Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2168
Hei.
Vett dette går,
Men er det noen her ute som kan forklare meg hvordan?

Jeg har lyst til og ha en minne pen får og da lagre alt jeg skriver..
Den skal bare registrere tastetrykkene. Gjerne skille ut om jeg skriver det i word, powerpoint, internett osv.. slik at det er lettere og skille det ut..


Takk på forhånd
Det er mange forskjellige måter å gjøre det på. Jeg selv har laget en i Visual Basic. Det finnes masse tutorials på youtube og på forskjellige utvikler forums. Om du evt. ikke er interresert i og programmere en selv kan jeg tenke meg at det ligger rundt forbi på forskjellige utvikler forum / Blogger.

Uten om noe selv programmert kan jeg tenke meg det er en form for "Kid overwatch" Eller hva det heter (usikker), Som er laget for å lagre alt som blir skrevet på tastaturet, for da og finne ut hva ungen/barnet ditt holder på med. Bare å Google litt så finner du sikkert ut av det Lykke til!
Hvis du har keyloggeren, er det bare å legge den på minnepenna, og evt. lage en "autorun.inf" som automagisk starter programmet i det minnepennen blir satt inn.
(Med mindre det er satt opp sperre mot autorun på maskinen)
Sitat av kjodiz Vis innlegg
Hvis du har keyloggeren, er det bare å legge den på minnepenna, og evt. lage en "autorun.inf" som automagisk starter programmet i det minnepennen blir satt inn.
(Med mindre det er satt opp sperre mot autorun på maskinen)
Vis hele sitatet...
Noe alle PC'er har for minnepenner.

En U3 penn på den andre siden, mounter en virtuell CDrom når den starter opp, så om du trenger autorun må du anskaffe en U3 minnepenn og modifisere bildefilen den bruker til CDrommen.
Med en slik slipper du software:
http://www.keyghost.com/
Hvis du snakker om sperren, er det ikke alle pc'er som har det.

Joda; alle pc'er har muligheten for å sette det opp, men det blir mest brukt i privatsammenheng.

Har erfart at flere privat-pc'er ikke har noen form for sperre
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Kanskje ikke helt hva du er ute etter men sjekk ut https://whatpulse.org//

Ganske tøft å se hvilke taster som blir mest brukt. Her er for eksempel en oversikt over mine clicks: http://whatpulse.org/keyboard-images...9109dc9c94.png
Siden vista har ikke autorun kjørt ting automatisk. Det er også en patch til windows XP som endrer autorun funksjonaliteten slik at det ikke kjører ting automatisk. Autorun ber om bekreftelse nå så en minnepenn som bare kjører filer når du setter den inn kan du se lenge etter.
▼ ... noen uker senere ... ▼
En slik dings kan være greit å ha, vanligvis fungerer de slik at man kobler dingsen inn i pc-en, og så
kobler man tastaturkabelen inn i den. Andre fungerer slik at de av datamaskinen oppfattes som et usb-tastatur,
det andre tastaturet er fremdeles tilkoblet, men det "falske" tastaturet registrerer tastetrykk fra det ekte.
Men den varianten med autorun på en helt vanlig minnepinne er helt ut. U3 blir nevn, det kan være en mulighet.

Men..
Hvorfor ha noe slikt på en fysisk gjenstand som enkelt kan oppdages? Du må ha fysisk tilgang til maskinen for å plugge
den inn, og dessuten må en jo da hente enheten etterpå. Det er totalt ubrukelig på en laptop f.eks, for da ser jo
brukeren at det tyter ut en usb-enhet som ikke var der før
Det er ganske lett å lage en keylogger som et program som kjøres på pc-en, som omgår både antivirus og firewalls,
så du får tilsendt tastetrykkene elektronisk og kan bare lese i ro og mak.
Jeg fant en keylogger som selges i Norge som er en USB-enhet:
http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?...itle=SpyCobra&

Denne enheten bruker antagelig autorun.inf (så den vil med andre ord ikke fungere helt knirkefritt
på en win7 maskin..) Den fungerer slik at den installerer et program når du setter den inn, og
neste gang du setter den inn igjen vil den hente ut lagrede tastetrykk siden sist.

Jeg antar at det største problemet med denne enheten er at programvaren blir gjenkjent av de fleste antivirusene
Nå finnes det jo måter å omgå antivirus på, men jeg tviler på at denne enheten kan det.

Hvor stuerent er det egentlig å selge slike produkter? Jeg mener, hvor trolig er det at produktet skal brukes
til noe lovlig? Det er ikke det samme som at de selger både brekkjern og lommelykt på Clas Ohlson mener jeg.
Det er vel klart at man har lov å produsere og benytte slike produkter på sin egen PC, men jeg ble overrasket
over at man får kjøpt slikt i Norge. I butikk, til og med!
Sist endret av hefalompis; 12. september 2012 kl. 18:52.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Evt bare kjøpe en U3 kompatibel minnepenn på et par GB, installere Hacksaw/Switchblade med keylogger og vaglfri payload.

Du setter den da inn i en pc, autokjør startes automatisk pga emulering av dvd rom(mulig avslått i Win7?) og det hele starter, usynlig.
På win7 funker det ikke (har testet med u3 jeg hadde liggende).

http://hak5.org/episodes/episode-410-phreaknic-2008
Et kult konsept som irongeek forteller om helt på slutten av dette klippet er hardware-keyloggere som bruker
bluetooth til å overføre dataene f.eks til mobiltelefonen din slik at du ikke behøver å ha tilgang til maskinen
for å hente ut dataene