Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1698
<?=getUserTitle()?>
Heisann.
Nåfortiden i kunst på skolen så jobber vi med ansikter, så jeg valgte å tegne Steve Jobs.
Så jeg håper på litt konstruktiv kritikk

En ting jeg vet er dårlig, er brillen, valgte feil blyant for å lage omriss av brillen, så jeg fikk ikke "smudget" den lysere
Pluss at det er noen sorte streker der jeg prøvde å bruke kull blyanter som eksperiment for å se hvordan det gikk



Dette er også første gang jeg tegner ett ansikt
Sist endret av Vikingor; 21. mars 2013 kl. 01:33.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Syntes den var tøff! Særlig hånden var godt laget
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Her er bildet jeg brukte som referanse

Sitat av FatMan Vis innlegg
Syntes den var tøff! Særlig hånden var godt laget
Vis hele sitatet...
Takker
Syntes den ble ganske bra den ja
Bra for å være første gang, men legg merke til at du har konturer flere steder der det ikke er konturer i virkeligheten.
Det er et godt førstegangsforsøk, det skal du ha. Du bør gå over med en god blyant og gjøre genseren sort, gjøre håret mørkere og fikse på øyet så det blir litt mer symmetrisk.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Takker for kritikken, jeg skal ta det med videre når jeg prøver meg på en med farger, men slik som den ser ut nå, så ser den ikke så veldig bra ut
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Takker for kritikken, jeg skal ta det med videre når jeg prøver meg på en med farger, men slik som den ser ut nå, så ser den ikke så veldig bra ut
Vis hele sitatet...
Ser ikke veldig bra ut?.. nei vel.

Du vet oss mindre tegneferidge begavede bli ganske fornærmet når andre sier sånt!

Men fra spøk til revolver. Brilla må du jo rette på, og så gå over skyggene litt. Men ellers en god tegning
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Enten så ser venstredelen av tegninga ekstremt bra ut, eller så har du jo bare tegnet halvparten av han? Vil jo se hele tegningen.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Her er bildet jeg brukte som referanse



Takker
Syntes den ble ganske bra den ja
Vis hele sitatet...
Må bare spørre, du la du et tynt papir oppå det ekte bildet og så tegnet du oppå?
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av egen9 Vis innlegg
Ser ikke veldig bra ut?.. nei vel.

Du vet oss mindre tegneferidge begavede bli ganske fornærmet når andre sier sånt!

Men fra spøk til revolver. Brilla må du jo rette på, og så gå over skyggene litt. Men ellers en god tegning
Vis hele sitatet...
Beklager, formulerte meg litt feil der.
Jeg har starten på nytt, som andre del av prosjektet der vi enten kunne velge abstrakt eller med farger, så jeg valgte med farger.
Og slik som den tegningen ( den i farge ) ser ut akkurat nå, så ser den helt forferdelig syntes jeg, men det er jo første gang jeg lager ett ansikt både svart hvitt og i farger, så det kommer nok med tiden

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Enten så ser venstredelen av tegninga ekstremt bra ut, eller så har du jo bare tegnet halvparten av han? Vil jo se hele tegningen.
Vis hele sitatet...
Det er det som er en del av prosjektet, vi skal finne ett ansikt, kutte det i to, for så å tegne opp igjen den andre halvdelen

Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Må bare spørre, du la du et tynt papir oppå det ekte bildet og så tegnet du oppå?
Vis hele sitatet...
Nei, gjorde ikke det jeg brukte den andre halvdelen som jeg har, til å lage omriss av hodet og der brillene skulle være for å få det litt nøyaktig, jeg er en slik perfeksjonist, og fortrekker meg til grafisk design hvor jeg kan endre pixel for pixel
Har ikke brukt noe form for tynt papir og kopiert, alt er tegnet for hand, som jeg sa, jeg brukte andre halvdelen til å lage omriss punkter på hodet.

Og når jeg mente at jeg brukte det bildet som referanse så mente jeg at jeg brukte det bildet og så på det bildet for å finne ut hvor jeg skulle legge skyggene.
Du kan utnytte hele gråfargeskalaen bedre, fra helt svart til hvitt. Nå er det en mer monoton farge og det blir litt kjedelig.
Som sagt over har du også tegnet omriss istede for å bruke skygger. Haka er ett godt eksempel.
Ellers synes jeg det ligner så noe rett har du jo også gjordt
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av Tsunami Vis innlegg
Du kan utnytte hele gråfargeskalaen bedre, fra helt svart til hvitt. Nå er det en mer monoton farge og det blir litt kjedelig.
Som sagt over har du også tegnet omriss istede for å bruke skygger. Haka er ett godt eksempel.
Ellers synes jeg det ligner så noe rett har du jo også gjordt
Vis hele sitatet...
Jeg kunne nok ha utnyttet hele gråfargeskalaen bedre ja, men jeg er en mer perfeksjonist så jeg har valgt å jobbe på PC med tidligere prosjekter, men når læreren ba oss om å gjøre dette på papir så var det første gang jeg tengnet noe på papir på veldig lenge.
Og jeg ble introdusert til ett nytt værktøy når jeg lagde denne, "smudger" som vi kaller det på skolen her. Den drar bare ut blyet og får det til å se mer smooth ut

OG det med omrisset, så startet jeg desverre med feil type blyant siden jeg først tenkte å lage den absract, noe som jeg droppet tidlig.

Takker
▼ ... noen uker senere ... ▼
In Wonderland
Utrolig kult, veldig bra for første gang du tegner ansikt ! Eneste eg stusset på var brillene på begge sider, du forklarte den "runde" brillesiden så jeg skal ike si noe om den, men kanskje du kunne makert noen kanter på det andre brilleglasset? Syns det var litt vanskelig å se hvor glasset egentlig var. Er det slik at du har tegnet begge sidene selv? Ettersom det er ganske forskjell på sidene
Se også på kjevene fra venstre side til høyre, den til høyre er mye mer maskulin og bredere nede
Sist endret av HAlice; 5. april 2013 kl. 11:45.