Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2874
Hei, har et lite dilemma, de pc'ene man får på VGS der jeg går, de har admin passord, og man kan omtrent ikke gjøre en dritt.

Er det noe mulighet for å kunne "hacke" til seg passordet, uten at lærerern oppdager det. Det er ganske kjipt å ikke kunne laste ned det man har lyst på.
Søkefunksjon + 5 sekunder.


Hirens boot Cd er ett verktøy som somregel funker, men bare og sjekke rundt.
Jeg ville ikke gjort som KaiN foreslår.
Boot heller opp i linux, bytt cmd med til Utilman.exe(slik at du får opp cmd med admin rettigheter før du logger inn i Windows). Skriv deretter kommandoene for å åpne den skjulte w7 brukeren. And ure in!
Finn mer detaljert beskrivelse ved å søke litt
Hvis du bor i Akershus så er admin-passordet q1234
Hey, det som er problemet er at jeg kan ikke på noen måte la lærerern vite om dette, fordi da er det rett på IT kontoret, og jeg kan risikere å miste pc'en. Og det vil jeg ikke gjøre.

Jeg må ha en sikker metode for å få admin passordet uten at lærer får noen mistanker.


BTW, bor I Harstad, så hvis noen har passordet der, så hadde det vært supert om noen kunne si det ^^



Edit: Har forresten W7 64 bit, Harddisken er låst. Det er en HP ProBook 4330s, og det kan heller ikke være en reboot, fordi da kan jeg ikke logge inn på nettverket deres.
Sist endret av Furyon; 5. september 2012 kl. 08:18.
Sitat av Furyon Vis innlegg
Hey, det som er problemet er at jeg kan ikke på noen måte la lærerern vite om dette, fordi da er det rett på IT kontoret, og jeg kan risikere å miste pc'en. Og det vil jeg ikke gjøre.

Jeg må ha en sikker metode for å få admin passordet uten at lærer får noen mistanker.


BTW, bor I Harstad, så hvis noen har passordet der, så hadde det vært supert om noen kunne si det ^^



Edit: Har forresten W7 64 bit, Harddisken er låst. Det er en HP ProBook 4330s, og det kan heller ikke være en reboot, fordi da kan jeg ikke logge inn på nettverket deres.
Vis hele sitatet...
Tror du har misforstått hva en reboot er, men uansett:

Jeg brukte KaINs metode på både VG1 og VG2 i to forskjellige fylker og fungerte like fint i begge. Ble dog busta på VG2 så anbefaler heller portable versjoner av programmer du vil ha.. Google it

Videre vil jeg si at måten jeg ble busta på er at på VG2 hadde IT-folka ett system installert som hadde oversikt over programmer jeg installerte, og så dermed Steam, iTunes, Spotify osv :P

Men det er ikke sikkert at din skole har et slikt system. Konsekvensen var at PCen ble inndratt resten av året og at de granska loggen min.. blandt annet min gamle freak-bruker.................................. Satt på ett klasserom hvor de leste mine trip-reports høyt til bare meg for å sjekke om jeg kjente igjen hva de leste... GØY. Klarte å prate meg ut av det da men uansett. Lovligheten er jeg mindre sikker på.

Er nå litt mer forsiktig.
Sist endret av AdonInformation; 5. september 2012 kl. 08:30.
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
Videre vil jeg si at måten jeg ble busta på er at på VG2 hadde IT-folka ett system installert som hadde oversikt over programmer jeg installerte, og så dermed Steam, iTunes, Spotify osv :P
Vis hele sitatet...
Kan ungås ved å slette programmet fra "legg til eller fjern programmer" oversikten

http://support.microsoft.com/kb/314481
Sitat av Ponyo Vis innlegg
Kan ungås ved å slette programmet fra "legg til eller fjern programmer" oversikten

http://support.microsoft.com/kb/314481
Vis hele sitatet...
Det ville uansett kommet i registeret over installerte programmer, for det var programmer der jeg hadde fjernet..
Tror ikke de er så streng her, det eneste som skjer er at de tar inn pcen til IT avdelinga, og reinstaller. Da blir alt slettet. Men jeg tror ikke de har noen oversikt over hva vi installerer. Lærerne kan si at vi får lov å installere program, men de er imot "streame" program. De har blandt annet blokkert spotify på skole nettet. Men skulle gjerne hatt admin rettigheter fordi at da kan jeg installere Steam,skype og utorrent, sånn at jeg kan få litt filmer på pcen
Pcen vi bruker på skolen er en HP Probook 4330s
Sitat av Furyon Vis innlegg
Tror ikke de er så streng her, det eneste som skjer er at de tar inn pcen til IT avdelinga, og reinstaller. Da blir alt slettet. Men jeg tror ikke de har noen oversikt over hva vi installerer. Lærerne kan si at vi får lov å installere program, men de er imot "streame" program. De har blandt annet blokkert spotify på skole nettet. Men skulle gjerne hatt admin rettigheter fordi at da kan jeg installere Steam,skype og utorrent, sånn at jeg kan få litt filmer på pcen
Vis hele sitatet...
Dersom du laster ned filmer på skolenettet, så fortjener du konfiskering av pcen.
Om du går på Stangnes blir ikke dette lett, da du trenger BIOS passordet for å boote noe som helst (sperre satt opp av IKT kontoret). Passordet resetter seg heller ikke om du tar ut batteriet.

Vet ikke om Heggen er likedan.
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
Tror du har misforstått hva en reboot er, men uansett:

Jeg brukte KaINs metode på både VG1 og VG2 i to forskjellige fylker og fungerte like fint i begge. Ble dog busta på VG2 så anbefaler heller portable versjoner av programmer du vil ha.. Google it

Videre vil jeg si at måten jeg ble busta på er at på VG2 hadde IT-folka ett system installert som hadde oversikt over programmer jeg installerte, og så dermed Steam, iTunes, Spotify osv :P

Men det er ikke sikkert at din skole har et slikt system. Konsekvensen var at PCen ble inndratt resten av året og at de granska loggen min.. blandt annet min gamle freak-bruker.................................. Satt på ett klasserom hvor de leste mine trip-reports høyt til bare meg for å sjekke om jeg kjente igjen hva de leste... GØY. Klarte å prate meg ut av det da men uansett. Lovligheten er jeg mindre sikker på.

Er nå litt mer forsiktig.
Vis hele sitatet...
Dette hørtes ikke helt lovlig ut med tanke på overvåking. Hadde det skjedd med meg ville skolen blitt anmeldt
IKT på stangnes har oversikt over alle programmer du har på pcn. De kan rett å slett gjøre hva dem vil med pc'n din. Jeg fikk tak i passordet til en av lærerne, og ble noen dager senere sendt ned til rektor å ble nesten anmeldt for identitetstyveri. Men vil du ha skype så er det bare å spørre dem
Sist endret av SwiTSnow; 7. september 2012 kl. 15:52.
Skype og noen andre programmer kan du skaffe via spoon.net. I Sør-Trøndelag ser de f.eks. hva du installerer på pcen osv, så gå for portable programmer. Skype portable blir blokkert, men via spoon.net virker den. Har den selv på min skolepc nå.
Sist endret av L33tenGutt; 7. september 2012 kl. 16:19.
Sitat av fomox Vis innlegg
Dette hørtes ikke helt lovlig ut med tanke på overvåking. Hadde det skjedd med meg ville skolen blitt anmeldt
Vis hele sitatet...
Hørtes langt ifra lovlig ut, men men, hva vet jeg.
Sist endret av Generation; 7. september 2012 kl. 16:20.
Har ikke tenkt å laste ned noe via nettet på skolen, men tenkte mer for hjemmebruk.. Har lyst på admin passordet sånn at jeg kan få bruke pcen mer som min egen, og ikke som skolen sin.. Syntes det er patetisk at dem må sette passord bare for at vi ikke skal få ha noe som helst på pcen.

Jeg spurte IKT om de kunne installere skype, men de nektet jo totalt..


Det eneste jeg vill er bare å kunne få admin passord, eller admin rettighetene på pcen, sånn at når jeg er hjemme, så kan jeg bruke det som "min" pc.


Det aller beste hadde jo vært å kunne fått et bios passord, også kunne jeg hatt en ekstern harddisk med W7 på, også når jeg var hjemme, så brukte jeg den eksterne harddisken istedenfor den integrerte.
Sist endret av Furyon; 8. september 2012 kl. 00:39.
Syns andre fylker er veldig strenge på rettighetene på pcene.
Her i Hordaland, hvertfall Bergen, så har alle admin tilgang og kan installere hva de vil.

De har satt BIOS passord, men det kan jo fjernes nokså enkelt.
Her i Nord-Trønderlag har vi et programvare bibliotek installert på PCen, der du kan installere et stort antall programmer fra. Skype ligger i det biblioteket. Vi har dog ikke admin rettigheter, og blir ofte spionert på av IT-avdeling via 3ami.
Sist endret av WriteXRiot; 9. september 2012 kl. 13:10.