Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1456
(sorry om jeg bryter etiske regler med dette inlegget)

Har abbonement på Norton som snart går ut. Jeg lurer på om det er noen som har tips om andre alternativ. Jeg kan gjerne betale for å få noe som funker skikkelig.
Malewarebytes, microsoft security essentials og trendmicro. Det er det jeg kan anbefale.
Bruker ikke antivirus.
har brukt microsoft security essentials en god stund nå, har ikke hatt noe virus gratis er det og om du har orginal windows. kjørte en stund uten av og å gikk fint det og..

viktigste er å passe litt på hva man driver med på nett :P
Microsoft Security Essentsials!!!

Gratis: check.
Bruker lite ressurser: check.
Lager lite støy av seg: check.

http://windows.microsoft.com/nb-NO/w...ity-essentials
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Avira .
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
støtter MSE, har brukt det selv lenge, og har hatt null problemer,

og at den er innebygd i windows update er jo bare genialt!
Microsoft Security Essentials funker fjell. Dropp den værste snuff'en så gåre bra.
Kan selv trygt anbefale Microsoft security essenentials. den er støttet av microsoft som vil bety at den er bra oppdatert og vedlikeholdt i tilegg til at den er gratis er det et veldig fint alternativ om du ikke har mulighet til å kjøpe norton f.eks.

har installert titals av microsoft security essentials til kunder og veldig få ser ut til å klare seg fint, men vil anbefale norton foran MSE på grunn av andre sikkerhets funksjoner. MSE er noe jeg installerer til kunder som ikke vil kjøpe antivirus. altså sender ikke ut maskin til kunder uten noen form for sikkerhet så derfor er MSE valger når andre er utelukket.
Bryter etiske regler? På freak? Haha!
OT: støtter MSE eller pirate Malwarebytes anti-malware.
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Bryter etiske regler? På freak? Haha!
OT: støtter MSE eller pirate Malwarebytes anti-malware.
Vis hele sitatet...
har bare fått en del innlegg sletta, som ikke var på kanten eller støtende eller noe i den duren. (det kunne tenkes at "sjefene" ikke likte innlegget)
1. Microsoft Security Essentsials
2. AVG
3. Avira

Gratis og stabile antivirus-klienter!
Sjøl liker jeg Avast, det lager ikke mye lyd, funker fint og har en del greie funksjoner.
Ikke glem Kaspersky Labs. Har lenge vært en av mine favoritter, selv om den nok er litt dyrere enn andre løsninger. Som en god nummer to, MS Security Essentials

Edit: Innlegg 300
Sist endret av Judaz; 20. september 2012 kl. 22:31.
Mener ikke å kuppe tråden men bør jeg bruke antivirus/antimalware på Linux?

Noen sier en bør andre sier det er waste of cpu. Hva stemmer?
Jeg personlig går god for Avasat.
Gratis er det også, selv om det sikkert går an og få en eller annen premium version eller noe sånt.
Bruker selv AVG og merker ikke at det er der i det hele tatt
Men bør en bruke antivirus/antimalware også på Linux?
Er det behov for det når en alltid kjører med oppdatert system?

En er jo ikke root bare vanlig bruker. Kan virus malware egentlig gjøre noen skade da?
Sitat av ompapa Vis innlegg
Men bør en bruke antivirus/antimalware også på Linux?
Er det behov for det når en alltid kjører med oppdatert system?

En er jo ikke root bare vanlig bruker. Kan virus malware egentlig gjøre noen skade da?
Vis hele sitatet...
Nei, du trenger ikke antivirus på Linux.
Jeg hadde selv Micro$oft Security Essentials på PCn min + Windows 7 sin antispyware. Etter en stund syns jeg, at jeg så lite reaksjon på surfing, og ingen problemer ved søking. Så jeg installerte sikkerhetspakka til Eset igjen. Første den gjorde var å begynne å finne virus!
Så jeg kommer antageligvis til å holde meg til Eset!

Ellers har jeg personlig observert at AVG slapp inn virus på Win XP. Dette viruset fikk hele nettverket til å knele (var på LAN). Og det var to andre som hadde AVG der også. Det endte med at de måtte formatere og installere Window$ på nytt!
De som spilte over nettverket hadde 5000-25000 i ping. Helt til noen dro ut TP-kabelen til maskinen til virus figuren!
Så AVG fraråder jeg på det varmeste!