så spis heller en neve med fleinsopp.
Det der absinth greiene er bare svindel og lureri, med mindre det er tilsatt noe dritt så er ikke absint hallisfremkallende.

Kilde: Illustrert vitenskaps artikkel om absint. Som heter. "Absint,den uskyldig dømte spriten".
eneste forskjellen fra vanlig alkohol som jeg har erfart med absinth 70% fra tsjekkia er en mer speeda følelse enn vanlig alkoholberuselse.

bruk heller de penga på røykings og brennvin.
Sitat av reemiip
Absinthen jeg kjøpte for kanskje et år siden kosta 450kr litern. Styrta 2 liter på under et kvarter og fikk badtrip så det suste..
Vis hele sitatet...
2 liter absinthe på under et kvarter, in my ass as. Det har jo et alkhol innhold fra 60-80% å at du har drikki 2 liter med det uten fatala skader tror jeg ikke noe på.

Når det gjelder tråden her, så skal jeg snart til Spania som jeg har hørt er det eneste landet igjen i Europa som har ekte Abisnthe i butikken. Jeg kan bekrefte om den er the real deal eller ikke!
Hvordan kan du bekrefte hva som er det real deal? er vel ingen i denne tråden som klarer å bli enige om det og absinthe med malurt selges jo også i Norge, så hva er the real deal egentlig?
the real deal er den Absinthen med det riktige tujon innholdet som er ganske mye høyere enn den i Norge.
Jeg tror dette er ordentlig absinthe: 75.5%alkohol og 111mg Thujone: highonabsintheDOTcom

Har du kjøpt absinthe nå Tias? Rusrapport?
Sitat av twisted shroom
Når det gjelder tråden her, så skal jeg snart til Spania som jeg har hørt er det eneste landet igjen i Europa som har ekte Abisnthe i butikken. Jeg kan bekrefte om den er the real deal eller ikke!
Vis hele sitatet...
Var nettopp en artikkel i Aftenposten eller no om abintbrennerier i sveits. Og sveits er jo det landet absint egentlig kommer fra. (+ frankrike eller no)

Sitat av magziii
Jeg tror dette er ordentlig absinthe: 75.5%alkohol og 111mg Thujone: highonabsintheDOTcom

Har du kjøpt absinthe nå Tias? Rusrapport?
Vis hele sitatet...
Absint er mye forskjellige ingredienser alt etter hvem som har lagd den. Akkurat som alt annet.

Det er forresten 5! år siden Tias starta denne tråden.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Ja, jeg har kjøpt absinth ved flere anledninger etter dette, fra flere produsenter rundt i Europa. Det har ikke noen særlig annen effekt enn at du blir full, desverre.
Jeg drakk absinth fra polet for ei stund tilbake, det er ingen anna effekt enn fylla da.
Men det er ei temmelig heftig fylla, du føler deg ganske normal/brisen men er helt suppe i hodet :P
Prøvde absinthe før, men det smaker så jævelig at det er rimelig vanneskelig å få i seg i større mengder uten å spy. Syns nå jeg hvertfall.
Sitat av Lovesick
Prøvde absinthe før, men det smaker så jævelig at det er rimelig vanneskelig å få i seg i større mengder uten å spy. Syns nå jeg hvertfall.
Vis hele sitatet...
Absinthe dårlig? Du må komme fra en annen planet!

Husk hvordan absinthe skal forberedes da folkens: http://youtube.com/watch?v=40k7SkXi3Rc
har ikke lest alle postene men 1000 kronasjer hørtes jævlig ut kjøpte 5 liter EKTE absinthe i dag i polen betalte ca. 70 kroner literen;-)
Sitat av røyksky
har ikke lest alle postene men 1000 kronasjer hørtes jævlig ut kjøpte 5 liter EKTE absinthe i dag i polen betalte ca. 70 kroner literen;-)
Vis hele sitatet...
så sant så sant, men dette var 5 år siden. Tror absint ble lov igjen i Norge i 2005 forresten.
De selger sånn knuslete 50% absint på polet.
Jepp jeg har drukket absinthe. Noen som skrev her at det smate død? Det var jo dritdigg! Smakte lakris! Fikk ingen halliser ettersom jeg hugser, men jeg dansa (og danse er noe jeg ALDRI har gjort før). Har heller aldri vært så drita før, og det jeg hugser av kvelden ser jeg ikke gjennom mine egne øyne liksom, jeg har minner der jeg ser meg selv på en måte..
Halliser eller ikke, absint fikk meg til å høre lyder. Hadde ekte absint som en kompis fra østeuropa hadde lurt inn til Norge. Satt meg ned ute en kveld, drakk noen glass (Som jeg selvfølgelig tilbredte på den orginale måten). Etter hvert begynte jeg å høre bankelyder fra en slik boks med sand i som de ofte har på fotballbaner osv. Frika ut og løp hjem, der jeg tittet på meg selv i speilet. Det var ikke meg som tittet tilbake!
Sitat av Ganjasynne
Halliser eller ikke, absint fikk meg til å høre lyder. Hadde ekte absint som en kompis fra østeuropa hadde lurt inn til Norge. Satt meg ned ute en kveld, drakk noen glass (Som jeg selvfølgelig tilbredte på den orginale måten). Etter hvert begynte jeg å høre bankelyder fra en slik boks med sand i som de ofte har på fotballbaner osv. Frika ut og løp hjem, der jeg tittet på meg selv i speilet. Det var ikke meg som tittet tilbake!
Vis hele sitatet...
Goodshit, haha. Det er da strengt tatt mulig at de hiver i noen skumle RCs eller andre skumle urter for å leve opp til forventningene enkelte folk har til absinthe...
85% koster 350spenn i vinsjappa på torget i kjøben, kost på deg en båttur, ogen tur innom Christiana og fyll opp stumpen, så har du tjent inn turen. ;-)
Her selger de den orginale varen, dvs malurten.. Billig og greit, samt at de sender til no.
1 Pose til 1 liter (min 75 % sprit)
Skal legges på sprit, jo lengre jo bedre..Satte min i februar, med endel krydder..Fin og grønn, klar til festivalsesosengen. Eneste plassen det er noenlunde passende omgivelser til formen..

http://ethnoplanet.dk/shop/productinfo.asp?id=FR%D812
Sitat av yasmin02
Her selger de den orginale varen, dvs malurten.. Billig og greit, samt at de sender til no.
1 Pose til 1 liter (min 75 % sprit)
Skal legges på sprit, jo lengre jo bedre..Satte min i februar, med endel krydder..Fin og grønn, klar til festivalsesosengen. Eneste plassen det er noenlunde passende omgivelser til formen..

http://ethnoplanet.dk/shop/productinfo.asp?id=FR%D812
Vis hele sitatet...
Men fungerer det? Det er spørsmålet..
Vet at malurt tidligere var ingrediensen som har gitt halliser fra absint, men at dette her er legit stiller jeg meg kritisk til.
Sist endret av battlecaT; 18. juni 2008 kl. 00:25.
Det er malurt i vanlig absinthe også, men det er i veldig små doser.
Ja det er lovlig.
Sitat av battlecaT
Men fungerer det? Det er spørsmålet..
Vet at malurt tidligere var ingrediensen som har gitt halliser fra absint, men at dette her er legit stiller jeg meg kritisk til.
Vis hele sitatet...

Jepp, prøvde den sist helg, og ble delerious av det ...taste like shit, men det smaker de fleste spritsortene rene (etter min mening)..
Det er den ekte varen de selger også, man får beskjed om å være forsiktig med det når man kjøper det ..men den sjappa der selger mye rart man skal være forsikitg med
Alt de selger i butikken er rene produkter fra naturen, og de har tyngtveiende rykte for å være genuin..


Men leste en plass, erowid tror jeg det var at det er så vanskelig å vite om absinthe fungerer, for 75 % sprit er uansett hardt for kroppen, og man kan oppnå en tilsvarende rus tilstand på vanlig sprit, hvis man får i seg nok..(noe enhver som har pøvd å drikke heimert må si seg enig i). For min sin del så ville jeg bare prøve det, og se om jeg oppnår noe annen rus enn bare å være full, og jeg det synes jeg virkelig jeg oppnådde...

Uansett så blir man ikke fattig på å kjøpe derifra..sprit må man ha uansett, så om du spanderer en skvett i npen uker som skal godgjøre seg, så har vel ikke det noe å si...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg kjøpte absinth i sommer i tyrkia... det kostet 200 kr for 1 og en halv liter.. 1000kr er noe lureri.. og absinth anbefales på det sterkeste