Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1130
Heisann, hackefreaks!


Firmaet jeg jobber for har nylig bosset en god del ting, som f.eks pc-skjermer, pc'er, etc etc.

Vi ansatte fikk da velge å vrake om hva vi ville ha, jeg tok en liten "HP" pc, som jeg ble veldig glad for.

Ett problem, jeg må ha passord for å komme meg inn på pcen, noe jeg ikke har.

Brukernavn står på " administrator ", har prøvd ut de mest lett tenkte passord, men ingenting.

Det er Windows Vista, om det har noe å si.

Noen som kan hjelpe meg med dette, og fjerne alt annet drit som gjør at jeg ikke kan gjøre de tingene jeg vil gjøre med den?

Takker og bukker for hjelp, bare å spørre i kommentarfeltet om det er mer du lurer på!

Bruk en bootcd som kan dekryptere administrator passordet, eller aller helst, reinstaller Windows på den, så slipper du alle policies, domeneinnstillinger og liknende som sysadmin på jobben din har satt på.
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Bruk en bootcd som kan dekryptere administrator passordet, eller aller helst, reinstaller Windows på den, så slipper du alle policies, domeneinnstillinger og liknende som sysadmin på jobben din har satt på.
Vis hele sitatet...
How the fuck do I reinstall Windows on a computer I can't even log into?
Sitat av Tavish Vis innlegg
How the fuck do I reinstall Windows on a computer I can't even log into?
Vis hele sitatet...
Du reinstallerer? Eller har du kanskje ikke boot passordet?
Sitat av Tavish Vis innlegg
How the fuck do I reinstall Windows on a computer I can't even log into?
Vis hele sitatet...
boot fra DVD/minnepenn.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Du reinstallerer? Eller har du kanskje ikke boot passordet?
Vis hele sitatet...
Har ikke boot passordet.. Ingenting av informasjon har jeg om pcen.
Sitat av Tavish Vis innlegg
Har ikke boot passordet.. Ingenting av informasjon har jeg om pcen.
Vis hele sitatet...
Da åpner du maskinen og finner det lille klokkebatteriet, og så sjekker du i bios på nytt.

(Edit: ta ut batteriet, vent litt, sett inn igjen)
Sist endret av Freddy_fred5; 21. september 2012 kl. 19:14.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Da åpner du maskinen og finner det lille klokkebatteriet, og så sjekker du i bios på nytt.

(Edit: ta ut batteriet, vent litt, sett inn igjen)
Vis hele sitatet...


Batteriet? Restarter dette hele pcen?
Når det kommer til innvendig av pcer har jeg null peiling, er mer vant med programvare etc.
Sitat av Tavish Vis innlegg
Batteriet? Restarter dette hele pcen?
Når det kommer til innvendig av pcer har jeg null peiling, er mer vant med programvare etc.
Vis hele sitatet...
Skru maskinen AV først, og vent på at eventuelle lys i maskinen går av.

Dette resetter CMOS og BIOS passordet, når du da er inne i BIOS kan du fint boote til en minnebrikke/DVD.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Skru maskinen AV først, og vent på at eventuelle lys i maskinen går av.

Dette resetter CMOS og BIOS passordet, når du da er inne i BIOS kan du fint boote til en minnebrikke/DVD.
Vis hele sitatet...
Hvor er batteriet?

http://i.imgur.com/CGviu.jpg

EDIT; http://imgur.com/CGviu
Sist endret av Tavish; 21. september 2012 kl. 19:28.

Ser ut som det siden bildet er veldig uklart
det ser forøverig sånn her ut http://pctechnotes.com/wp-content/uploads/2009/09/remove-battery.jpg
Sist endret av toxicity; 21. september 2012 kl. 19:34.
Sitat av toxicity Vis innlegg

Ser ut som det siden bildet er veldig uklart
det ser forøverig sånn her ut http://pctechnotes.com/wp-content/uploads/2009/09/remove-battery.jpg
Vis hele sitatet...

Tror jeg fant den, står NewSun 3V.

Hvordan tar jeg denne av og på da?

Klarte det! Now, what next?
Boot og rapporter om hva som skjer.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Boot og rapporter om hva som skjer.
Vis hele sitatet...
Hvordan booter jeg? Noe spesielt jeg må trykke på ?
Boot = Skru på maskinen. :P
Sikkerhetsklarert
Sikker på at det er bios passord på denne? Siden du skriver at det står "administrator" i brukernavnfeltet så sier dette meg at det er windows login du ser, IKKE bios. Rør ikke bios batteriet, det kan(vil) bare gjøre ting verre!

Skaff deg en windows cd, eller minnepenn og start opp fra denne for å reinstallere.


Og sånn tilslutt, siden du fikk dette av jobben din, så er det vel ikke noe problem å spørre om passordet?
Sist endret av Pjukern; 21. september 2012 kl. 20:44.